  • 121. Data: 2015-11-03 11:00:20
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2015-11-02 o 11:11, Ghost pisze:

    >Samochodówka:

    >"Nawet bezpośrednio elektroniką można wymusić naprawę. Np. Mercedes
    >Sprinter miał zaprogramowaną liczbę uruchomień silnika. Po jej
    >przekroczeniu komputer wyświetlał komunikat "Start error" i koniec.

    Jakiś dowód?

  • 122. Data: 2015-11-03 11:00:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 10:08:03 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Dzieki Kris. To znaczy, ze placimy podobnie, tak ze trzy razy wiecej jak
    > w mieszkaniu. :-(
    No i z moich obserwacji potwierdziło się to o czym pisałem wcześniej przy okazji
    podobnych dyskusji- oświetlenie w domu to koszt ok 30zł- tu nie ma za bardzo jak
    oszczędzić.
    Od dwóch miesięcy praktycznie mam powstawiane ledy tam gdzie najczęściej się światło
    używa, od miesiąca zmieniłem również halogeny 500w na ledowe 35/50W
    Pomimo wstawienia oszczędnych źródeł światła w rachunkach trudno zauważyć
    oszczędności z tego tytułu.
    Spory udział w zużyciu energii mają urządzenia chodzące non stop- u mnie pompka co,
    router, dysk sieciowy, rejestrator cctv, lodówka. Kiedyś wstawiałem nawet odpowiedni
    arkusz który to przeliczał.
    Pola do dodatkowych oszczędności nie widzę- co musi chodzić, router teZ, rejestrator
    + kamery to takie moje widzimisię i niech sobie chodzi. TV używamy sporadycznie,
    laptopy tu tez trudno przyoszczędzić, Odnośnie prania i gotowania tu zmieniać nic nie
    zamierzam w celu uzyskania oszczędności. Jest kilka sprzętów które są najczęściej w
    trybie standy- nie wiem ile tu by można było rachunek obniżyć wyłączając je. Ale na
    mój nos gra niewarta świeczki. Więc te min 200zł za energię trzeba z tym życ;)
    Kogutek w Łodzi w wynajętym ma mniej zapewne ale mi do Łodzi nie po drodze

  • 123. Data: 2015-11-03 12:56:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-03 o 09:48, Adam Sz. pisze:

    > Wniosek? Nie kupowac szajsu, a jak kupisz - to nie narzekac, ze sie szybko
    > zepsuje :)

    No to chyba musze sie wytlumaczyc.
    Piekarnik Bosch. Zmywarka, indukcja, okap AEG. Lodowka jedyna jaka byla
    do zabudowy z no frost w zamrazarce to Gorenje i nie byly to rzeczy z
    najnizszej polki. Wiekszosc to wysokie modele. Dodam jeszcze, ze po
    trzech latach wymienilem ceramiczna glowice w baterii zlewozmywakowej Teka.

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2015-11-03 12:59:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-03 o 07:20, Budyń pisze:

    > otóż właśnie wprost przeciwnie - to czy ja smieci segreguję i dzieci uczę
    przyjaznego przyrodzie zachowania nie zmienia nic - bo głównym szkodnikiem jest duży
    biznes.

    Na biznes wplyw masz powiedzmy sredni ze wskazaniem na zeden. To na co
    masz wplyw to na siebie i najblizszych, czyli skale mikro.

    > Nasze działania mikro sa psu na budę gdy musimy kupowac co 2 lata nowy sprzet
    (którego wyprodukowanie kosztuje kolejne surowce i emisje) tylko po to by pan
    biznesmen mial zysk.
    > Akcja powinna być oddolna np wyborcy powinni żądac ustanowienia prawa ze gwarancja
    to nie 2lata tylko 10 itp

    Ja jestem za, tylko podejmij jakas inicjatywe - chetnie Cie popre.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2015-11-03 14:37:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie trzeba podejmowac żadnych inicjatyw. Unia juz nad tematem pracuje. Chwile pewno
    jeszcze potrwa bo nie ma wszystkiego od razu. Producenci będą mieli narzucone
    bezawaryjne czasy pracy tego co produkują. Dla ludka będzie dwu letnia gwarancja a
    jeśli awaryjność sprzętu po tym okresie przekroczy jakieś limity to kary dla
    producentów i importerów, przynajmniej do tej pory tak to wykombinowali.

