  • 1. Data: 2011-07-20 20:16:35
    Temat: Znowu pozrywane dachy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I znowu ten sam scenariusz. Pokazują budynki z zerwanymi lub uszkodzonymi
    dachami I w tych co zauważyłem były uszkodzone okna. Zapowiadają wiatry o
    prędkościach dochodzących do 150km/h. Może zamiast rozdawać kasę uświadomili
    by ludzi o konieczności zabezpieczania okien sklejką albo płytą OSB.

  • 2. Data: 2011-07-21 08:13:09
    Temat: Re: Znowu pozrywane dachy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2011 22:16, kogutek pisze:
> [...]
    > prędkościach dochodzących do 150km/h. Może zamiast rozdawać kasę uświadomili
    > by ludzi o konieczności zabezpieczania okien sklejką albo płytą OSB.

    Zamiast dziadowsko kombinować z prowizorką, nie lepiej zrobić ładne
    okiennice? Kosz niewiele wyższy, a ładniej wygląda niż obleśne OSB.

  • 3. Data: 2011-07-21 08:26:17
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j07d32$lg3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    uświadomili
    > by ludzi o konieczności zabezpieczania okien sklejką albo płytą OSB.

    Ciekawe w jaki sposób chciałbyś wykonać to zabezpieczenie płytą (plastikowe
    okno 2 x 1,3m na I piętrze)?

    Oraz kiedy to wykonać?
    W Polsce nie pojawiają się huragany które są widoczne kilka dni wcześniej,
    ani nie ma "amerykańskich" trąb powietrznych wędrujących kilka godzni.
    Nasze trąby powietrzne pojawiają się nagle i znikają po kilku minutach.

    Adam

  • 4. Data: 2011-07-21 10:06:59
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zamiast dziadowsko kombinować z prowizorką, nie lepiej zrobić ładne
    > okiennice? Kosz niewiele wyższy, a ładniej wygląda niż obleśne OSB.

    Jasne że okiennice lepsze. Pisałem o tym w innym temacie. Okiennice to stary
    wynalazek i by się sprawdził, żaluzje też by się sprawdziły. Wkurza mnie
    rozdawnictwo kasy i jęczenie tych którym pozrywało dachy że mało. Do kurwy
    nędzy ile można dotować chamów. Pieniędzy mamy mało i znam lepsze sposoby ich
    wykorzystania w skali kraju niż rozdawanie tym co nic nie zrobili żeby się
    samemu zabezpieczyć. Adam ma rację, nie da się u nas przewidzieć z kilku
    godzinnym wyprzedzeniem wichur. Tylko czy to do końca jest prawda? Wczoraj
    powiedzieli w tv że można się spodziewać wiatrów do 150km/h. Zamiast rozdawać
    moje pieniądze niech rząd wprowadzi obowiązkowe ubezpieczenia na takie
    okoliczności. Powszechne nie było by drogie. Tylko znowu chamy by wrzask
    podnieśli bo ubezpieczyciele nie są palcem robieni i by chcieli żeby budynki
    spełniały jakieś podstawowe wymagania. Za pecha ubezpieczyciel zapłaci bez
    mrugnięcia okiem. Za nic nie robienie nie będzie chciał. Kiedyś Cimoszewicz
    jak była powódź powiedział publicznie że zalani mogli się ubezpieczyć. Miał
    rację. Państwo jako organizacja ma wysłać strażaków żeby uprzątnęli połamane
    drzewa, policję żeby sąsiedzi się nie okradali, drogowców żeby drogi
    naprawili. A w ramach pomocy najbiedniejszym, bo tacy istnieją. Dołożyć się do
    składki.

  • 5. Data: 2011-07-21 11:25:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Lip, 12:06, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > moje pieniądze niech rząd wprowadzi obowiązkowe ubezpieczenia na takie

    ...a czym rozni sie obowiazkowe ubezpieczenie od pobierania/
    przeznaczania czesci podatkow na ten cel? Wg mnie glownie tym, ze
    wiecej kasy sie zmarnuje (ubezpieczyciel musi dodatkowo na tm zarobic,
    a jesli panstwo nie wyplaci na takie cele to i tak ta kasa pojdzie w
    bloto...)

    WS

  • 6. Data: 2011-07-21 12:15:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    > okoliczności.

    >...a czym rozni sie obowiazkowe ubezpieczenie od pobierania/
    >przeznaczania czesci podatkow na ten cel?

    Zasadniczo.
    W przypadku ubezpieczenia kasę z odszkodowania dostanie ten, kto się
    ubezpieczy i tyle na ile się ubezpieczy.
    W przypadku podatków każdy podatnik zafunduje poszkodowanemu ubezpieczenie.
    Nawet jeśli jest biedniejszy od niego.

