  • 61. Data: 2021-09-02 20:53:32
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 20:25, a a wrote:
    > [ciach!]

    Cytowałeś to wszystko tylko po to aby wkleić kawałek dokumentu z netu?

    > https://www.dahuawiki.com/IVS
    > "IVS - Intelligent Video Surveillance

    I co czyni z tej technolog lepszą od moich kamer za 70zł popędzanych
    ZnoeMinderem z wtyczką ML/AI? To że sztuka kosztuje więcej jak mój cały
    monotoring?

    Pomijajac że te kamery nie są analogowe, więc Lord sobie i tak sprzela w
    stopę wrzucając teg otypu zabawki w sam środek uniesień analogowych.

  • 62. Data: 2021-09-02 21:04:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 September 2021 at 20:53:38 UTC+2, heby wrote:

> [...]
    >
    > Pomijajac że te kamery nie są analogowe, więc Lord sobie i tak sprzela w
    > stopę wrzucając teg otypu zabawki w sam środek uniesień analogowych.
    Zacytowałem ku pamięci, bo wątek bardzo ciekawy, a z IVS jeszcze nie korzystałem

    Byłoby miło, gdybyś swoje doświadczenia z zestawami do monitoringu zaoferował jako
    produkt , usługę, aby można było kupić

  • 63. Data: 2021-09-02 21:13:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 21:04, a a wrote:
    > Byłoby miło, gdybyś swoje doświadczenia z zestawami do monitoringu zaoferował jako
    produkt , usługę, aby można było kupić

    Zarabiam na życie inaczej niż oferując rozwiązania monitoringu, którego
    nie ogarnia typowy suweren. Typowy suweren kupuje chińskie pudełko za
    200zł i męczy się z nim i jego ograniczeniami, uważając je za cutting
    edge, lub wręcz gotowe kamery z apką. Ja, wyskakując z linuxem, jestem
    na straconej pozycji (choć to chińskie to też linux, ale nie widać).
    Więc mógłbym najwyżej oferować to innym nerdom. Ale tutaj też nic nie
    mogę zaoferować bo inne nerdy dawno to już mają. The End.

    PS. Oferowanie np. HomeAssistanta z tych samych powodów jest proszeniem
    się o kulkę w łeb lub ciezką depresję, jak się okazuje że "pan prawnik
    tu kliknął i mu się dysk sformatował chyba w macboku" itp żałosne
    problemy. Nie. Informatyka nerdowska nie jest dla suwerena. Proszę nie
    korzystać z moich rad bez umiejętności kompilowania kerneli co najmniej.
    Systemy analogowe są super, chińskie nagrywarki to cuting edge.

  • 64. Data: 2021-09-02 21:21:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 20:53, heby pisze:

> [...]
    >
    > I co czyni z tej technolog lepszą od moich kamer za 70zł popędzanych
    > ZnoeMinderem z wtyczką ML/AI? To że sztuka kosztuje więcej jak mój cały

    Może obrazki Ci dopomogą :)

    https://sklep.delta.poznan.pl/ivs-inteligentna-anali
    za-obrazu_l1_aid799.html

    Tylko wróć jak przeczytasz i obejrzysz 80% z tego linka, który jest dla
    lajkonika ale żeby zrozumiał, bo jak dotąd to dyskusja z Tobą jest jak z
    pasikonikiem i żebyś znów nie wyszedł na idiotę i nooba :)

    > Pomijajac że te kamery nie są analogowe, więc Lord sobie i tak sprzela w
    > stopę wrzucając teg otypu zabawki w sam środek uniesień analogowych.

    Jutro się odniosę do poprzedniego posta, bo akurat nie mam czasu, gdzie
    udowodnię FAKTAMI, że 90% Twojej wypowiedzi to kłamstwa, matactwo, brak
    logiki i ćwierćinteligencja :) Potem wyciągnę czipsy i zobaczę jak się z
    nimi tłuczesz :)

    Doczytaj w międzyczasie, że "analog" o którym masz wiedzę z przed
    dekady, wyewoluował do zupełnie innej funkcji, która jest obecna w
    kamerach CVI.

    https://www.montersi.pl/wsparcie/porada/monitoring-h
    d-cvi-2/

    https://pl.wikipedia.org/wiki/High_Definition_Compos
    ite_Video_Interface

    Prosto:
    Z uwagi na oszczędności w hardware w kamerze, zrezygnowano z kodowania
    sygnału z matrycy do wartości strumienia, zdolnego do przesyłu przez
    TCP/IP i skupiono się na przesyle nie PAL i nie ilość linii, tylko
    przesyle praktycznie cyfrowym sygnału HD do rejestratora, który jednym
    procesorem obrabia dokładnie tak samo jak w kamerach IP. Tyle i tylko
    tyle. Zyskiem jest to, że rejestrator można wymienić na taki, który
    obsługuje coraz większy rozwój AI czy IVS oraz ostatnio implementację
    nowego kodeka 266.
    https://ithardware.pl/aktualnosci/kodek_h_266_vvc_ma
    terialy_4k_i_8k_dwa_razy_mniejsze_z_ta_sama_jakoscia
    -12719.html

    Gdzie w układzie kamer IP, trzeba wymienić wszystkie kamery a w układzie
    CVI tylko rejestrator.

