  • 1. Data: 2014-04-23 14:29:03
    Temat: Zagadka śmieciowa
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    Kiedyś na grupie pisałem o moim stosunku do obecnej ustawy śmieciowej i
    o problemach z workami. Pisałem też, że wójt obiecywał, że śmieci będą
    odbierane w plastikowych pojemnikach i będą się dzieliły na 3 sorty:
    1. Odpady biodegradowalne (odpady pożywienia, liście, gałęzie)
    2. Surowce wtórne (makulatura, szkło, plastik, metale)
    3. Odpady komunalne (odpady zmieszane, popiół)

    Jak się okazało ostatnio mieliśmy 1 pojemnik plastikowy na odpady
    komunalne j.w. oraz 4 worki plastikowe na niżej wymienione sortymenty:
    1. Odpady biodegradowalne - Trawa, liście, drobne gałęzie, Resztki
    żywności (obierki z warzyw i owoców) . Nie wolno tu wrzucać:Ziemi,
    popiołu, gruzu itp., Płynnych odpadów kuchennych (mleko, zupy, sosy) ,
    torebek z herbat ekspresowych, ryb, kości, mięsa, wędlin, odchodów zwierząt.
    2. Papier:gazety, książki, zeszyty, katalogi, prospekty, foldery;torby i
    worki papierowe, tekturę i kartony oraz opakowania wykonane z tych
    materiałów. Nie wolno wrzucać papierów i tektury pokrytych folią
    metalową lub tworzyw sztucznych (opakowań po art. spożywczych), kalki
    zabrudzonej i tłustego papieru z masła, margaryny, artykułów wykonanych
    w połączeniu z innymi materiałami. Wszystko musi być czyste.
    3. Tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe: Opakowania po
    płynach i napojach PET, Plastikowe kubki i opakowania po produktach
    spożywczych, Opakowania po chemii Pojemniki z Folie, worki foliowe,
    pojemniki z tworzyw sztucznych po artykułach sypkich,
    gospodarczej(szampony, płyny), Puszki po napojach i konserwach,
    Aluminium, Drobny złom metali kolorowych, Drobny złom żelazny,
    Opakowania typu TETRA - PACK (kartoniki po mleku, sokach). Nie wolno
    wrzucać: Opakowań z zawartością, Zabrudzonych opakowań, Pojemników po
    smarach, Puszek po lakierach i farbach, Opakowań po aerozolach, Zużytych
    akumulatorów i baterii, Tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego,
    Mokrych folii, Opakowań po środkach chwastobójczych, owadobójczych i
    innej chemii ogrodniczej i rolniczej;
    4. Opakowania szklane tj.: butelki, słoiki wolne od zanieczyszczeń
    metalami i tworzywami (bez plastikowych i metalowych nakrętek). Brudne
    do pojemnika z odpadami komunalnymi.

    Wszystkie surowce wtórne powinny być czyste i pozbawione zawartości.
    Zabrudzone należy wyrzucać do pojemnika na odpady komunalne.
    Szkoda, że nie pozwolą mi jeszcze posortować wg gatunków i gramatury, a
    tak pragnę się przyczynić do ochrony środowiska ;)

    Po awanturze, o której także pisałem jakiś czas temu, kiedy nie chciano
    sąsiadce opróżnić dodatkowego pojemnika, który ona sama sobie kupiła, bo
    nie mieściła popiołu w ten pojemnik na odpady komunalne dostarczony
    przez firmę wywozową, w gminie obiecano, że sukcesywnie worki będą
    zastępowane plastikowymi pojemnikami.
    I oto "TADAM.......!!!" dzisiaj firma wywozowa dostarczyła już drugi
    pojemnik, który jest nam obecnie najbardziej potrzebny.
    Jestem pod ogromnym wrażeniem i pełen euforii, że oto już doczekaliśmy
    się drugiego, jakże ważnego i najbardziej potrzebnego w najbliższym
    sezonie pojemnika na posesji. Dzięki temu już przez okres wiosny i lata
    będziemy się cieszyć nie jednym, ale dwoma plastikowymi pojemnikami na
    kółkach, dzięki czemu może będę już mógł choćby częściowo pozbyć się
    tego co mi zalega przez cały miesiąc i niemiłosiernie cuchnie w
    pomieszczeniu, w którym miała być pralnia i suszarnia, a z których ze
    względu na składowisko odpadów trzeba było zrezygnować.

    Teraz zagadka dla grupowiczów.
    Kto zgadnie jaki pojemnik został dostarczony i na jaki sortyment,
    uwzględniając największe potrzeby najbliższego sezonu i podchwytliwość
    tegoż pytania? :)

  • 2. Data: 2014-04-23 15:09:44
    Temat: Re: Zagadka śmieciowa
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 14:29:03 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Teraz zagadka dla grupowiczów.
    >
    > Kto zgadnie jaki pojemnik został dostarczony i na jaki sortyment,
    >
    > uwzględniając największe potrzeby najbliższego sezonu i podchwytliwość
    >
    > tegoż pytania? :)

    Czyżby na papier? ;)

  • 3. Data: 2014-04-23 15:14:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Teraz zagadka dla grupowiczów.
    > Kto zgadnie jaki pojemnik został dostarczony i na jaki sortyment,
    > uwzględniając największe potrzeby najbliższego sezonu i podchwytliwość
    > tegoż pytania? :)

    Popiół?