  • 7. Data: 2011-07-21 12:21:24
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał

    > Wkurza mnie rozdawnictwo kasy i jęczenie tych którym pozrywało dachy że
    > mało.

    A możesz wyjaśnić, co ma wspólnego płyta OSB jako zabezpieczenia okna z
    zerwanym przez wiatr dachem? Chodzi o to, że dach spadając może uszkodzić
    okno?

    > Do kurwy nędzy ile można dotować chamów. Pieniędzy mamy mało i
    > znam lepsze sposoby ich wykorzystania w skali kraju niż rozdawanie tym

    No, powiedz to Donkowi. Na pewno przestanie latać samolotem do domu kilka
    razy w tygodniu i natychmiast przeprowadzi się do służbowego mieszkania w
    Warszawie. A przy okazji niech wyjaśni co się stało z 4 mld euro, które
    pożyczył od Brukseli w marcu 2009 roku - tak, to było wtedy gdy kazano mu
    natychmiast wprowadzać Polskę do strefy euro (co na szczęście na razie mu
    się nie udało). Kasy mamy naprawdę mnóstwo, więc kompletnie nie rozumiem w
    jaki sposób zakładanie okiennic ma wyeliminować potrzebę pomocy
    społeczeństwu w biedzie...

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-07-21 12:46:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2011 12:06, kogutek pisze:

> [...]
    > nędzy ile można dotować chamów. Pieniędzy mamy mało i znam lepsze sposoby ich

    Póki za to można kupić głosy w najbliższych wyborach.

    Generalnie byłbym za ograniczeniem także czynnego prawa wyborczego -
    wizja Heinleina zaczyna mi się coraz bardziej... no, może nie podobać,
    ale zaczyna mi to wyglądać na jedyne możliwe wyście w realnym czasie.

    [ciach]

    > okoliczności. Powszechne nie było by drogie. Tylko znowu chamy by wrzask
    > podnieśli bo ubezpieczyciele nie są palcem robieni i by chcieli żeby budynki
    > spełniały jakieś podstawowe wymagania.

    Wiesz, teoretycznie to i ci rolnicy korzystający z funduszy pomocowych
    mają obowiązek się ubezpieczać. A ostatnio w mediach coś mówili o tym,
    że mimo obowiązku ubezpieczyło się 10%.

    > Za pecha ubezpieczyciel zapłaci bez mrugnięcia okiem.

    Tutaj chyba się wykazałeś lekką naiwnością ;->

    > Za nic nie robienie nie będzie chciał. Kiedyś Cimoszewicz
    > jak była powódź powiedział publicznie że zalani mogli się ubezpieczyć. Miał
    > rację.

    Pewnie, że miał. Dlatego boję się, że w najbliższych wyborach mam do
    wyboru bojkot albo SLD. No, może jeszcze RP ;) (i proszę mnie nie
    denerwować JKM ;) )

> [...]
    > naprawili. A w ramach pomocy najbiedniejszym, bo tacy istnieją. Dołożyć się do

    Ano. Tylko żeby też ci "najbiedniejsi" nie mieli wielkiego majątku ponad
    swoje dochody (np. ma mieszkanie w centrum miasta warte prawie miliard,
    a na czynsz i opłaty go nie stać, więc domaga się dopłat).

  • 9. Data: 2011-07-21 12:50:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Lip, 14:15, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:

    > Zasadniczo.
    > W przypadku ubezpieczenia kas z odszkodowania dostanie ten, kto si
    > ubezpieczy i tyle na ile si ubezpieczy.

    ale przy obowiazkowym ubezpieczeniu maja sie niby ubezpieczyc
    wszyscy... to w praktyce jest dodatkowy podatek... i czesc kasy z
    niego (zysk) biora prywatne firmy, ktorym ustawodawca napedza
    klientow...
    (wiem, ze to tylko teoria - np. obowiazkowe ubez. rolnikow :) ktorego
    praktycznie nikt nie kupuje )

    WS

  • 10. Data: 2011-07-21 13:02:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > ale przy obowiazkowym ubezpieczeniu maja sie niby ubezpieczyc
    > wszyscy...

    Co nie znaczy ze na tyle samo i za tyle samo.
    I nie wszyscy, tylko ci co cos maja, np. nieruchomosci.

    >to w praktyce jest dodatkowy podatek... i czesc kasy z
    > niego (zysk) biora prywatne firmy, ktorym ustawodawca napedza
    > klientow...

    OC komunikacyjne traktujesz jak dodatkowy podatek?
    Bo ja nie.

    I nie widze powodów, dla których pasazer MPK mialby finansowac komus remont
    Mercedesa rozwalonego na drzewie w wyniku brawurowej jazdy.