    Następnym razem, przygotuj się do dyskusji nim znów zrobisz z siebie
    ignoranta i nooba.

    BTW
    https://aspolska.pl/wp-content/uploads/2017/01/as-TO
    P50.pdf

    Tutaj masz zestawienie o jakich firmach piszę w sensie sprzętu, bo co
    rusz wyciągasz mi ze złomu w dyskusji jakieś chinskie wynalazki z
    backdorami. Możesz sobie je wsadzić głęboko, bo nie o takiej
    chińszczyźnie piszę, więc się do niej nie odwołuj więcej.

    Na koniec dodam, że zajmuję się profesjonalnie monitoringiem od 30 lat i
    rozmowa na grupach przypomina mi dyskusję chirurga z nerdem, który
    wydusił sobie pryszcza na dupie bez lusterka :)

    Nie będę się chwalił portfolio, bo po co :) Napiszę tylko, że kiedyś
    licząc doliczyłem się ok <1000 realizacji CCTV we wszelakich obiektach
    łącznie z miejskim monitoringiem, lotniskami, ratuszami, boiskami itp.
    (Poznań) więc rozmowa o piwnicy nerda mnie nie porusza zbytnio.

    Jutro Ci odpiszę ale najpierw kupię czipsy.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 65. Data: 2021-09-02 21:57:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 21:21, LordBluzg(R) wrote:
    > Może obrazki Ci dopomogą :)
    > https://sklep.delta.poznan.pl/ivs-inteligentna-anali
    za-obrazu_l1_aid799.html

    Nie pomagają. Większośc z tych rzeczy ogarnia ZoneMinder z modułem
    MachineLearning/AI.

    Możesz oczywiście strasznie głośno protestować, ale prawda jest taka, że
    ominął Cie kawałek rozwoju świata, jak zarabiałeś końcówki na BNC.

    > Tylko wróć jak przeczytasz i obejrzysz 80% z tego linka, który jest dla
    > lajkonika ale żeby zrozumiał, bo jak dotąd to dyskusja z Tobą jest jak z
    > pasikonikiem i żebyś znów nie wyszedł na idiotę i nooba :)

    Na razie wychodzisz sam na idiotę.

    Masz tu pierwszy z brzegu projekt do ZM:

    https://github.com/goruck/smart-zoneminder

    a tu drugi:

    https://reposhub.com/python/deep-learning/pliablepix
    els-zmMagik.html

    Takich projektów jest kilka, udało mi się odpalić jeden z nich i
    stwierdzić, że musiałbym wpakować jakieś GPU w serwer aby to miało sens.
    Nie zmienia to jednak w niczym faktu, że pryszczate nerdy z linuxa mają
    technologię która pozwala na mniej wiećej to, co przepłacone kamery z
    AI. Co gorsza, ponieważ to elastyczne, to sobie możesz sam coś dorobić.
    Straszne, nie? Obudzić się tak w samym środku postępu z zaciskarką do
    BNC w ręce...

> [...]
    > udowodnię FAKTAMI, że 90% Twojej wypowiedzi to kłamstwa, matactwo, brak
    > logiki i ćwierćinteligencja :) Potem wyciągnę czipsy i zobaczę jak się z

    Walcz.

    > Doczytaj w międzyczasie, że "analog" o którym masz wiedzę z przed
    > dekady, wyewoluował do zupełnie innej funkcji, która jest obecna w
    > kamerach CVI.

    Oczywiście. Do cyfrowej. Mam nadzieje że wystarczy Ci magazynka do
    strzelania obie w łeb co pare sekund.

    > Następnym razem, przygotuj się do dyskusji nim znów zrobisz z siebie
    > ignoranta i nooba.

    Czyli mówisz, że cały czas bredzisz o analogowej CCTV mając na myśli
    cyfrową? Sprytnie, kochany, sprytnie.

    > Tutaj masz zestawienie o jakich firmach piszę w sensie sprzętu, bo co
    > rusz wyciągasz mi ze złomu w dyskusji jakieś chinskie wynalazki z
    > backdorami.

    Rozumiem że tamte chińskie wynalazki nie mają backdoorów ;) No no,
    pogratulować nerwów.

    > Możesz sobie je wsadzić głęboko, bo nie o takiej
    > chińszczyźnie piszę, więc się do niej nie odwołuj więcej.

    Oczywiście. Ty sobie piszesz o czymś z głowy i intensywnie z tym
    dyskutujesz, w razie braku tematu masz urojenia co kto powiedział. Ot,
    perpetum mobile, nie pierwsze i nie ostatnie na usenecie.

    > Na koniec dodam, że zajmuję się profesjonalnie monitoringiem od 30 lat

    I dalej nic nie wiesz o kamerach IP, protokole rtsp, ZM i integracjach z
    resztą świata? Żartujesz. Hibernowali Cie?

