  • 11. Data: 2018-09-26 16:05:10
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2018 15:58:05 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Taki mam zamiar, żeby jakiś papier na ten stryro przedstawił.
    Papier zbyteczny
    Podaj producenta i "medel" styropianów które proponuje wykonawca i będzi emożna
    porównac

    >Ale z
    > drugiej strony z pół roku temu był tutaj wątek, że lambda podawana
    > przez producentów to lipa. Więc komu wierzyć?

    To fakt ale porównać wg parametrów zadeklarowanych przez producenta można.

  • 12. Data: 2018-09-26 16:21:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 15:34:59 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
    > A co tu jest do dostarczania na zawołanie?

    Nie zawsze moge mieć czas na to a ekipa będzie stać bo np. siatki
    brakło.
    Generalnie mój czas też się liczy, stąd pytanie czy ktoś kiedyś
    zdecydował się na taki model rozliczania i czy czasem tego nie c
    żałował.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-09-26 16:25:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, September 26, 2018 at 3:35:03 PM UTC+2, collie wrote:
    >I już będziesz
    > wiedział o ile materiał majstra będzie droższy od Twojego. Bo tańszy nie będzie.
    > A co tu jest do dostarczania na zawołanie? Kupujesz w Casto to co sobie
    > wyliczyłeś, przywożą Ci pod dom i masz z głowy zawołanie.

    Roznie z tym bywa, czasem matrial majstra jest tanszy (ma duze rabaty), zwlaszcza od
    Casto...
    No i pozostaje problem VATu, majstra powinien byc chyba na 9% (?)

    WS

  • 14. Data: 2018-09-26 16:26:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2018 16:00:39 +0200, Marek napisał(a):

    > Lepszy nie musi to oznaczać

    Acha. Lepszy nie musi być lepszy. Gratuluję pomyślunku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-09-26 16:27:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-26 o 16:00, Marek pisze:

    > Lepszy nie musi to oznaczać, czytaj ze zrozumieniem bo znowu pleciesz.

    No to chłopie nad czym się zastanawiasz? Kup najcieńszy i najtańszy -
    będzie wedle tego co uważasz za najlepsze.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2018-09-26 16:52:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.09.2018 16:21, Marek pisze:

    > Nie zawsze moge mieć czas na to a ekipa będzie stać bo np. siatki brakło.
    > Generalnie mój czas też się liczy

    No dobrze - Twoje pieniądze, Twoja sprawa. Ale ja bym na Twoim miejscu
    przynajmniej policzył - tak z prostej ciekawości - ile by mnie kosztowały
    w Casto materiały potrzebne do ocieplenia domu. No, chyba że Ty nie jesteś
    taki ciekawski i płacisz ile wołają. ;)

  • 17. Data: 2018-09-26 17:20:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 16:26:11 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Acha. Lepszy nie musi być lepszy. Gratuluję pomyślunku :)

    Lepszy np. taki co ma tą samą lambdę a jest cieńszy.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-09-26 17:28:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 16:52:31 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
> [...]
    > kosztowały
    > w Casto materiały potrzebne do ocieplenia domu. No, chyba że Ty nie

    No już nie tak bardzo łatwo ze mną. Wykonawca najpierw zawołał 130/m2
    z jego materiałem (40/m sama robocizna). Później zaproponował
    przejście na ty. Na zakończenie negocjacji wyraziłem wątpliwość że o
    wiele taniej na oko mi wychodzi z własnym materiałem i jeszcze muszę
    się zastanowic nad tym. Jeszcze c tego dnia zadzwonił i zaproponował
    115/m z jego materiałem ale tynkiem innej firmy niż ja pierwotnie
    zakładałem.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-09-26 17:44:23
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 26 września 2018 16:25:46 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Roznie z tym bywa, czasem matrial majstra jest tanszy (ma duze rabaty), zwlaszcza
    od Casto...

    A czasem majster kupuje w droższej hurtowni, bo zawsze tak kupował, albo nie chce mu
    się szukać najtańszego źródła. Z reguły też majster kupuje z rabatami, ale klientowi
    już podaje ceny materiałów jak bez rabatów.
    Jedyny plus taki, że jak zabraknie - to majster się martwi, jak kupi za dużo - to też
    zwykle majster musi to wziąć na siebie.

  • 20. Data: 2018-09-26 17:46:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2018 17:20:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Lepszy np. taki co ma tą samą lambdę a jest cieńszy.

    Jednak zdecydowanie powinieneś sprawdzić co to znaczy "lambda" :) Nie
    kompromituj się więcej.
    --
    Jacek
    I hate haters.