  • Data: 2019-01-03 11:56:36
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 11:36:10 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Kilka dni nie było palone i w dobę doszło do komfortu termicznego. >Przy obniżaniu
    temperatury o dwa stopnie a nie o dwanaście nawet >betonowe sciany zapewnia komfort
    termiczny po godzinie.

    Tyle tylko że w wysokoakumulacyjnych domach obniżanie temperatury o 2stC na kilka
    godzin nie przyniesie żadnych wymiernych oszczędności
    ale nie o tym watek- były na ten temat długaśne dyskusje, poczytaj jak Ciebie to
    interesuje
    Na teraz przyjmij że mnie nie interesuje cykliczne obniżanie temperatur
    Ale dzięki ze o tym wspomniałeś bo dla innych czytających może to być istotne.

    >Ograniczac temperature mozna godzine wczesniej niz by wynikalo z >dobowego cyklu
    zycia domownikow i godzine wczesniej wlaczac ogrzewanie >na wieksza moc. Oszczednosc
    paliwa bedzie zauwazalna i nie do >pogardzenia.

    Wg mnie nie będzie zauważalna ale pomińmy ten aspekt

    >Poza tym byt ksztaltuje swiadomosc, jak mawial jeden gosc.

    I dla mnie idealną sytuacją by było gdyby tak się udało dostroić instalację że bez
    zaworów termostatycznych jest stała temperatura we wszystkich pomieszczeniach.
    Jedyne starowanie to sterowanie przez kocioł temperatura wody w obiegu grzewczym.
    Sterownik pogodowy powinien to załatwić.
    Jak sie mylę i tak się nie da to proszę o sprostowanie
    Mniej więcej tak to teraz działało z kotłem węglowym- żadnych zaworów
    termostatycznych temperatura w domu była regulowana temperatura "na kotle"