    > rozmowa na grupach przypomina mi dyskusję chirurga z nerdem, który
    > wydusił sobie pryszcza na dupie bez lusterka :)

    Niestety to nie działa. Mimo obelg moje kamery onvif nadal mają tylko
    0.2-0.5 sek opóźnienia i nie chcą wiecej. Najwidoczniej Twoja wiedza
    ekspercka w temacie ONVIF jest tak samo outdated jak całe Twoje ego
    przez ostatnie 30 lat.

    > Nie będę się chwalił portfolio, bo po co :)

    Widomo. Postawiłeś ze 100 ZoneMinderów, to wiesz że gówno.

    Wszak nikt nie pomyslałby że jesteś najzwyczajniejszym ignorantem w
    temacie monitoringu, po 30 latach dziobdziania drutów w temacie kamer.
    Po prostu ignorowałeś rozwój czegoś z boku i urosło, a Ty nie
    zauważyłes. Bywa.

    Swoją drogą troche się nie dziwie. Dziargasz sobie gówno systemy od 30
    lat a tu nagle pojawia się jakiś pajac na grupie, co mu bangla coś, co
    nie ma prawa mu banglać. Też bym się wqrwił, że te 30 lat, dokręcania
    śrubek w deszczu, psu na budę.

    > Napiszę tylko, że kiedyś
    > licząc doliczyłem się ok <1000 realizacji CCTV we wszelakich obiektach
    > łącznie z miejskim monitoringiem, lotniskami, ratuszami, boiskami itp.

    I ile z nich jest na kamerach za 70zł z ZoneMinder w domku
    jednorodzinnym? Bo przypominam, wypowiadasz się w takich tematach jako
    expierd, że ponoć nie działa. Masz jakieś doświadczenia? Powiedzże
    wreszcie. Przecież nie jesteś na tyle idiotą aby doświadczenia z zakresu
    kamer na koncentryku przenosić na zupełnie inną technologię, prawda? To
    by było ignoranctwo.

    > Jutro Ci odpiszę ale najpierw kupię czipsy.

    Nie zadław się tylko, biedaku.

  • 66. Data: 2021-09-02 22:48:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 21:57, heby pisze:

    za-obrazu_l1_aid799.html

    > Nie pomagają. Większośc z tych rzeczy ogarnia ZoneMinder z modułem
    > MachineLearning/AI.

    Taa, wgrane na pudełko od zapałek, które trzeba popychać kijem.

    Krótko o tej dziubaninie. ZoneMinder to nerdowska apka, na kompa
    dodziubana na bazie takich apek jak NUUO, Novus, Cisco czy podobne.
    Obsługuje tylko kamery IP, jak każda inna. Kiedyś też bywało w dawnych
    czasach, że robiło się to na kompie ale te czasy minęły dekadę temu.

    Od cholery tego softu w necie, głównie pod Windows (spore kombajny).
    Płatne, darmowe, co kto woli. Nawet głupie SmartPSS ma za free łącznie z
    IVS.

    > Możesz oczywiście strasznie głośno protestować, ale prawda jest taka, że
    > ominął Cie kawałek rozwoju świata, jak zarabiałeś końcówki na BNC.

    Końcówek się już nie zarabia :) Brak wiedzy jak zwykle w tym temacie u
    ciebie no i skąd masz wiedzieć, że kablem koncentrycznym się tutaj nie
    posługuje. Oczywiście jak zwykle pełna ignorancja i brak podstawowej
    wiedzy :)

    > Na razie wychodzisz sam na idiotę.

    Do tego miejsca fakty wskazują w 100% ciebie :) ale polecimy dalej.

> [...]
    >
    > Takich projektów jest kilka, udało mi się odpalić jeden z nich i
    > stwierdzić, że musiałbym wpakować jakieś GPU w serwer aby to miało sens.

    Ja załatwiam to jednym sprzętem bez dziubania. Czas jest drogi a cena
    rejestratora niska. Mam wtedy gotowe statystyki, detekcję twarzy i
    rozpoznanie "listonosza" i brak alarmów poniżej/wyżej kota i w zasadzie
    wszystko co potrzeba łącznie z wpięciem w system alarmowy AI domu,
    cokolwiek. Stoi to w domu Budzika pod TV na HDMI i odpala sobie pilotem
    to co chce. Ty masz braki w wiedzy, co potrafią obecne rejestratory.
    Wynika to tylko z tego że nie masz bladego pojęcia co one potrafią.

> [...]
    > technologię która pozwala na mniej wiećej to, co przepłacone kamery z
    > AI. Co gorsza, ponieważ to elastyczne, to sobie możesz sam coś dorobić.

    Zapierdziałe, stare rozwiązania, które nim powstało Linuksiarskie Zone,
    było dostępne od czasów Chrystusa pod Windows. Do dzisiaj jest ale
    sukcesywnie jest to likwidowane. Wiem, nie wiesz dlaczego takie
    najlepsiesze Linuksiarskie może być zwyczajnie nieefektywne :)
    Nie wiesz i się chyba nie dowiesz.

