  • 1. Data: 2011-11-03 07:25:29
    Temat: Zlewowe rozterki
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Potrzebuję Waszej pomocy w rozwianiu pewnych wątpliwości. Na rysunku
    http://i42.tinypic.com/2rr9au1.png lub
    http://fotofotki.pl/pliki_img/6lszexbmim4aeslzrl6x.p
    ng widać schemat
    dwóch wariantów podłączenia tego samego zlewu do
    pionu kanalizacyjnego. Pierwszy - *A* jest z wyższym słupem wody
    wypełniającym syfon, drugi - *B* z niższym. I teraz potrzebuję
    podpowiedzi, czy w wariancie *A* woda ze zlewu będzie spływać równie
    łatwo jak w *B* czy też może będą jakieś problemy?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2011-11-03 08:18:23
    Temat: Re: Zlewowe rozterki
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-03 08:25, Big Jack pisze:
> [...]
    > podpowiedzi, czy w wariancie *A* woda ze zlewu będzie spływać równie
    > łatwo jak w *B* czy też może będą jakieś problemy?

    IMHO, jak to w fizyce, nie ważna jest droga, ważna jest różnica poziomów
    - jest jednakowa. Wiec dla czystej wody to nie ma żadnego znaczenia.
    Ale, w kuchni jak to w kuchni, z wodą leci trochę odpadków, fusów z kawy
    itp., w zlewie A jest większa szansa zapychania się syfonu, odpadki
    trzeba podnieść wyżej. Ja bym zastosował B.

  • 3. Data: 2011-11-03 08:57:26
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Robson* napisał(-a):

> [...]
    > odpadków, fusów z kawy itp., w zlewie A jest większa szansa
    > zapychania się syfonu, odpadki trzeba podnieść wyżej. Ja bym

    Wariant B to jest w tej chwili. Problem dotyczy zjawiska dawno już
    przeze mnie opisanego
    http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
    ead/thread/85b7b3779c0a9f53/4028bd9187233ec6?hl=pl&q
    =%22syfon%22+author:Big+author:Jack#4028bd9187233ec6
    lub krócej http://tinyurl.com/6396yhl A
    ponieważ moja SM jest tylko i wyłącznie od brania i defraudowania
    pieniędzy, to muszę znaleźć jakieś zastępcze rozwiązanie, stąd pomysł na
    wydłużenie syfonu. Może wtedy podciśnienie powstające przy wpuszczaniu
    do pionu ścieków przez sąsiada z góry nie da rady wyssać w ten
    sposób wydłużonego słupa wody. O zapychanie syfonu odpadami stałymi
    jestem spokojny, nie będzie to miało miejsca.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-11-03 09:44:49
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > sposób wydłużonego słupa wody. O zapychanie syfonu odpadami stałymi
    > jestem spokojny, nie będzie to miało miejsca.

    To nie ma co się zastanawiać, zastosuj wariant B. Zawsze można do zlewu
    dodać młynek. Innym rozwiązaniem jest, znowu bazując na fizyce,
    zwiększenie przekroju rur w syfonie. Bo im większa różnica średnic rur
    pionu i syfonu, tym szybciej z syfonu zostanie odessana woda.

  • 5. Data: 2011-11-03 09:59:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Robson* napisał(-a):

    > To nie ma co się zastanawiać, zastosuj wariant B.

    Na pewno myślałeś o B? Bo to jest właśnie aktualny stan, nie zdający
    egzaminu.

    > Innym rozwiązaniem jest, znowu bazując na fizyce,
    > zwiększenie przekroju rur w syfonie. Bo im większa różnica średnic rur
    > pionu i syfonu, tym szybciej z syfonu zostanie odessana woda.

    Na to nie wpadłem. Będę musiał rozejrzeć się za syfonami z rurami o
    przekroju ciut mniejszym od kanalizacji burzowej ;) Nawet wolałbym takie
    rozwiązanie niż wydłużanie syfonu.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-11-03 12:48:37
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-03 10:59, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    t.pl

    > Na pewno myślałeś o B? Bo to jest właśnie aktualny stan, nie zdający
    > egzaminu.
    Oczywiście A miałem na myśli ;)

  • 7. Data: 2011-11-03 22:32:52
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

> [...]
    > sposób wydłużonego słupa wody. O zapychanie syfonu odpadami stałymi
    > jestem spokojny, nie będzie to miało miejsca.

    Popatrz jak jest zrobiona rurka fermentacyjna do wina.

  • 8. Data: 2011-11-04 06:58:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *kogutek* napisał(-a):

    > Popatrz jak jest zrobiona rurka fermentacyjna do wina.

    Wiem. No i...?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2011-11-04 11:53:11
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-04 07:58, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Wiem. No i...?

    Nie wiem co miał na mysli, ale ja jutro robię pierwszy obciag wina. Moze
    to o to chzilo? ;)

  • 10. Data: 2011-11-05 22:15:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    > http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
    ead/thread/85b7b3779c0a9f53/4028bd9187233ec6?hl=pl&q
    =%22syfon%22+author:Big+author:Jack#4028bd9187233ec6

    Ile lat mają te rury, jaka średnica i jaki materiał(plastik czy żeliwo)?
    W moim bloku, tyle że wyższym były podobne zjawiska, odpowietrzenie
    kanalizy było ok, a mimo to ludziom wodę wysysało z syfonów.
    Okazało się, że żeliwny pion kanalizacyjny przez wiele lat użytkowania
    zasyfił się różnymi tłuszczami i innymi "gównami". Oryginalnie rura
    miała średnicę 8cm ale po zawaleniu tymi syfami miejscami przekrój był
    3-4cm, na jakiś czas sprawę rozwiązało czyszczenie pionów jakąś metodą
    ciśnieniową. Jednak po kilku latach znowu pion się pozasklepiał, podobno
    to przypadłość rur żeliwnych, są bardziej chropowate i różne lepkie
    substancje łatwiej do nich przywierają. Podjęliśmy(wspólnota) decyzję o
    wymianie pionów kanalizacyjnych z żeliwnych na plastikowe i jak ręką odjął.
    Jak się tak bliżej temu przyjrzeć, to ma sens. Kiedy średnica pionu jest
    za mała i woda spływająca z góry zajmuje cały jej przekrój, to może się
    zdarzyć, że podciśnienie zassa wodę z najbliższego syfonu.
    Jeżeli macie piony plastikowe, to może samo czyszczenie pomoże, ale
    trzeba to zrobić odpowiednią metodą, bo spiralą się tego nie zrobi.