  • 1. Data: 2014-04-23 11:45:03
    Temat: bednarka - jak poprowadzić
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    chciałbym zakopać bednarkę do uziomu instalacji. (odgromówki nie
    przewiduję)

    Buduje dom na płycie, pod płytą zbierany był tylko humus, pod spodem sam
    piasek i sucho, wiec nie było sensu tam rozwijać bednarki. Teraz
    zakopuję rury odprowadzające deszczówkę z rynien i myślałem aby tam
    dorzucić tę bednarkę.
    Zastanawiam się jednak czy jest sens prowadzić ją dookoła domu, z jednej
    strony te rury będą znacznie płycej zakopane, natomiast z drugiej strony
    budynku zdecydowanie głębiej (około 1,5m) później rura z deszczówką
    będzie leciała 50m dalej, na bardziej podmokły teren.

    Więc się zastanawiam czy prowadzić bednarkę dookoła domu i w kilku
    miejscach ją do domu(pomiędzy zbrojeniem płyty) wprowadzić i złapać ze
    zbrojeniem - zrobić taki otok
    czy może wystarczy że od tablicy rozdzielczej jedną nitką bednarki w
    jednym kawałku lecieć wzdłuż tej rury do terenów bardziej podmokłych?

    I jeszcze tak sobie myślę, aby tę rurę co nią deszczówka poleci na
    koniec ogrodu ponawiercać(fi ~30mm) na pewnym odcinku - uzyskam coś na
    wzór drenażu rozsączającego - bednarce powinno pomóc, no nie?

  • 2. Data: 2014-04-23 12:10:50
    Temat: Re: bednarka - jak poprowadzić
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 10:45:03 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
    > Witam
    >
    > chciałbym zakopać bednarkę do uziomu instalacji. (odgromówki nie
    >
    > przewiduję)

    A można zbudować dom (i mieć odbiór) bez instalacji odgromowej?

  • 3. Data: 2014-04-23 13:09:33
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-23 12:10, Przemek Lipski pisze:

    > A można zbudować dom (i mieć odbiór) bez instalacji odgromowej?

    Można.
    Instalacja odgromowa nie jest obowiązkowa. O tym, czy jest ona potrzebna
    czy też wręcz przyniesie więcej niedobrego decydują warunki otoczenia.

  • 4. Data: 2014-04-23 13:32:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się jednak czy jest sens prowadzić ją dookoła domu, z jednej
    > strony te rury będą znacznie płycej zakopane, natomiast z drugiej strony
    > budynku zdecydowanie głębiej (około 1,5m)

    zrób dookoła domu i zmierz, jesli omów bedzie za dużo to na rogach wbij
    szpilki rurą ocynkowaną 3m (da sie wbić, sklepac koniec trzeba).

    b.

  • 5. Data: 2014-04-24 12:27:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 13:09:33 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > O tym, czy jest ona potrzebna
    > czy też wręcz przyniesie więcej niedobrego decydują warunki otoczenia.

    hm... co moze przyniesc "niedobrego"? Dodatkowo biorac pod uwage, ze jakies
    uziemienie wystepuje praktycznie zwsze na "gorze" budynku (instalacja elektryczna,
    stalowe wklady kominowe, zbrojenie w slupach zelbetowych...)

    WS