  • 1. Data: 2014-04-22 08:26:48
    Temat: Wycinanie otworu w twardym gresie szkliwionym
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Witam.

    Mam półkę pod umywalkę oklejoną płytkami gresowymi, twardymi jak cholera. Jak kładłem
    płytki, to nie pomyślałem, żeby wcześniej wyciąć otwór na baterię (ma być sztorcowa)
    i teraz muszę się męczyć. Największy kłopot w tym, że ten otwór jest przy samej
    ścianie i nie podejdę fleksem. Normalnie to bym naciął na krzyż parę razy i obcęgami
    obskubał, ale przez to, że ten otwór ma być przy samej ścianie, nie podejdę w żaden
    sposób.

    Może kupię jakiegoś Dremela i jakąś małą tarczką to dotnę? Da to w ogóle radę?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2014-04-22 08:47:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Może kupię jakiegoś Dremela i jakąś małą tarczką to dotnę? Da to w ogóle
    > radę?

    Pewnie że da, tyle że będzie trwało.

    Ja bym kupił koronkę diamentową: o taką:
    http://img1.nokautstatic.pl/p-26-f4-26f427c00b667fd4
    07aab723fe6f5a41118x118/h1236-diamentowa-koronka-wie
    rtla-do-betonu-gresu-kamienia-42mm-dedra-292df2657ce
    c4aa0d34f1134aa70af99.jpg

    Są o różnych średnicach i wiercą we wszystkim.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-04-22 09:05:54
    Od: w...@i...pl

    W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 08:47:37 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    rtla-do-betonu-gresu-kamienia-42mm-dedra-292df2657ce
    c4aa0d34f1134aa70af99.jpg

    > Są o różnych średnicach i wiercą we wszystkim.

    Też o tym myślałem, ale jak wierciłem wiertłem do gresu fi8 mm niby jakimś super
    (kosztowało kilkadziesiąt złotych), to ledwo poszło - chyba z godzina wiercenia z
    wielkim bólem. Wierciłem już w różnych gresach, ale takiego twardego jeszcze nie
    widziałem. Dlatego boję się, że koronka niewiele da... A jeśli taki dremel działa
    podobnie jak szlifierka kątowa, tylko ma mniejsze tarcze, to jakoś by może poszło.
    Gumówką w tym gresie spokojnie robiłem otwory. Z tym, że tarcza też solidna - za
    kilkadziesiąt zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2014-04-22 10:16:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-22 08:47, Ergie pisze:
    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Zależy jakiego Dremela.
    Jeżeli myślisz o oscylacyjnym narzędziu wielofunkcyjnym
    http://www.muratorplus.pl/technika/narzedzia-budowla
    ne/nowe-wielofunkcyjne-urzadzenie-oscylacyjne-mt300k
    a-blackdecker_79516.html
    to jak najbardziej. Dokupujesz do tego tarczkę z posypką diamentową i
    jazda.
    Ale jeżeli masz na myśli miniszlifierkę obrotową
    http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id3014,dremel
    -z-systemem-szybkiej-wymiany-osprzetu
    to sobie odpuść, bo tym nie ma jak podejść. Musiał byś dokupić nasadkę
    kątową, a poza tym te szlifierki mają zbyt duże obroty i po prostu
    tarczki diamentowe się przypalają. Ponadto trzpienie do mocowania
    tarczek są zbyt delikatne. Szkoda kasy.

> [...]
    rtla-do-betonu-gresu-kamienia-42mm-dedra-292df2657ce
    c4aa0d34f1134aa70af99.jpg

    > Są o różnych średnicach i wiercą we wszystkim.

    Można i tym, ale będzie szło bardzo ciężko, zwłaszcza jak gres
    szkliwiony to będzie się ślizgać i narobi sporo szkód.
    Najlepsza jest koronka z posypką diamentową
    http://cenus.pl/produkt/385101/otwornica-diamentowa-
    40-mm-ceramic-do-szlif-ktowych-wolfcraft/
    , a wierci się na mokro małymi obrotami, cały czas polewając wodą. Do
    utrzymania koronki w odpowiedniej pozycji stosuje się specjalne
    przystawki z przyssawką.
    Otake cuś:
    http://www.narzedziak.pl/wolfcraft-adapter-do-otworn
    ic-diamentowych-18-83-mm-wf-5910.html
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/bosch-prowadnica-p
    rzyssawka-centrujaca-przystawka-i3369076905.html
    http://moje-narzedzia.pl/prowadnica-centrujaca-rubi.
    html

  • 5. Data: 2014-04-22 11:01:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Też o tym myślałem, ale jak wierciłem wiertłem do gresu fi8 mm niby jakimś
    > super (kosztowało kilkadziesiąt złotych),
    > to ledwo poszło - chyba z godzina wiercenia z wielkim bólem.

