  • 31. Data: 2015-10-21 12:25:46
    Temat: Re: Zmywarka - czasami nie wypłukuje tabletki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 08:47:22 +0200, Miroo napisał(a):

    > Używałem tabletek Finish, Somat, Fairy, Lidlowych, w większości typu
    > AllInOne (lub czasami lepszych, ale nie przekraczam ceny 60gr/szt). W
    > folii rozpuszczalnej i bez. Soli i nabłyszczacza nie używam.

    Jeśli masz twardą wodę, to raczej używaj soli, bo wysiądzie system
    zmiękczający. Ja używam, pomimo tabletek ileś tam w jednym - bo mam bardzo
    twardą wodę. Używam też nabłyszczacza.

    > Kilka
    > razy korzystałem z programu krótkiego i też nie było problemu, ale
    > krótki program jest mało przydatny, bo naczynia pozostają mokre.

    No i to własnie dlatego, że nie używasz nabłyszczacza - jest to preparat
    zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
    spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

  • 32. Data: 2015-10-21 13:17:30
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
    > spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

    To tylko częściowa prawda. Na krótkim po prostu nie ma suszenia. U mnie
    pomimo użycia nabłyszczacza na tym programie też naczynia pozostają mokre.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 33. Data: 2015-10-21 15:12:54
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-21 o 12:25, Ikselka pisze:

    > Jeśli masz twardą wodę, to raczej używaj soli, bo wysiądzie system
    > zmiękczający. Ja używam, pomimo tabletek ileś tam w jednym - bo mam bardzo
    > twardą wodę. Używam też nabłyszczacza.

    Jakbym potrzebował, to bym używał :)
    Czajnik odkamieniam raz na pół roku, a może i raz na rok, chociaż osad
    jest mniejszy niż w "pracowym" czajniku po kilku dniach.

    > No i to własnie dlatego, że nie używasz nabłyszczacza - jest to preparat
    > zmniejszający napięcie powierzchniowe wody, a dzięki temu woda od razu
    > spływa, nie zatrzymując się w postaci kropli.

    Bardziej mi chodzi o wodę w denkach kubków lub innych "zakamarkach" niż
    ogólną mokrość, bo to samo z siebie nie wyschnie w rozsądnym czasie.

    Nabłyszczacz jest mi zbędny, szklanki i kieliszki lśnią jak w reklamach :)

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-10-21 15:21:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:12:54 +0200, Miroo napisał(a):

    > Jakbym potrzebował, to bym używał :)
    > Czajnik odkamieniam raz na pół roku, a może i raz na rok,

    OMG, ja muszę raz w tygodniu :-((((

> [...]
    > ogólną mokrość, bo to samo z siebie nie wyschnie w rozsądnym czasie.
    >
    > Nabłyszczacz jest mi zbędny, szklanki i kieliszki lśnią jak w reklamach :)

    Nazwa jest myląca - on de facto nie służy do nabłyszczania, lecz do tego,
    żeby woda natychmiast spływała, a wtedy nie ma zacieków :-)
    Ja niestety muszę używać, woda u nas jest twarda ponad wszelkie normy...
    Każda kropla np na stali pozostawia biały punkt. Ech... :-(((

  • 35. Data: 2015-10-21 23:24:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do zmywarek żeby woda w denkach kubków nie zostawała są inaczej robione kubki. Maja
    odpływ zrobiony.mam takie dwa i resztę do ręcznego mycia. W miarę zużywania podmianka
    będzie na dedykowane.

  • 36. Data: 2015-10-22 11:23:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Do zmywarek żeby woda w denkach kubków nie zostawała są inaczej robione kubki. Maja
    odpływ zrobiony.mam takie dwa i resztę do ręcznego mycia. W miarę zużywania podmianka
    będzie na dedykowane.

    Niestety kubków z odpływem jest zdecydowanie mniej w ofercie. Zresztą
    kubków nie kupujemy, a szybko ich przybywa przy różnych okazjach -
    prezenty od znajomych, upominki przy różnych okazjach (promocje,
    konkursy, szkolenia, pamiątki, ...). Żaden z nich nie ma odpływu.

    Nie cierpię jednak mocno z tego powodu, bo zwykle wszystko ładnie
    wysycha, a jak nie wyschnie to wystarczy przejechać po denkach
    ręcznikiem papierowym.
    Gorzej z zakamarkami w garnkach "stainless" z podwijanymi brzegami i
    uchami z zawiniętej blachy. Są denerwujące, bo nie można ich wprost do
    szafy schować, tylko trzeba odstawić na suszarkę lub kuchnię do
    obcieknięcia. Garnki są starsze od zmywarki i pewnie ją jeszcze przeżyją.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-10-22 16:53:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2015 11:23:02 +0200, Miroo napisał(a):

> [...]
    > uchami z zawiniętej blachy. Są denerwujące, bo nie można ich wprost do
    > szafy schować, tylko trzeba odstawić na suszarkę lub kuchnię do

    Też przejeżdżam wokół tych brzegów ścierką lub papierem.

  • 38. Data: 2015-10-23 08:17:38
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-22 o 16:53, Ikselka pisze:

    > Też przejeżdżam wokół tych brzegów ścierką lub papierem.

    To niewiele daje, bo nie chodzi mi o wywinięcie, takie jak w garnkach
    emaliowanych, ale zawinięcie brzegu o co najmniej 360 stopni. Woda z
    tego wypływa stopniowo, zależnie od kąta pochylenia garnka.
    A piszę o tym, żeby przestrzec tych co jeszcze garnków nie kupili :)
    Problem jest również z popularnymi szklanymi pokrywkami - woda wchodzi
    pod uchwyt (pod taką okrągłą blaszkę) i się tam kisi... a potem spływa
    do garnka przy gotowaniu.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2015-10-23 22:00:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 00:45, dsw pisze:

    > Teraz używam takie lowprice'owe - wychodzi mi skąpstwo :)

    A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

  • 40. Data: 2015-10-24 00:12:27
    Od: dsw <d...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 22:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > A po ile te lowpricowe? Taniej niż 0,20zł za tabletkę?

    zdaje sie, ze coś koło 30gr