  • 21. Data: 2016-10-27 20:25:12
    Temat: Re: Zamykam sezon polowań
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:nuquv2$g8v$1@node1.news.atman.pl...
    > !
    > Polecam przeczytać ze zrozumieniem:

    Hejka. Kret jest u nas objęty ochroną gatunkową. Zwalczanie (zabijanie)
    kreta jest dopuszczalne tylko przy licznym wystąpieniu w ogrodach, tylko na
    terenach ogrodzonych (ogródki przydomowe, działkowe, inspekty), gdy
    rzeczywiście stanowi ogromny problem.
    Polecam wyjatkowo Ja...cki

  • 22. Data: 2016-10-27 20:26:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    O KRECIKU

    Krecik jest mała zwierzyna,
    krecik istota to dzika,
    on brzydką dżdżownicę pochłania,
    Lecz nikt nie popiera krecika.

    Więc wołam: nie wiedzą tylko jełopy,
    że krecik jest druh nasz szczery!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Kochajcie krecika, chłopy,
    kochajcie do jasnej cholery!

    (za Konstantym Ildefonsem Gałczyńskim)

    --
    collie

  • 23. Data: 2016-10-27 20:30:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 20:25:12 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > kreta jest dopuszczalne tylko przy licznym wystąpieniu w ogrodach, tylko na
    > terenach ogrodzonych (ogródki przydomowe, działkowe, inspekty), gdy

    Skąd to zaczerpnąłeś, że zwalczanie to zabijanie?

    I co znaczy "liczne wystąpienie"? Czy 4 krety to już "liczne"?
    :-/

  • 24. Data: 2016-10-27 20:37:47
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Człowieka możemy ocenić po tym, jak traktuje zwierzęta" (Immanuel Kant)

    Hejka. To jak nie ma w pobliżu zwierzat to już nie można człowieka
    ocenić?
    Pozdrawiam animalnie Ja...cki

    PS "Drążąc podziemne korytarze w poszukiwaniu pożywienia, kret podrywa
    rośliny, przerywając ich korzenie. Szczególnie duże szkody powoduje w
    ogrodach, w inspektach, na pastwiskach, polach uprawnych i golfowych.
    Żałośnie wyglądają wypielęgnowane trawniki przeorane przez krety. Kretowiska
    utrudniają koszenie traw, a krety kopiąc korytarze niszczą korzenie często
    cennych roślin, które w wyniku przewracają się i zamierają. Szkody pośrednie
    wywołane przez kreta mogą być duże, zwłaszcza w inspektach i pod osłonami, a
    także często w uprawie gruntowej na młodych plantacjach. Wyjadając
    pożyteczne dżdżownice (stanowią one aż 90% jego menu) kret powoduje szkodę
    pośrednią, gdyż dżdżownice spulchniają i przewietrzają glebę, a także
    wzbogacają ją w próchnicę."

  • 25. Data: 2016-10-27 22:01:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 20:37:47 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > pożyteczne dżdżownice (stanowią one aż 90% jego menu) kret powoduje szkodę
    > pośrednią, gdyż dżdżownice spulchniają i przewietrzają glebę, a także

    Rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów naturalnych i
    Leśnictwa z dnia 06.01.1995 r. w sprawie OCHRONY GATUNKOWEJ zwierząt podaje
    :§ 1. Uznaje się za podlegające ochronie następujące gatunki zwierząt,
    zwane dalej gatunkami chronionymi ...... /dalej następuje wyliczenie 125
    pozycji. Pozycja nr 100 brzmi : Kret (Talpa Europea) - z wyjątkiem
    występującego w zamkniętych ogrodach, szkółkach i na lotniskach. . § 2.
    tegoż rozporządzenia wyjaśnia :W stosunku do gatunków chronionych zabrania
    się :1. umyślnego zabijania, okaleczania, płoszenia, chwytania oraz
    przetrzymywania i preparowania,
    2. umyślnego niszczenia ich gniazd, legowisk, nor i żeremi oraz jaj,
    postaci młodocianych i form rozwojowych ...3. filmowania, fotografowania
    ich w miejscach rozrodu ...4. przemieszczania : a) z miejsc rozrodu i
    regularnego przebywania na inne miejsca.

    A więc OCHRONA GATUNKOWA zwierząt polega nie tylko na zakazie ich
    zabijania, ale również nie wolno zakłócać ich warunków bytowania i rozrodu.
    Wyjaśnia to jednoznacznie § 2 poz. 2 i 4. Uwaga, która dotyczy zniesienia
    gatunkowej ochrony kretów w ogrodach zamkniętych, w żadnym wypadku nie
    zezwala na ich zabijanie. Wolno je tylko z ogrodów wypłaszać, czy usuwać i
    przenosić je w inne miejsce, co w stosunku do wszystkich innych zwierząt
    będących pod ochroną byłoby czynem niedozwolonym i karalnym.Zakaz zabijania
    kretów reguluje natomiast ustawa z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt
    :art. 6. poz. 1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt, oraz
    znęcanie się nad nimi jest zabronione. Zabicie kreta w ogrodzie jest
    nieuzasadnione, bowiem uszkodzenie grządki czy trawnika nie może być
    przyczyną pozbawienia życia żywego stworzenia. To zwierzątko nie stanowi
    zagrożenia dla ludzkiego życia.Przepisy karne tejże ustawy o ochronie
    zwierząt podają w artykule 35. poz.1. że naruszenie przepisów art. 6. poz.
    1. (wyżej cytowane) podlega karze pozbawienia wolności do roku,
    ograniczenia wolności albo grzywny.A więc wniosek jest jednoznaczny : Kreta
    nawet w ogrodach zabijać nie wolno.

  • 26. Data: 2016-10-27 23:45:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2016-10-27 22:01, Ikselka pisze:

> [...]
    > 1. (wyżej cytowane) podlega karze pozbawienia wolności do roku,
    > ograniczenia wolności albo grzywny.A więc wniosek jest jednoznaczny : Kreta

    Sapienti sat.

    --
    collie

  • 27. Data: 2016-10-28 08:05:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zamykam temat z powodu:
    http://www.czytadelko.pl/ksiazka/5491

  • 28. Data: 2016-10-28 08:50:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2016-10-28 08:05, Jacek pisze:

    > Zamykam temat z powodu:

    Zamknąć to można japę, a nie temat na Usenecie. Ale skąd dzieci Neostrady
    mogą o tym wiedzieć?

    --
    collie

  • 29. Data: 2016-10-28 10:27:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-28 o 08:50, collie pisze:

    > Zamknąć to można japę, a nie temat na Usenecie. Ale skąd dzieci Neostrady
    > mogą o tym wiedzieć?

    Kim Ty jesteś, synku?

  • 30. Data: 2016-10-30 02:56:12
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    > No właśnie. Taki np. Hitler był wielbicielem zwierząt, zwłaszcza psów.
    > Jacek

    A Natalia P. rozczula się cielaczkami...

    Miłego :)