    Diamentowe wiertło w najtwardszym gresie to 5 - 15 minut na otwór, więc albo
    to nie było wiertło diamentowe, albo to nie gres tylko tytan :-)

> [...]
    > działa podobnie jak
    > szlifierka kątowa, tylko ma mniejsze tarcze, to jakoś by może poszło.

    Działa podobnie, tylko duuużo wolniej.

    > Gumówką w tym gresie spokojnie robiłem otwory. Z tym, że tarcza też
    > solidna - za kilkadziesiąt zł.

    Wiadomo - tarcza to podstawa. Kiedyś chciałem przeciąć krawężnik granitowy
    mam porządną szlifierkę 230 i jakieś marketowe tarcze do kamienia. Jak
    chciałem ciąć delikatnie to szło może 1mm na minutę, jak próbowałem docisnąć
    to tarcza się paliła. Pomyślałem że mam kiepskie tarcze. Kupiłem inne, ale
    to nie pomogło. W końcu zamówiłem w sieci tarczę diamentową typu turbo (w
    lokalnych sklepach albo nie ma, albo dwa razy droższa) i od tego czasu szło
    jak burza. Tyle że patrząc z boku wyglądało jakby coś się paliło - tyle było
    białek pyłu w powietrzu. No i bez maski człowiek się po chwili dusił.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-04-22 11:06:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Można i tym, ale będzie szło bardzo ciężko, zwłaszcza jak gres szkliwiony
    > to będzie się ślizgać i narobi sporo szkód.

    Nie będzie się ślizgać jeśli najpierw się wywierci otwór pod wiertło
    prowadzące.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-04-22 11:58:10
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-22 11:06, Ergie pisze:

> [...]
    .pl...

    > Nie będzie się ślizgać jeśli najpierw się wywierci otwór pod wiertło

    Pod warunkiem, że kupi taką otwornicę z trzpieniem umożliwiającym
    zamocowanie wiertła prowadzącego. Większość tego typu otwornic nie ma
    możliwości zamontowania wiertła prowadzącego, ponieważ przewidziane są
    do wiertnic, które najpierw się mocuje na sztywno do ściany czy posadzki
    przy użyciu kołków.

  • 8. Data: 2014-04-22 15:02:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > wiertnic, które najpierw się mocuje na sztywno do ściany czy posadzki przy

    Podałem linka do takiego co mam i od lat używam (różnych średnic). Ma
    wymienne wiertło prowadzące. To wiertło to zwykła widia więc w gresie otwór
    trzeba wywiercić czymś innym.

    Na zdjęciu tego nie widać bo uchwyt i wiertło kupuje się osobno a koronki
    dowolnej średnicy osobno. Czasem można kupić komplet np. tu:
    http://allegro.pl/dedra-h1220-diamentowa-koronka-otw
    ornica-68mm-i4099669118.html

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-04-22 20:37:17
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-04-22 15:02, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Nie trzeba wiertła.Początek wiercenia polega na ustawieniu koronki pod
    ostrym kątem,
    zarysowaniu szkliwa i powolnym podnoszeniu do pionu. Gówniana koronka
    kosztuje parę zł, i wystarczy na kilka otworów.
    No i trza lac wodę.
    Pójdzie w rozsądnym czasie.

  • 10. Data: 2014-04-22 23:07:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Diamentowe wiertło w najtwardszym gresie to 5 - 15 minut na otwór, więc
    > albo to nie było wiertło diamentowe, albo to nie gres tylko tytan :-)

    Albo jednostajnie docisnął nie dając wiertłu szansy na oczyszczenie się
    ze startego materiału... Koronkowym wiertłem diamentowym trzeba kołysać
    - korundowe sobie bez kołysania radzi bo ma znacznie grubsze ziarno,
    diamentowe się zapycha. I oczywiście podlewać, ciągle podlewać wodą - na
    sucho to tylko tarcze pracują bo większość czasu ziarna diamentu
    pozostają poza materiałem ciętym - i mają czas pogubić pył startego gresu.

    --
    Darek