  • Data: 2015-05-19 10:13:24
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:700453ce-e4d8-482f-a813-060fe979bc68@go
    oglegroups.com...

    > Z mojego punktu widzenia wybór dosyć specyficzny.
    > U siebie mam po 1-2 świetlówki o mocach przynajmniej 80W - preferowane
    > 100W.
    > Rozdrobnienie nie słuzy jasności. Ale o tym za chwilę.

    Odpowiedniki tradycyjnych 80-tek też mam - to są właśnie te 1000 lm.

    > Cenna informacja. Czyli nie padają jak muchy. Choć pewnie trzeba wiedzieć
    > co sie kupuje i nie kupować byleczego.

    No to właśnie piszę co kupuje - wszystkie kupowane w Ikea w różnym czasie

    > Daj jeszcze info czy wszystkie diody w takiej lampie nadal świecą. Bo jako
    > caość nadal może działać ale niektóre z diód mogą paść.

    Jakby niektóre padły to by było ciemniej więc sądzę że nie padły :-)

    > I teraz sedno:
    > Twój test opiera się na małych źródłach światła. Nie napisałeś czy masz
    > pomontowane "zwykłe" "żarówki" czy lampki w oprawkach "halogenowych" w
    > zabudowie.

    Jak to nie?

    cytat:
    > "Duży" gwint: bańki 200 i 400 lm, kule 1000 lm
    > "Mały" gwint bańki i świeczki 200 lm
    > GU 10 reflektorki 200 lm

    Czyli zarówno "żarówki" na "duży" i "mały" gwint jak i reflektorki na GU 10.

    > Z mojego punktu widzenia o ile w tych oczkach ledy się jakoś sprawują (są
    > znacznie lepsze od halogenów bo się sporo mniej grzeją) o tyle jako
    > zamiennik oświetlenia "centralnego" jest juz
    > kiepsko.

    Ale co jest kiepskie? Najmocniejsze co ja spotkałem to 1000 lm przy
    kilkunastu watach. Odpowiada to tradycyjnej 80-tce.

    > A ledy dużej mocy to dosyć droga zabawa. Za jednego leda dużej mocy można
    > mieć 2-4 świetlówki które świecą podobnie a wcale szybko nie padają.
    > O ile w zestawieniu z halogenem LED dużej mocy wypada atrakcyjnie o tyle w
    > porównaniu do świetlówki już jest kiepsko.

    Co jest kiepskie? Pokaż mi świetlówkę kompaktową o CRI > 87, a następnie
    popatrz na jej cenę :-) Dobre świetlówki potrafią i 100zł kosztować, przy
    czym mają niższą żywotność niż LED o porównywalnych parametrach.

    Pozdrawiam
    Ergie