  • Data: 2015-07-22 11:05:26
    Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-22 06:30, Jeffrey wrote:
    > w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie słusznie)
    > pompę cyrkulacyjną

    Słusznie.

    >, w małych obiektach nie stosuje się pompy obiegowej
    > jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną

    Jest jakaś zasadnicza różnica w fizyce działania?

    > jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa
    > cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do
    > tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o
    > temp dużo niższej

    To jest dom jednorodzinny (bo grupa jest o domach). Cyrkulacja cwu idzie
    przez baniak. Róznica wejście/wyjście z baniaka - w najgorszym
    zarejestrowanym przeze mnie wypadku wychłodzonego domu - mniej niż 2
    stopnie C. Ponadto ponieważ posiadam piec węglowy który lubi skakać z
    temperaturą z różnych powodów - mam baterie termoregulacyjne. Ale i bez
    nich róznica, powiedzmy, 1.5 stopnia (po zmieszaniu z dwóch rur 0.75C) -
    jest niewyczuwalna. Podczas normalnej ekslopatacji róznica to okolo 1
    stopnień.

    Hydraulicy montują zaskakującą ilośc dupereli w instalacji, i gdybym
    pogadał to chętnie zapewne by ten bezuzyteczny zawór zwrotny mi
    wcisneli. Całe szczęscie pogoniłem zawczasu. Następny dom buduje bez
    udziały fachowców tego typu.