    Date: Wed, 23 Apr 2014 17:07:57 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zagadka śmieciowa

    W dniu 2014-04-23 16:02, r...@g...com pisze:

    > Ktoś powinien beknąć za niegospodarność.

    Dokładnie.
    Teraz już sezon się kończy i popiołu będzie bardzo mało, tylko u tych,
    którzy w sezonie letnim grzeją CWU kotłem na paliwo stałe, zazwyczaj
    drewnem.
    Spokojnie ten popiół się zmieści do tego pierwszego pojemnika,
    zwłaszcza, że u tych, którzy sortują śmieci, ten pojemnik poza sezonem
    grzewczym jest prawie pusty.
    Osobiście myślę, że nawet pojemnik/worek na odpady biodegradowalne w
    takiej formie jak w mojej gminie jest bezsensowny, skoro nie mogę tam
    wrzucać odpadków pożywienia, których w każdym gospodarstwie pojawia się
    najwięcej w formie mokrej t.j. kawałki mięsa, ziemniaki, makarony,
    resztki zup, sosów itp. Ale i tak tutaj powinno się propagować
    zakładanie kompostowników. Przecież takie odpadki wymieszane z liśćmi,
    trawą i ziemią, po procesie biologicznym, stanowią świetny nawóz do
    ogródka, pod kwiatki czy choćby nawet na trawnik. Zamiast kupować ziemię
    czy nawozy można mieć własny, naturalny nawóz.
    Obecnie mam worek na odpady biodegradowalne, do którego mogę wrzucać
    suchy chleb i skorupki jajek. Z liśćmi, trawą i gałęziami nawet nie mam
    zamiaru się pier...., bo je po prostu spalę lub wrzucę do kompostownika.
    Wg mnie najbardziej potrzebny byłby pojemnik na surowce wtórne (plastiki
    i metale) oraz szkło, tylko zarówno w formie całych butelek i słoików
    jak i stłuczki. Przecież i tak nikt tych słoików czy butelek nie
    wprowadza do powtórnego obiegu tylko wędrują do huty szkła, gdzie idą do
    powtórnego przetopienia.
    Pojemnik na popiół będzie potrzebny dopiero w październiku/listopadzie,
    kiedy ogrzewanie zaczyna ruszać pełną parą.
    Teraz przez pół roku pojemnik będzie stał pusty, a firma wywozowa będzie
    brać za ich wywóz kasę. Złoty interes - zarobić i nic nie robić :)