    > Obudzić się tak w samym środku postępu z zaciskarką do
    > BNC w ręce...

    Znów coś bredzisz o BNC na koncentryku?

    > Oczywiście. Do cyfrowej. Mam nadzieje że wystarczy Ci magazynka do
    > strzelania obie w łeb co pare sekund.

    Cały czas nazywasz CVI analogiem więc chyba musisz zadzwonić po
    pogotowie :) albo masz pusty łeb i ci strzały krzywdy nie robio.
    Podejrzewam to drugie.

    > Czyli mówisz, że cały czas bredzisz o analogowej CCTV mając na myśli
    > cyfrową? Sprytnie, kochany, sprytnie.

    jw Piszę cały czas o CVI a ty usilnie nazywasz to analogiem :) Pocytować
    ci twoje brednie czy sam znajdziesz?

    > Rozumiem że tamte chińskie wynalazki nie mają backdoorów ;) No no,
    > pogratulować nerwów.

    Sądzisz że TOP 4 światowe to złom a Linuksiarski Zone to złoto.
    Pogratulować. Załóż sobie garnek na głowę, aluminiowy bo cie 5G spali :D

    > Oczywiście. Ty sobie piszesz o czymś z głowy i intensywnie z tym
    > dyskutujesz, w razie braku tematu masz urojenia co kto powiedział. Ot,
    > perpetum mobile, nie pierwsze i nie ostatnie na usenecie.

    Podaję linki z detalami/fatami, ty je wycinasz i donosisz się do swojej
    piwnicy, kłócąc się w sumie z faktami (linkami) pogratulować logiki.
    Chyba znajdę jeszcze parę czipsów. Bardzo lubię jak ktoś się bije z faktem.

    > I dalej nic nie wiesz o kamerach IP, protokole rtsp, ZM i integracjach z
    > resztą świata? Żartujesz. Hibernowali Cie?

    Znacznie więcej niż ty ale nie o tym jest mowa. Jak dotąd rozmawiamy o
    CVI, którą nazywasz analogiem a skrętkę zarabiasz BNC że o IVS nie
    wspomnę a to tylko drobiazgi :) Nawt napisałeś gdzieś, że kamera CVI nie
    może mieć implementacji IVS. Oczywiście, że może bo w rejestratorze
    odbywa się ta implementacja...ale nerd nawet na to nie wpadnie :D

> [...]
    > 0.2-0.5 sek opóźnienia i nie chcą wiecej. Najwidoczniej Twoja wiedza
    > ekspercka w temacie ONVIF jest tak samo outdated jak całe Twoje ego

    Misiu kolorowy. Postaw sobie 2 monitory i podłącz te systemy osobno,
    patrzące na ten sam element. Różnica taka jak pomiędzy odbiorem SAT a
    DVB-T tego samego programu.

    Inaczej pod jednym rejestratorem (żeby nie było) podłącz sobie kamerę IP
    i kamerę CVI. Telefonem włącz obie na wyświetlaczu i doznasz olśnienia
    :) telefon oczywiście będzie korzystał z pełnej transmisji cyfrowej
    dwóch różnych kamer z tego samego źródła. Wiem, nie ogarniasz i nie
    ćwiczyłeś. Na oczy nie widziałeś jeszcze CVI :)

    > Widomo. Postawiłeś ze 100 ZoneMinderów, to wiesz że gówno.

    Już Ci pisałem, że nim wymyślono Zone, działało i nadal działa na
    milionach podobnych instalacji od których się odchodzi. To złom na
    obecne czasy.
    Dlaczego? Może gdzieś doczytasz :) Nie! Nie doczytasz bo ty czytać nie
    lubisz. Wolisz dłubać w piwnicy.

> [...]
    > temacie monitoringu, po 30 latach dziobdziania drutów w temacie kamer.
    > Po prostu ignorowałeś rozwój czegoś z boku i urosło, a Ty nie

    Jak widać w rozwoju osiągnąłeś dopiero level ZoneMinder a to nawet nie
    połowa drogi :) Sorry z tego poziomu nie ogarniesz widoku z góry, to
    dopiero wyjście z kopalni u podnóża góry :)

> [...]
    > lat a tu nagle pojawia się jakiś pajac na grupie, co mu bangla coś, co
    > nie ma prawa mu banglać. Też bym się wqrwił, że te 30 lat, dokręcania

    Nie piszę że ci nie bangla. Piszę że nie masz bladego pojęcia o wielu
    systemach a chwalisz druciarstwo. No bywa.

    > I ile z nich jest na kamerach za 70zł z ZoneMinder w domku
    > jednorodzinnym? Bo przypominam, wypowiadasz się w takich tematach jako
    > expierd, że ponoć nie działa.

    Nigdzie nie piszę że nie działa ale druciarstwa nie uprawiam, nawet u
    Kowalskiego w domku. Kowalski chce tanio i dobrze (jak Budzik) to podaję
    mu tanio i dobrze. Ty wyskakujesz z nerdowskim druciarstwem, wiedząc że
    Budzik ogarnia młotek i wkrętak do momentu jak mu się śruba nie ukręci.

