  • 1. Data: 2014-04-21 23:25:42
    Temat: kanalizacja UWAGI na wszelki przypadek...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Prawidłowe wykonanie kanalizacji jest bardzo ważną sprawą,

    źle zrobiona kanalizacja może być potem wieczną zmorą do końca eksploatacji
    domu.

    po pierwsze zerówka czyli to co ukłąda sie w fundamentach pod chudziakiem...

    przemyśleć z fachowcem czy miejsca wyprowadzenia pionów są optymalne i czy
    nie potrzeba dołożyć dodatkowych pionów.

    średnica poziomów: jestem zwolennikiem układania rury 160mm.
    poziomy musza być ułożone ze spadkiem w kierunku odpływu, podejścia do
    pionów powinny być robione z boku magistrali trójnikami 45st poprzez kolana
    45 st tak aby scieki spływały we właściwą stronę.

    niedopuszczalne jest robienie odejści na trójnikach 90st prosto w góre, to
    jest proszenie sie o przyszłe problemy z zatykaniem kanalizacji.

    Poziomy w posadzkach muszą być prowadzone ze spadkami, rury trzeba osadzić
    na zaprawie tak aby podczas układania styropianu i zalewania nie nastąpiło
    ich przemieszczenie. Podejścia nie powinny być zbyt długie...

    3 czy 4 metrowe prawie poziome podejście od natrysku czy od zlewu w kuchni
    to jest proszenie sie o problemy w przyszłości.

    średnica: do kibli 110mm do innych przyborów 50mm

    Odpowietrzenie...

    optymalnie każdy pion powinien zostać wyprowadzony ponad dach budynku,
    realnie co najmniej jeden najbardziej obciążony powinno sie wyprowadzić
    pełną średnicą 110mm a inne można na poddaszu spędzić do kupy mniejszą
    średnica i wyprowadzić razem (ale to jest OD BIEDY) jeśli mama jednak dwa
    mocno obciążone piony to oba warto wywalić ponad dach.

    kolana 90 st mogą sie pojawić tylko w jednym miejscu na końcu podejścia do
    umywalki, wanny czy natrysku.

    warto dać na parterze na pionach czyszczaki...

    to tyle tak an szybko...

  • 2. Data: 2014-04-22 09:12:06
    Temat: Re: kanalizacja UWAGI na wszelki przypadek...
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > średnica i wyprowadzić razem (ale to jest OD BIEDY) jeśli mama jednak
    > dwa mocno obciążone piony to oba warto wywalić ponad dach.

    a co ty na to -mam 4 piony, chciałem je na strych wyprowadzic 50,tam
    połączyć i jako jeden wyprowadzic ponad dach. Liczyłem na to ze 50 wystarczy
    równiez jako wyprowadzenie nad dach.

    b.

  • 3. Data: 2014-04-22 16:11:48
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > Prawidłowe wykonanie kanalizacji jest bardzo ważną sprawą,

    A co Ty się zrobiłeś taki gadatliwy ? :-))))))))

  • 4. Data: 2014-04-23 23:18:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > A co Ty się zrobiłeś taki gadatliwy ? :-))))))))

    już kiedys pisałęm na ten sam temat...

    po prostu widuje zbyt dużo schrzanionej kanalizacji...

    jak sie da za cienei rurki do wody to bezie troche słąbiej woda płyneła...

    jak sie schrzani kanlizację to będzie zabawniej...

  • 5. Data: 2014-04-24 02:22:26
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > już kiedys pisałęm na ten sam temat...
    >
    > po prostu widuje zbyt dużo schrzanionej kanalizacji...

    Na szczęście mam 160mm :-)

  • 6. Data: 2014-04-24 12:27:14
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > przemyśleć z fachowcem czy miejsca wyprowadzenia pionów są optymalne i czy
    > nie potrzeba dołożyć dodatkowych pionów.

    To chyba trzeba przemyslec na etapie projektu i skontrolowac na budowie

    Ale sie zgadzam z twoimi uwagami.