  • Data: 2015-05-19 08:34:17
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mjcrd6$nfp$...@u...news.interia.pl...

    > A gdzie ten test?
    > Interesuje mnie np. jasność i pobór prądu.

    To masz dostępne na karcie katalogowej. Jedyne czego producent nie podaje to
    właśnie żywotność w praktyce.

    > Ja Ikei nie kupowałem, gdyż z pomiarów wynikało, że żrą dużo więcej prądu
    > od chociażby Philipsów.

    Pomiarów ale widziałem sporo LED które przy tej samej jasności brały mniej
    prądu bo tzw. zimne LEDy mają wyższą wydajność.

    > Zobacz, czy się nie grzeją - ja pamiętam, że Ikeę ciężko utrzymać (mam na
    > myśli mocniejsze na E27), natomiast Philips jest tylko lekko ciepły przy
    > tej samej mocy.

    Przy tej samej pobieranej mocy nie ma siły muszą oddawać tyle samo energii w
    formie ciepła :-)
    Natomiast przy tej samej jasności oczywiście są "żarówki" co się grzeją
    bardziej i mniej. Reguła jest prosta im "lepsze" (cieplejsze i o bardziej
    równomiernym oddaniu barw) tym mniejsza sprawność

    Pozdrawiam
    Ergie