  • 31. Data: 2018-09-27 08:23:06
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2018 08:16:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Chyba mogą być materiały o różnej grubości ale o tej samej
    > skuteczności izolacji?

    Oczywiście. I mają różną lambdę. Choć ja raczej bym nie użył słowa
    "skuteczność" :) Bardziej pasuje "przepuszczalność cieplna".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2018-09-27 11:30:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 08:23:06 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Oczywiście. I mają różną lambdę. Choć ja raczej bym nie użył słowa
    > "skuteczność" :) Bardziej pasuje "przepuszczalność cieplna".

    No więc wykonawca za producentem twierdzi że są izolacyjnie tak samo
    skuteczne (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten
    cieńszy jest izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu
    nory z okien.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-09-27 11:33:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2018 11:30:14 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > skuteczne (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten
    > cieńszy jest izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu

    Ty to jednak potrafisz zamieszać :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2018-09-27 11:42:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.09.2018 11:30, Marek pisze:

> [...]
    > (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten cieńszy jest
    > izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu nory z okien.

    Ale Ty prócz bełkotu marketingowego kieruj się też zdrowym rozsądkiem,
    bo lepiej mieszkać w ciepłej norze, niż w zimnym szklanym domu. Krótko
    mówiąc: bierz styropian 20 cm i będziesz pan zadowolony. Nawet gdy jego
    lambda (albo inna delta) będzie gorsza od tej w styropianie 15 cm.

  • 35. Data: 2018-09-27 11:44:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-27 o 11:30, Marek pisze:

> [...]
    > skuteczne (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten
    > cieńszy jest izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu

    Teraz zadaj sobie pytanie - czy teraz chcesz zaoszczedzić pewnie ze 3-5
    tys na cienszym styro, ktore to potem puscisz z dymem w kazdym sezonie
    grzewczym.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2018-09-27 11:48:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 11:30:21 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > skuteczne (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten
    > cieńszy jest izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu
    Podaj więc o jakich styropianach rozmawiacie z wykonawcom to zweryfikujemy to co
    twierdzi.

  • 37. Data: 2018-09-27 12:19:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.09.2018 11:48, Kris pisze:

    > Podaj więc o jakich styropianach rozmawiacie z wykonawcom

    Idź porozmawiać ze swoją panią od polskiego o korepetycjach.
    Może Cię jeszcze podciągnie. Bo czytać hadko Twe wypociny.

  • 38. Data: 2018-09-27 13:27:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 11:44:22 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > 3-5
    > tys na cienszym styro, ktore to potem puscisz z dymem w kazdym

    Chwila moment, dlaczego każdy zakłada że ten cieńszy wykonany w innej
    technologii. jest _na pewno_ gorszy skoro producent deklaruje takie
    same parametry izolacyjne?
    Ja nie dyskutuje o tym, że której brać lepszy izolacyjnie to jest
    jasne. Dyskusja jest o podstawy twierdzenia że ten inny cieńszy
    wykonany w innej technologii jest na pewno gorszy. Tyle i aż tyle.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2018-09-27 13:28:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 02:48:34 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Podaj więc o jakich styropianach rozmawiacie z wykonawcom to
    > zweryfiku
    > jemy to co twierdzi.

    Wreszcie sensowny komentarz. Oczywiście, jak tylko dostane te
    parametry to wtedy będzie można merytorycznie je c ocenić.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2018-09-27 13:40:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 27, 2018 at 1:27:16 PM UTC+2, Marek wrote:

    > Chwila moment, dlaczego każdy zakłada że ten cieńszy wykonany w innej
    > technologii. jest _na pewno_ gorszy skoro producent deklaruje takie
    > same parametry izolacyjne?

    Bo sam namieszales i nie wiadomo o czym konkretnie napisales...
    Jesli producent podaje dla obu taka sama lambde (ogolnie przyjety symbol przewodnosci
    cieplnej materialu, czesto podawany na opakowaniu), to cienszy jest gorszy.
    Jesli miales na mysli U (wspolczynnik przenikania ciepla przez konkretna plyte
    styropianu) to zmienia postac rzeczy...
    Dlatego pojawialy sie pytania o link do tych styropianow, bo z Twoich maili trudno
    wywnioskowac o co chodzi...