    Skoro awanturę zrobiła sąsiadka bo jej się ten rzeczony popiół nie mieścił
    to jak znam życie to jakiś urzędnik potraktował to dosłownie i uruchomił
    całą biurokratyczną machinę i teraz wszyscy będą mieli dodatkowe pojemniki
    na popiół nawet ci co grzeją gazem lub PC :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-04-23 15:45:30
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-23 15:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Popiół?

    BINGO!!!! :)

> [...]
    > uruchomił całą biurokratyczną machinę i teraz wszyscy będą mieli
    > dodatkowe pojemniki na popiół nawet ci co grzeją gazem lub PC :-)

    Choć miałem już zamiar wygasić kocioł węglowy i przejść na gaz to
    zamierzam jutro specjalnie jechać po węgiel na okres wiosny i lata, abym
    mógł się nacieszyć pojemnikiem na popiół. Wszak idzie wiosna i lato i
    dlatego jest on teraz nam najbardziej potrzebny :D

    Tak więc od dzisiaj mamy: 2 pojemniki plastikowe i 4 worki.

  • 5. Data: 2014-04-23 16:02:25
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 15:45:30 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > BINGO!!!! :)

    Ktoś powinien beknąć za niegospodarność.

  • 6. Data: 2014-04-23 16:24:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > BINGO!!!! :)

    > Tak więc od dzisiaj mamy: 2 pojemniki plastikowe i 4 worki.

    Szczerze współczuję takich "inteligentnych" urzędników. Bareja by tego nie
    przewidział.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-04-23 16:27:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ktoś powinien beknąć za niegospodarność.

    Jak to. Przecież urzędnicy tylko wysłuchali woli ludu ;-)
    Ktoś się skarżył że się popiół nie mieści to teraz będzie się mieścił :-)

    A na poważnie masz rację, ale IMO od strony prawnej wszystko jest ok. Tym
    bardziej jeśli takich skarg dostali więcej niż 1 (a tak mogło być).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-04-23 17:07:57
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-23 16:02, r...@g...com pisze:

    > Ktoś powinien beknąć za niegospodarność.

    Dokładnie.
    Teraz już sezon się kończy i popiołu będzie bardzo mało, tylko u tych,
    którzy w sezonie letnim grzeją CWU kotłem na paliwo stałe, zazwyczaj
    drewnem.
    Spokojnie ten popiół się zmieści do tego pierwszego pojemnika,
    zwłaszcza, że u tych, którzy sortują śmieci, ten pojemnik poza sezonem
    grzewczym jest prawie pusty.
    Osobiście myślę, że nawet pojemnik/worek na odpady biodegradowalne w
    takiej formie jak w mojej gminie jest bezsensowny, skoro nie mogę tam
    wrzucać odpadków pożywienia, których w każdym gospodarstwie pojawia się
    najwięcej w formie mokrej t.j. kawałki mięsa, ziemniaki, makarony,
    resztki zup, sosów itp. Ale i tak tutaj powinno się propagować
    zakładanie kompostowników. Przecież takie odpadki wymieszane z liśćmi,
    trawą i ziemią, po procesie biologicznym, stanowią świetny nawóz do
    ogródka, pod kwiatki czy choćby nawet na trawnik. Zamiast kupować ziemię
    czy nawozy można mieć własny, naturalny nawóz.
    Obecnie mam worek na odpady biodegradowalne, do którego mogę wrzucać
    suchy chleb i skorupki jajek. Z liśćmi, trawą i gałęziami nawet nie mam
    zamiaru się pier...., bo je po prostu spalę lub wrzucę do kompostownika.
    Wg mnie najbardziej potrzebny byłby pojemnik na surowce wtórne (plastiki
    i metale) oraz szkło, tylko zarówno w formie całych butelek i słoików
    jak i stłuczki. Przecież i tak nikt tych słoików czy butelek nie
    wprowadza do powtórnego obiegu tylko wędrują do huty szkła, gdzie idą do
    powtórnego przetopienia.
    Pojemnik na popiół będzie potrzebny dopiero w październiku/listopadzie,
    kiedy ogrzewanie zaczyna ruszać pełną parą.
    Teraz przez pół roku pojemnik będzie stał pusty, a firma wywozowa będzie
    brać za ich wywóz kasę. Złoty interes - zarobić i nic nie robić :)

  • 9. Data: 2014-04-23 23:36:14
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Z liśćmi, trawą i gałęziami nawet nie mam
    > zamiaru się pier...., bo je po prostu spalę ...

    Na Twoim miejscu z tym paleniem bym się tak nie rozpędzał
    W niektórych rejonach straż miejska czuwa by Ci za to wypisać blankiecik.
    No chyba, że nie palisz tego a robisz sobie grilla używając tych liści i
    gałęzi jako paliwa :)

    Nie wiem czy to był tylko wymysł Yntelygentnego strażnika, ale znam taki
    przypadek, znajomego od mandatu uratowało tylko palnięcie głupiego
    tekstu, że to nie spalanie śmieci a przygotowuje grilla

  • 10. Data: 2014-04-24 09:47:45
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Szczerze współczuję takich "inteligentnych" urzędników.

    To że pojemniki dodatkowe pojawiły się teraz jest dla mnie zrozumiałe.
    Muszę przyjąć tylko jedno założenie:
    pojemniki zostały kupione przez urzędnika i zapłacił za nie UG.
    Jeśli tak, to obowiązuje go ustawa Prawo Zamówień Publicznych.
    O obowiązują go pewne terminy i tyle.