  • Data: 2015-07-22 06:30:36
    Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Ale że jak?
    >
    > Mam pompę i nie mam zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. Obie ida do
    > mojego kranu jako ciepła woda. W tej konfiguracji jesli padnie pompa
    > nic nie stracę. Jesli założe zawór zwrotny to stracę 50% strumienia
    > bez względu na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.
    >
    > Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

    w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie
    słusznie) pompę cyrkulacyjną, w małych obiektach nie stosuje się pompy
    obiegowej jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną do podtrzymania
    ciepłych rur (jeżeli piszemy o CWU). napisz czy rozmawiamy o tym samym
    a pompę cyrkulacyjną montuje się na powrocie z końcówki rurociągu
    ciepłego
    jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa
    cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do
    tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o
    temp dużo niższej