  • 1. Data: 2011-10-27 19:15:35
    Temat: Jaka zmywarka
    Od: Olo <w...@j...cy>

    Z okazji zbliżającego się remontu kuchni, małżonka w zasadzie wymusiła
    zaplanowanie zakupu zmywarki. I tu problem, nigdy tego nie miałem, nigdy
    też z tego nie korzystałem a teraz muszę to kupić dla siebie. Nie mam
    żadnych preferencji, wiem że potrzebna jest ta węższa czyli (40?) ale co
    kupić. Wiem z czytania forum, że niektóre modele lub firmy są be i że
    używa się później 1-2 programów więc raczej nie jest mi potrzebny model
    500 w 1.
    Więc chciałbym coś co przeżyje trochę lat (che che moja pralka polar
    jeszcze w całkiem dobrej formie a ma już 12 lat, ale wiem że to już
    nierealne) i generalnie będzie proste w naprawie (z prostymi rzeczami
    daje sobie radę samodzielnie) i łatwe w obsłudze. Na chwilę obecną jest
    zupełnie obojętne czy będzie to wolnostojąca czy do zabudowy.
    Co byście mi polecali firma, model. Dla mnie to teren dziewiczy. Z góry
    dziękuje za pomoc
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 2. Data: 2011-10-28 05:52:09
    Temat: Re: Jaka zmywarka
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 27-10-2011 21:15, Olo rzecze:
> [...]
    > też z tego nie korzystałem a teraz muszę to kupić dla siebie. Nie mam
    > żadnych preferencji, wiem że potrzebna jest ta węższa czyli (40?) ale co

    45 cm najczęściej. Kup, po kilku miesiącach używania nie będziesz
    sobie wyobrażać życia bez zmywarki :-)
    Aha, do zabudowy zwykle są droższe. Z wolnostojących zwykle można
    zdjąć blat i wsunąć pod blat szafkowy.

    > kupić. Wiem z czytania forum, że niektóre modele lub firmy są be i że
    > używa się później 1-2 programów więc raczej nie jest mi potrzebny model
    > 500 w 1.

    IMO potrzebny jest program szybki (ca 30 min), normalny i do garnków.
    Przydaje się też funkcja 1/2 wsadu.

    > Co byście mi polecali firma, model. Dla mnie to teren dziewiczy. Z góry
    > dziękuje za pomoc

    My mamy Boscha SRS 55M52EU i na razie (ponad dwa lata) jesteśmy
    zadowoleni. Poza czyszczeniem odpływu żadnej awarii (odpukać).
    Środki zmywarkowe z Lidla.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-10-28 07:05:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >się później 1-2 programów więc raczej nie jest mi potrzebny model 500 w 1.

    Jak masz możliwość to postaraj się zmieścić 60cm. Zmywarka 45cm to trochę za
    mała- no chyba że dla singla
    Ja od 2 lat mam Elektroluxa i jest ok- polecam. w praktyce używamy tylko
    programu 30 minut. Rodzina 2+1 zmywarka chodzi min raz dziennie.

  • 4. Data: 2011-10-28 07:52:12
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 28-10-2011 09:05, Kris rzecze:

    > Jak masz możliwość to postaraj się zmieścić 60cm. Zmywarka 45cm to
    > trochę za mała- no chyba że dla singla

    Bez przesady- u nas (2+2) wystarcza, chodzi zwykle raz dziennie.
    Fakt, garnki wkomponować znacznie wygodniej w sześćdziesiątce.
    Ale w małej kuchni każdy kawałek szafki się przyda.

    Reasumując dla OP- jeśli masz miejsce, bierz 60. Jeśli nie masz,
    nie przejmuj się- 45 też jest OK.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-10-28 08:35:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Dominik & Co wrote:

    > My mamy Boscha SRS 55M52EU i na razie (ponad dwa lata) jesteśmy
    > zadowoleni.

    A mogę spytać, czy ta zmywarka ma możliwość regulacji wysokości? Najbardziej
    mnie interesuje, jak najniższa może być.
    J.

  • 6. Data: 2011-10-28 10:06:28
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 28-10-2011 10:35, krys rzecze:

    > A mogę spytać, czy ta zmywarka ma możliwość regulacji wysokości? Najbardziej
    > mnie interesuje, jak najniższa może być.

    Ech, leniuszku :-) Jeden z pierwszych wyników w googlarce:

    http://www.zmywarki.dircoo.pl/?p=bosch-srs55m52eu

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-10-28 11:21:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Dominik & Co wrote:

    > W dniu 28-10-2011 10:35, krys rzecze:

    > Ech, leniuszku :-) Jeden z pierwszych wyników w googlarce:
    >
    > http://www.zmywarki.dircoo.pl/?p=bosch-srs55m52eu

    Dzięki, widziałam opisy, ale bez regulacji wysokości. No i i tak nie wiem,
    czy minimalna wysokość to 81, czy jednak 79.
    J.

  • 8. Data: 2011-10-28 12:06:10
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 28-10-2011 13:21, krys rzecze:

    > Dzięki, widziałam opisy, ale bez regulacji wysokości. No i i tak nie wiem,
    > czy minimalna wysokość to 81, czy jednak 79.

    Też się nad tym zastanawiałem :-) Choć 81 raczej nie- nóżki można
    wkręcić. Ja bym dawał 80-82 (po centymetrze w każdą stronę).
    Swojej nie ruszałem, zdjąłem tylko blat i była na "kompatybilnej"
    wysokości- swobodnie chowa się pod blatem kuchennym, ale nie ma
    za dużo luzu.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-10-28 12:24:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Dominik & Co wrote:

> [...]
    > Swojej nie ruszałem, zdjąłem tylko blat i była na "kompatybilnej"
    > wysokości- swobodnie chowa się pod blatem kuchennym, ale nie ma

    No, to już wiesz, że każdy centymetr na wagę złota;-)
    J.

  • 10. Data: 2011-10-30 19:45:54
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-10-27 21:15, Olo pisze:
    Miałem 45 cm, moim zdaniem dla rodziny 2+2 przynajmniej dla nas była
    troszkę za mała. Musiałem czasami drobiazgi myć ręcznie, bo za jednym
    wsadem przy zbieraniu cały dzień się nie mieściły. Ale to rzecz gustu.
    Można myć na dwa razy. Poza tym, kupiłem Ardo, w zasadzie żona :) i
    oddałem po miesiącu, naprawa trwała za długo (kolejna) i zabrałem kasę.
    Nikomu tej firmy niestety nie polecę. I moja była strasznie głośna :(
    Oddałem z przyjemnością.