  • 1. Data: 2019-01-28 13:07:47
    Temat: Ytong 48 cm
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Ytong 48 cm - jak to się ma taka ściana do naszych warunków
    klimatycznych? Oczywiście jednowarstwowa?

  • 2. Data: 2019-01-28 13:40:58
    Temat: Re: Ytong 48 cm
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-01-28 o 13:07, KIKI pisze:
    > Ytong 48 cm - jak to się ma taka ściana do naszych warunków
    > klimatycznych? Oczywiście jednowarstwowa?

    Kuzyn postawił, mieszka 6 lat. Nie ocieplił i żałuje, mówi że będzie
    ocieplał. Szczegółów nie znam, ale mówi że na jego gust za dużo gazu mu
    idzie. Zachodnie Mazowsze.

  • 3. Data: 2019-01-28 14:09:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 13:07:48 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Ytong 48 cm - jak to się ma taka ściana do naszych warunków
    > klimatycznych? Oczywiście jednowarstwowa?

    konstrukcyjnie zwykle wystarczy 24cm. zatem cała reszta spełnia funkcję izolacji. A
    kompletnym absurdem jest zastosowanie ytonga zamiast styropianu jako izolacji.

    b.

  • 4. Data: 2019-01-28 19:08:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 13:40, adam wrote:

    > Kuzyn postawił, mieszka 6 lat. Nie ocieplił i żałuje, mówi że będzie
    > ocieplał. Szczegółów nie znam, ale mówi że na jego gust za dużo gazu mu
    > idzie. Zachodnie Mazowsze.

    Czy możesz go dopytać o szczegóły?

  • 5. Data: 2019-01-28 19:10:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 14:09, Budyń wrote:

    > konstrukcyjnie zwykle wystarczy 24cm. zatem cała reszta spełnia funkcję izolacji. A
    kompletnym absurdem jest zastosowanie ytonga zamiast styropianu jako izolacji.

    A jakbym miał budować teraz to z czego ?
    Nie chcę poddasza użytkowego, bo to tylko kłopot.

  • 6. Data: 2019-01-28 19:17:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 19:10 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > A jakbym miał budować teraz to z czego ?

    Najtańszy, lokalny BK24 + styro.
    Nawet gienio z heńkiem nie spier....li Ci chałupy z tego materiału.
    Użyjesz czegokolwiek innego i będziesz znowu przez 15 lat pisał o
    przeciągach w gniazdkach...
    W wersji "na bogato" zamiast BK może być żelbet 14-18cm lany w szalunki
    systemowe. Ale tu już gienio z heńkiem nie dadzą rady.

    TG

  • 7. Data: 2019-01-28 19:19:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 19:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Najtańszy, lokalny BK24 + styro.
    > Nawet gienio z heńkiem nie spier....li Ci chałupy z tego materiału.
    > Użyjesz czegokolwiek innego i będziesz znowu przez 15 lat pisał o
    > przeciągach w gniazdkach...

    Ja nie mam przeciągów w gniazdkach, bo otynkowałem porotherm.

  • 8. Data: 2019-01-28 19:21:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 19:19 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Ja nie mam przeciągów w gniazdkach, bo otynkowałem porotherm.

    Jak to taki dobry materiał, to czemu pytasz się z czego budować?

    TG

  • 9. Data: 2019-01-28 19:22:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Najtańszy, lokalny BK24 + styro.
    > Nawet gienio z heńkiem nie spier....li Ci chałupy z tego materiału.

    no chyba, że zechcesz BK na klej a nie na zaprawę,
    wtedy gienio z heńkiem mogą się poddać :D

  • 10. Data: 2019-01-28 19:33:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 19:22 pilocik <p...@t...pl> pisze:

    > no chyba, że zechcesz BK na klej a nie na zaprawę,
    > wtedy gienio z heńkiem mogą się poddać :D

    Ale BK oklejony styro na klej? - po co wprowadzać dodakowe słabe punkty do
    sparawdzonej technologii?

    TG