  • Data: 2019-09-14 21:01:22
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.09.2019 17:02, Budyń wrote:
    > -mam extra przyszpilony dom do fundamentu za pomocą prętów fi12 idących od dołu aż
    do murłaty, mam tego 10sztuk. Próbowałem takiego pręta wyrwać siłownikiem
    hydraulicznym to się nie dał.

    Samo podawanie średnicy śruby z gwintem, to właściwie nic nie mówi. Nie
    wiadomo czy cienki czy gruby rdzeń, czy ostry czy gładki gwint. Załóżmy
    optymistycznie że przekrój tych prętów ma 110mm2 to nie znamy klasy.
    Najtańsze sprzedawane w marketach są "stosunkowo słabe" typu 4.8 lub
    podobnej. A to oznacza że wytrzymałość taki pręt ma identyczną jak np.
    markowa M8 8.8 (powyżej 3t rozciągania się nieodwracalnie odkształca,
    powyżej 4t następuje zerwanie).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz