  • 1. Data: 2014-04-22 07:48:10
    Temat: Szafki kuchenne a kafle na ścianie
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Witam, mam położoną glazurę w pasie pomiędzy szafkami stojącymi a wiszącymi.
    Planuję powiesić szafki żeby zachodziły na glazurę. Ale montaż do ściany to
    będą trochę odstawały od sciany ba w miejscu montażu do ściany nie ma kafli.
    Jak to zrobić żeby było dobrze zamocowane?

    Piotr.

  • 2. Data: 2014-04-22 08:55:00
    Temat: Re: Szafki kuchenne a kafle na ścianie
    Od: t...@g...com

    U mnie glazurnik położył pasek płytek o szerokości 15cm na końcach zamontowanego
    zestawu szafek od samego dołu do samej góry szafek, tak więc nie ma szpary między
    szafkami a ścianą po montażu.

  • 3. Data: 2014-04-22 09:11:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > do ściany to będą trochę odstawały od sciany ba w miejscu montażu do
    > ściany nie ma kafli. Jak to zrobić żeby było dobrze zamocowane?

    Ten pas płytek powinien być zagłębiony tak by licował się równo ze ścianą.
    Po prostu w tym miejscu nie daje się tynku albo jeśli jest to się go
    wcześniej skuwa.

    A Tobie pozostaje powieszenie szafek pionowo i listwa maskująca. Aby szafki
    wisiały pionowo to ich górne krawędzie musisz odsunąć od ściany o grubość
    płytek i kleju. Jeśli szafki są mocowane na haki to wystarczy dać dłuższe
    haki i podkładki (np. z kawałków sklejki), jak szafki są mocowane na listwie
    to należy dać podkładki pod listwę - wtedy wszystkie będą idealnie równo
    odsunięte od ściany.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-04-23 20:54:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-22 07:48, Piotr pisze:
> [...]
    > montaż do ściany to będą trochę odstawały od sciany ba w miejscu
    > montażu do ściany nie ma kafli. Jak to zrobić żeby było dobrze

    Zanim położyłem płytki pytałem fachowca który mi robił meble jak je kłaść.
    Ustanowione zostało, że meble przyjdą "nad" płytki a nie "na". Więc
    glazurnik tak je ładnie położył.
    I do tego zostały meble tak zawieszone i wypoziomowane.

    Jeżeli wieszasz gotowce to możesz mieć tak, że szyna na której będą
    wisieć da ci odstęp równy grubości płytek, więc będzie pion.