    > Masz jakieś doświadczenia? Powiedzże
    > wreszcie. Przecież nie jesteś na tyle idiotą aby doświadczenia z zakresu
    > kamer na koncentryku przenosić na zupełnie inną technologię, prawda? To
    > by było ignoranctwo.

    Znów ten koncentryk. Masz chyba jakiś zły dotyk z dzieciństwa :)

    > Nie zadław się tylko, biedaku.

    Spokojnie. Ić się doucz o tych technologiach i zacznij od nauki
    rozumienia trudnych słów, żebyś dalej nie bredził o analogu,
    koncentryku, druciarstwie, braku profesjonalizmu czy implementacji
    jakiegoś Linucha na tosterze i ZoneMinder :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 67. Data: 2021-09-02 23:48:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 September 2021 at 22:48:46 UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > koncentryku, druciarstwie, braku profesjonalizmu czy implementacji
    > jakiegoś Linucha na tosterze i ZoneMinder :D
    Mam jeszcze pytanko, co jest lepsze, Home Use, czy agencja która otrzymuje alarmy i
    prowadzi monitoring video, alarmy 24/7/365 i jakie są opłaty.

    Bo to otrzymywanie komunikatów, alertów, że byl listonosz, ktoś podjechal, wyjechal,
    to na dłuższy czas jest bardzo stresujące, tak jak alerty pogodowe RCB - ma lać, ma
    wylać rzeka, ale obok mnie nie ma rzeki i nie leje, to po co mi takie alerty, które
    muszę kasować bez czytania.

    Bo jak wyjeżdżam, to lepiej aby alerty i snapshoty video były przekierowane do
    znajomego, który mieszka w pobliżu i podejmie jakąś reakcję, akcję

    Ile za to kasują agencje ochroniarskie i za ile kamer jaka kwota
    Tam ktoś wiedzi całą dobę, ma dużur i widzi co się dzieje i reaguje w real-time i w
    sąsiedztwie, a nie 500 km od domu, czy zagranicą.

  • 68. Data: 2021-09-03 08:28:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 22:48, LordBluzg(R) wrote:
    > Taa, wgrane na pudełko od zapałek, które trzeba popychać kijem.

    a) nie lepsze tylko o podobnych możliwościach
    b) nie wykluczam że te kamery pracują na tym samym oprogramowaniu (yolo
    np.), tylko opakowanym w puszkę gotowca.

    > Krótko o tej dziubaninie.

    Która korzysta z normalnie uzywanych w nauce i przemyśle mechanizmów ML...

    > ZoneMinder to nerdowska apka, na kompa
    > dodziubana na bazie takich apek jak NUUO, Novus, Cisco czy podobne.

    Na bazie? Czyli kod ukradli? Masz jakeiś dowody? Widzialeś kod Cisco?

    > Obsługuje tylko kamery IP, jak każda inna. Kiedyś też bywało w dawnych
    > czasach, że robiło się to na kompie ale te czasy minęły dekadę temu.

    Teraz wszystko się robi na kompie. W środku kamery, albo w środku
    rejestratora nasz normalny SoC będący często pełnoprawnym komputerem.
    Zgaduje że wsyzstko z okolicy IoT, czego od 30 lat dotykasz, *obecnie*
    bangla na Linuxie, z drobnymi wyjątkami. Rejestratory tez.

    > Od cholery tego softu w necie, głównie pod Windows (spore kombajny).
    > Płatne, darmowe, co kto woli. Nawet głupie SmartPSS ma za free łącznie z
    > IVS.

    To że kamery działają z rejestratorami to raczej norma i spodziewany
    efekt. Pytanie, czy mają ifce do MachineLearning, jak ZoneMinder.

> [...]
    > ciebie no i skąd masz wiedzieć, że kablem koncentrycznym się tutaj nie
    > posługuje. Oczywiście jak zwykle pełna ignorancja i brak podstawowej

    Nie, jedynie złośliwość.

    > Ja załatwiam to jednym sprzętem bez dziubania.

    Widze postęp. Już nie negujesz istnienia takich mechanizmów, ich
    uzyteczności, możliwości. Teraz zmienisza strategie usilnie starając się
    zepchnąc je do kąta z nerdami.

    > Czas jest drogi

    Owszem. Ale czasem w zamian dostaniesz wiedzę. Bywa, że bawienie się w
    takie rzeczy jak ZM/ML/AI jest równnież *kształcące*. W przeciwieństwie
    do instalowania 1000ej kamery po 30 latach.

> [...]
    > rozpoznanie "listonosza" i brak alarmów poniżej/wyżej kota i w zasadzie
    > wszystko co potrzeba łącznie z wpięciem w system alarmowy AI domu,

    Czy to coklwiek zawiera również wpięcie w HomeAssistanta i sterowanie
    światełkiem w lodówce?