  • 126. Data: 2015-11-03 15:05:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 14:37:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie trzeba podejmowac żadnych inicjatyw. Unia juz nad tematem pracuje.

    ja mam o unijnym prawodawstwie zdanie jak najgorsze - tam ządzą lobbysci - i ustawia
    to prawo nie pod ekologie ani pod konsumenta tylko pod siebie.

    b.

  • 127. Data: 2015-11-03 16:36:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ci lobbysci to tez ludzie codziennie korzystający z różnych urządzeń. Taka sama
    prawda z lobbystami jak ze spiskiem koncernów farmaceutycznych.

  • 128. Data: 2015-11-03 16:37:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-01 o 10:03, Budyń pisze:

    > zaprogramowane wczesne zniszczenie sprzetów materialnych jest skandalem zwlaszcza w
    czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.
    > Ludzkosc uparła sie zniszczyc swiat w dwa pokolenia kompletnie sie nie przejmując
    ze bedą następne.

    Aleś Ty naiwny :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Gtszpk9zLL4

    > Mozliwe jest przewartosciowanie z wlasnosci na uzytkowanie - czyli zapłac abonament
    a dostaniesz do użytku pralke, lodówke, samochód czy dom. Jesli sprzet sie zepsuje
    wymienimy ci go od ręki.
    > Metodą krótkiej żywotnosci mozna spowodowac ze taki system bedzie wyglądał
    potencjalnie atrakcyjnie.

    Masz konto na FB?
    Masz telefon z Androidem lub Windowsem?
    Korzystasz z Googla?
    Jeżeli tak to o co Ci chodzi?
    Sam to wybrałeś.

    > Zresztą widac tu hipotetycznie następny ustrój: "korporacjonizm" bedący nowoczesnym
    systemem feudalnym.
    > Rządzic bedą korporacje, my bedziemy niewolnikami - bo jesli nie masz własnosci a
    zobowiazany jestes wyrabiac norme (by placic abonament) - to jestes niewolnikiem.

    Czego oczekujesz, skoro ludzie wybierają tylko i wyłącznie pomiędzy
    lewicą, a lewicą (SLD, PO, PIS, PSL), a jak się pojawia ktoś normalny to
    mu wmawiają, że jest wariatem.
    Z resztą dobrze to też widać tu na grupie.

  • 129. Data: 2015-11-03 17:14:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 16:38:23 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    w czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.

    > Aleś Ty naiwny :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=Gtszpk9zLL4

    a tak bez zartow to masz cos do powiedzenia? Czy tez uwazasz ze cieplej sie nie robi?

    > Masz konto na FB?

    nie

    > Masz telefon z Androidem lub Windowsem?

    nie

    > Korzystasz z Googla?

    niechetnie bo próbuje sie wpieprzac, ale tyle ile musze korzystam

    > Jeżeli tak to o co Ci chodzi?
    > Sam to wybrałeś.

    znaczy sie jak uzywam telefonu z androidem to niszcze przyrode? o czym mówisz?

    > Czego oczekujesz,

    refleksji... Pomysłu na rozsądną ekonomie ekologiczną :)

    b.

  • 130. Data: 2015-11-03 20:01:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 12:57:01 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > najnizszej polki. Wiekszosc to wysokie modele. Dodam jeszcze, ze po
    > trzech latach wymienilem ceramiczna glowice w baterii zlewozmywakowej Teka.

    Hm.. A nie wiazesz tego z padajacymi roznicowkami? Moze po prostu masz jakis
    kijowy prad? Nie wiem czy sa jakies urzadzonka do monitoringu i logowania stanu
    sieci ale bym poszedl tym tropem. Sasiadowi tez spalila sie indukcja - wyszlo,
    ze poszlo przepiecie na sieci i wysadzil odszkodowanie od Taurona :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.