  • 21. Data: 2018-09-26 17:49:32
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2018 17:20:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Lepszy np. taki co ma tą samą lambdę a jest cieńszy.

    Jednak zdecydowanie powinieneś sprawdzić co to znaczy "lambda" :) Nie
    kompromituj się więcej:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodność_cieplna
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2018-09-26 18:20:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 17:49:32 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Jednak zdecydowanie powinieneś sprawdzić co to znaczy "lambda" :)
    > Nie
    > kompromituj się więcej:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodność_cieplna

    Chłopie ile można tłumaczyć, że mogą być dwa różne produkty o tej
    samej przewodności?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-09-26 18:55:31
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 26 Sep 2018 18:20:10 +0200, Marek wrote:

    > Chłopie ile można tłumaczyć, że mogą być dwa różne produkty o tej
    > samej przewodności?

    Jeśli dwie butelki wódki mają taki sam % "kopa" (współczynnik), ale jedna
    ma pojemność 0,25L a druga 0,7L to upijesz się tak samo pijąc jedną lub
    drugą? Czy może jednak bardziej "przygrzeje" ta większa? Mimo, że
    współczynnik ten sam!

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 24. Data: 2018-09-26 18:57:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 18:55:31 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
> [...]
    > lub
    > drugą? Czy może jednak bardziej "przygrzeje" ta większa? Mimo, że

    Ale widz w tym że to nie są te same materiały, więc?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-09-26 19:06:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 26 Sep 2018 18:57:34 +0200, Marek wrote:

    > Ale widz w tym że to nie są te same materiały, więc?

    Ja też pisałem o Zołądkowej Gorzkiej i Whiskey...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 26. Data: 2018-09-26 19:21:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.09.2018 18:55, Roman Tyczka pisze:

    > Jeśli dwie butelki wódki mają taki sam % "kopa" (współczynnik), ale jedna
    > ma pojemność 0,25L a druga 0,7L to upijesz się tak samo pijąc jedną lub
    > drugą?

    Oczywizda. Jak wypijesz setę (albo i dwie) z jednej, to efekt
    będzie taki sam jak po wypiciu sety (albo i dwóch) z drugiej. ;)

  • 27. Data: 2018-09-26 20:06:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 26, 2018 at 6:20:58 PM UTC+2, Marek wrote:

    > Chłopie ile można tłumaczyć, że mogą być dwa różne produkty o tej
    > samej przewodności?

    Wyglada, ze nie odrozniasz "przewodnosci cieplnej" od "współczynnika przenikania
    ciepła"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik
    _przenikania_ciep%C5%82a#Zwi%C4%85zek_z_innymi_param
    etrami

    https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ociepla
    nie-styropianem-lambda-grubosc-ocieplenia-aa-xmGF-A5
    5u-8aYJ.html

    Jak chcesz porownac 2 typy/grubosci styropianu, to interesuje Cie wspolczynnik
    przenikania ciepla, czyli jak najmniejsza wartosc lambda/grubosc_styropianu

  • 28. Data: 2018-09-26 20:38:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 17:44, r...@g...com pisze:
    > Z reguły też majster kupuje z rabatami, ale klientowi już podaje ceny materiałów
    jak bez rabatów.

    Mnie majstry zawsze dawali fakture/paragon za materiał, a ustalana była
    tylko robocizna przed robotą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2018-09-26 23:01:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 września 2018 11:20:58 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > Chłopie ile można tłumaczyć, że mogą być dwa różne produkty o tej
    > samej przewodności?

    Mylisz U i lambde.

    Lambda to cecha materialu. U to cecha przegrody.
    Jak oba styro maja taka sama lambde to ten cienszy wiecej ciepla przepuszcza.

  • 30. Data: 2018-09-27 08:16:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 14:01:26 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Mylisz U i lambde.
    > Lambda to cecha materialu. U to cecha przegrody.
    > Jak oba styro maja taka sama lambde to ten cienszy wiecej ciepla
    > przepuszcz

    No dobra a jak się nazywa cecha przepuszczania ciepła? Że coś jest
    lepsze izolacyjnie od drugiego? Bo przyczepiliscie się tej lambdy
    jak pijany plotu a wiadomo że w domyśle chodziło o skutecznośc
    izolacji.
    Chyba mogą być materiały o różnej grubości ale o tej samej
    skuteczności izolacji?

    --
    Marek