    > Stoi to w domu Budzika pod TV na HDMI i odpala sobie pilotem
    > to co chce.

    Ja też. W czym Twoje rozwiązanie jest lepsze od mojego? Poza ilości
    "paracy", która w moim wypadku jest w zasadzie elementam nauki i hobby?

    > Ty masz braki w wiedzy, co potrafią obecne rejestratory.

    Ja doskonale wiem co potrafią. Nie znajdziesz ani jednego zdania
    negującego ich możlwiosci w tej dyskusji. To urojenia. natomiast znam
    ich jakość. Bywa że od środka też (w sensie: od wewnatrznego Linuxa).
    Nie imponuje mi to. To dopiero druciarstwo, tylko przemysłowe.

    > Wynika to tylko z tego że nie masz bladego pojęcia co one potrafią.

    Nie, to wynika z Twoich urojeń.

    Natomiast Ty nie masz bladego pojęcia co porafi ZoneMinder. Przynajmniej
    do tego posta, nie zdawałeś sobie sprawy z jego istnienia. 30 lat roboty
    w branży na marne.

    Jak znajomy mechanik, 20 lat regulował gaźniki w maluchach. Był mistrzem
    regulowania i na koniec mysiałem mu wyjaśniać jak działa jeden czujnik w
    common rail, bo nie ogarniał. Ot, jemu też coś równolegle wyrosło w
    branży i nie zauważył. Trafia się, żaden wstyd. Choć przyznaje, on nie
    negował, że CR istnieją, tu różnica. Nie miał o nich bladego pojęcia -
    tu podobieństwo.

    > Zapierdziałe, stare rozwiązania, które nim powstało Linuksiarskie Zone,
    > było dostępne od czasów Chrystusa pod Windows.

    Obecnie cały rozwój MachineLearning/Ai odbywa się na pythonie, w dużej
    mierze pod Linuxem. Mówie zarówno o częsci naukowej, jak i wdrożeniach.

    Widndows? Tak, czasami go odpalają do obejrzenia jakiegoś pornola czy
    pociupania w gierki.

    Dziwna strategia. Nie masz pojęcia o tym co na Linxuie obecnie się
    dzieje i jaki jest jego status w temacie ale bredzisz że... co? Że
    windows lepszy? Zdajesz sobie sprawę że blisko 100% rejestratorów i
    kamer na świecie *nie* zawiera Windowsa? A wiesz co zawiera?

    > Do dzisiaj jest ale
    > sukcesywnie jest to likwidowane.

    Sprawdź czy pogrzeb to nie wesele. Wkraczasz z zakres kompetencji i
    wiedzy nieosiągalnej dla Ciebie.

    > Wiem, nie wiesz dlaczego takie
    > najlepsiesze Linuksiarskie może być zwyczajnie nieefektywne :)

    Nie wiesz. W ogóle wychodzi na to że niewiele wiesz, poza dokręcaniem
    śrubek do kamer przez 30 lat. Właśnie odkryłeś technologię o jakiej nie
    masz pojęcia. I spoko. Ale zamiast "zerknę, ciekawe" pojawia się etap
    wypierania. Problem psychiatryczny.

    > Znów coś bredzisz o BNC na koncentryku?

    Zwykła złośliwość. Skoro zaczynałeś 30 lat temu, to nie jedną Unitrę
    powiesiłeś.

    > jw Piszę cały czas o CVI a ty usilnie nazywasz to analogiem :) Pocytować
    > ci twoje brednie czy sam znajdziesz?

    "Analog" to tylko obraźliwe nazywanie technologi innych niż IP/Onvif.

    To, że one są cyfrowe w środku, jest bez znaczenia. Oferujesz raz "tanie
    kamery" a raz"drogie kamery" na zmianę, ignorując kamery onvif, które są
    w sumie identyczne jak te CVI pod kątem budowy wewnętrznej.

    Trochę, jak byś popierał PiS, ale gardził socjalistami.

    > Sądzisz że TOP 4 światowe

    Tak.

    > to złom a Linuksiarski Zone to złoto.

    Tak, bo TOP 4 prawie na pewno ma pod spodem Linuxa, lub kod ukradziony z
    tego samego miejsca. Twoja kamera za 600zł prawdopodobnie też bangla na
    Linuxie. W zasadzie *prawie* wszystkie systemy embedded większe od
    migania diodą bazują na linuxie. W przypadku rejestratorów/kamer to
    prawie pewne. Szczególnie w tańszym złomie.

    Urządzenia ta, czy tanie czy profesjonalne, mają dziury. Nie ma w tym
    nic nowego. Zakładanie że jak kupiz droższe, to nie będzie dziurawe,
    jest naiwne.

    > Pogratulować. Załóż sobie garnek na głowę, aluminiowy bo cie 5G spali :D

    To praktyka 30 lat pracy pod linuxem.

    > Znacznie więcej niż ty

    Mnie nie hibernowali.

    > ale nie o tym jest mowa. Jak dotąd rozmawiamy o
    > CVI

    Nie. Wpierdoliłeś się w środek dyskusji o tanim monitoringu z kamerami
    za 600zł i bredzisz, że od teraz o nich rozmawiamy.

    Nie rozmawiamy o nich. Te kamery za 600zł są Ci tylko potrzebe do
    napomowania ego. Nic więcej. Nikt normalny nie kupi tego na domek.

    > wspomnę a to tylko drobiazgi :) Nawt napisałeś gdzieś, że kamera CVI nie
    > może mieć implementacji IVS.

    Serio? A gdzie?

    > Misiu kolorowy. Postaw sobie 2 monitory i podłącz te systemy osobno,
    > patrzące na ten sam element. Różnica taka jak pomiędzy odbiorem SAT a
    > DVB-T tego samego programu.

    Misiu kolorowy. Mam na ekranie podgląd na 7 kamer jednoczesnie,
    synchronicznie. Te podgląd mam na telefonie, komputerze i tablecie. W
    domu i na Krecie. Działa tak samo. Synchronicznie. Bez opóźnień. Na
    Krecie są opóźnienia zwiazane z latency internetu z Krety.

    Zdajesz sobie prawę jaki jesteś żałosny negując już u drugiej osoby
    takie działanie? Wychodzi z ciebie kompletny przygłup w temacie kamer
    Onvif i kilu pobocznych detali, wliczajac w to rozwój software. Jak
    mówie, z doświadczenia, 30 lat praktyki w jakiejś dziedzinie zazwyczaj
    prowadzi do wygenerowania regulatora gaźników a nie mechanika
    samochodowego. Nie masz pojęcia o bardzo dużej ilości rzeczy jaka
    wyrosła w ostatnich 30 latach. Hibernacja.

> [...]
    > dwóch różnych kamer z tego samego źródła. Wiem, nie ogarniasz i nie
    > ćwiczyłeś. Na oczy nie widziałeś jeszcze CVI :)

    Ma mniejsze opóźnienia niż moja 0.2sek?

    Moje wyświetlanie obecnie obrazu z 7 kamer, w czasie rzeczyiwstym, na
    telefonie, laptopie, pzoa domem jest w czymś gorsze?

    Znowu negujesz fakty?

    > Już Ci pisałem, że nim wymyślono Zone, działało i nadal działa na
    > milionach podobnych instalacji od których się odchodzi. To złom na
    > obecne czasy.

    Masz problem taki, że nie wiesz nic o ZM ani o tym na jakim eetapie
    jest. Rozwoju, stagancji czy czegokolwiek. Najzwyczajniej - nie masz
    pojecia o nim. rzucasz frazesami "Linux jest przestarzały" itp nie
    dostrzegajać w swojej ignorancji że cały świat urządzeń IoT bazuje na
    nim bardziej niż na czymkolwiek innym.

    Ponieważ jednak 30 lat dokręcasz śrubki w kamerach, naturalne jest, że
    zanegujesz wszystko, czego nie pojmujesz.

    Tak że, rozumiem.

    ZM nigdy nie wygra z tanią chińską nagrywarką. Głównie z powodu wymogu
    posiadania mózgu. Wieć nie traktujmy go jako konkurencji. Jednak
    twierdzenie że umarł... to dośc interesujące. Obawiam się, że nie
    przespałeś 30 lat rozwoju innych systemów monitoringu, ale ogólnie
    przespałeś 30 lat informatyki.

    Zdaża się. Nie ty pierwszy.

    > Jak widać w rozwoju osiągnąłeś dopiero level ZoneMinder

    I tu się zatrzymuje. Inne systemy osiągają to samo będąc znacząco droższe.

    > a to nawet nie
    > połowa drogi :)

    Ale ja idę w inną stronę. Wpadłem tylko na chwile, zrobiłem to, co
    działa i już znikam. Mam ciekawsze tematy niż monitoring domu jako
    podstawowe hobby.

    > Sorry z tego poziomu nie ogarniesz widoku z góry, to
    > dopiero wyjście z kopalni u podnóża góry :)

    Przeciez sam siedzisz w norze, z której widać jedynie 30-letnią
    zaciskarkę do BNC na Unitrach i kilka rozsypanych folderów drogich kamer.

    > Nie piszę że ci nie bangla.

    Oczywisćie, że piszesz. Piszesz że niemożliwe abym miał małe opóźnienia.
    "ptoki" też Ci napisał, jakie ma opóźnienia stumieni i możliwości. Dalej
    nie akceptujesz rzeczywisości. Okazała się inna niż 30 lat urojeń.

    > Piszę że nie masz bladego pojęcia o wielu
    > systemach a chwalisz druciarstwo. No bywa.

    Tylko że to druciarstwo, okazuje się być w zaadzie cutting edge.
    Bibliteki do MachineLearning/AI stosowane w ZM są obecnie uważane za
    podstawę całego przemysłu szctucznej inteligencji. Twoich kamer zapewne też.

    To druciarstow jest tylko zrobione ręcznie. Jesli chodzi o algorytkikę i
    metody, to jest normalna jakość obecnego ML/AI.

    > Nigdzie nie piszę że nie działa

    Piszesz o opóźnieniu kilku sek, braków ficzerów do rozpoznawania obrazu,
    itd. Ogólnie dopiero od tego pota zaczynasz podkulać ogon bo kazało się
    że pryszczate nastolatki od Linuxa mają to samo i za darmo. Tak, mnie
    też na Twoim miejscu szlag by trafił.

    > ale druciarstwa nie uprawiam, nawet u
    > Kowalskiego w domku.

    Odwrotnie: druciastwo uprawia się tam gdzie jest wystarczające.

    Nie wpadł bym na to, aby mając umiejętności postawienia ZM za 0zł, wpaść
    na postawienie drogiego rejestratora dającego mniej ficzerów.

    Ale ja mogę postawić. Potrafie to.

    W Twoim wypadku po prostu nie możesz postawić ZM. Stąd to nerwowe
    wypieranie faktów.

    > Kowalski chce tanio i dobrze (jak Budzik) to podaję
    > mu tanio i dobrze. Ty wyskakujesz z nerdowskim druciarstwem, wiedząc że
    > Budzik ogarnia młotek i wkrętak do momentu jak mu się śruba nie ukręci.

    I napisałem to. Nie robić tego co jak, jak się nie jest nerdem.

    Po prostu nie pojmujesz, że są alternatywy nad 30 lat praktyki.

    Niech nikt, powtarzam, nikt, z 30 lat praktyki w monitoringu, nie odważy
    się instalować ZM. To tylko proszenie się o kłopoty.

    > Spokojnie. Ić się doucz o tych technologiach

    Tak zrobie, cieszę sie jednak że Ty też się dowiedziałeś, że istnieje
    obok tych 30 lat dokręcania śrubek równiez inny swiąt, tajemniczy, o
    którym nie miałeś pojęcia. Zawsze to jakiś plus tego walenia się po pyskach.

    > jakiegoś Linucha na tosterze i ZoneMinder :D

    A świat ma więcej instalacji Linuxa niż ty widziałęś w życiu kamer x10000.

    Życie.

  • 69. Data: 2021-09-03 08:51:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Sep 2021 10:49:04 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, uzasadnienia to wiele innych rzeczy.

    Nie, te inne rzeczy jak np. zoom ustaliliśmy, że nie potrzebujesz.
    Nikt nie jest idealny i mogę to w zasadzie uznać, widać nigdy nie
    miałeś porządnej kamery pantilt z optycznym zoomem, stąd taka opinia.
    Ja miałem zwykłe kamery, zamieniłem je na pantilt i w życiu już nie
    użyję zwykłej.
    Każdy zakłada monitoring po to by w sytuacji gdy jest potrzeba można
    było zidentyfikować sprawcę. To jest oczywista oczywistość i
    zaklinanie, że ma się monitoring m.in. po to by podglądać czy był
    listonosz czy nie jest śmieszne. Listonosza się monitoruje
    sygnalizatorem w skrzynce, który wysyła smsa jak dostarczy przesyłkę
    do skrzynki. Ja nie potrzebuje widzieć listonosza, potrzebuje tylko
    wiedzieć czy coś wrzucono do skrzynki.
    A wracając do spełnienia funkcji monitoringu. Monitoring
    satysfakcjonje gdy uda się ustalić sprawcę, a informacja o tym czy
    sprawcę udało się ukarać jest *kluczowa*. Bo jeśli sprawca uniknął
    odpowiedzialności to suweren uzna, że praktycznie monitoring mija
    się z w/w celem, no chyba że uznajemy samosąd. Wtedy jak najbardziej.

    Oczywiście są też poboczne potrzeby jak podglądanie sąsiadki czy
    analiza awantury kto kogo pierwszy zaczął gryźć. Ale to margines,
    każdy tak naprawdę chce w końcu nagrać złodzieja i mu udowodnić.

    > Uzasadnia to, że zoom nie jest konieczny do nagrania czyjejś twarzy

    A jednak.

    > Podsumowując: zoom jest zbędny, w moim wypadku, i epwnie w
    > przypadku
    > wielu innych osób z monitoringiem na domu. Jego funckje przejmuje
    > wysoka
    > rozdzielczość i bitrate.

    Żadna rozdzielczość i bitrate nie zastąpi 25x optycznego zooma i
    kadrowanie z użyciem pantilt.

    --
    Marek

  • 70. Data: 2021-09-03 08:55:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Sep 2021 16:53:14 +0200, LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Niezupełnie. Ilość klatek też się liczy a w przypadku Twoich kamer
    > na
    > korbkę (czujnik dodatkowy) same matryce masz tak stare że czułość
    > ich
    > jest pod progiem czegokolwiek, co obecnie jest dostępne więc w nocy
    > masz
    > ślepe kamery (co już pisałeś).

    Prawdopodobnie nigdy nie miał do czynienia z porządną kamerą i stąd
    uważa, że wszystkie są w nocy ślepe.

    --
    Marek