  • 51. Data: 2020-12-06 22:39:40
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2020 22:13, Zenek Kapelinder wrote:
    > Każda sprężarka z wyjątkiem membranowych na niskich obrotach ma niską sprawność.

    Patrz. Ja napiszę "niskie obroty", Ty od razu wiesz jak niskie, który
    producent, jaki model. Niezły jesteś :-)

    A odpowiadając, to są w sieci dostępne charakterystyki sprawności
    popularnych sprężarek od częstotliwości obrotów. Możesz je skonfrontować
    ze stwierdzeniem "niska sprawność".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2020-12-06 22:44:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2020 22:36, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wiesz nie wymyślaj bo głupoty Ci wychodzą. W uszczelnieniach jest teoria
    szczeliny. W oparciu o tą teorię działa sprężarka spiralna. W niej nic z niczym się
    nie styka.

    Zenek, czytasz ze zrozumieniem? Gdzie ja tam napisałem coś o tarciu
    elementów konstrukcji? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2020-12-06 23:57:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 grudnia 2020 o 22:44:25 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    nie styka.
    > Zenek, czytasz ze zrozumieniem? Gdzie ja tam napisałem coś o tarciu

    Razem z innymi napisaliście tyle bzdur o działaniu sprężarek i innych mechanizmów że
    mi się nie chce szukać tego o co prosisz.

  • 54. Data: 2020-12-07 21:05:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2020 23:57, Zenek Kapelinder wrote:
    > Razem z innymi napisaliście tyle bzdur o działaniu sprężarek i innych mechanizmów
    że mi się nie chce szukać tego o co prosisz.

    Widzę, konstruktywna dyskusja.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2020-12-07 23:13:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Analogicznie. Można zamiast na falownik, te same pieniądze wydać w
    > odwierty albo prace ziemne.
    To nie są takie same pieniądze :) falownik kosztuje ułamek kosztów odwiertu.

    >Faktycznie. Tylko jakie bonusy z tego? :-)
    A ja proponowałem falownik? czy tylko zwróciłem Ci uwagę że Twoje
    porównanie jest mocno odjechane bo porównujesz rzeczy nieporównywalne.

    Falownik PC, falownikowi PV nie jest równy mimo że sie tak samo nazywa.

    --
    Janusz

  • 56. Data: 2020-12-08 19:16:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 6 Dec 2020 21:18:57 +0100, Mateusz Bogusz

    > Zaraz, moment. Jakby tam coś tarło, to by się szybko rozleciało.

    W tłokowej z pewnością trze, a jednak działa. ;P

    > Spiralna tę powierzchnię ma wręcz znacznie większą

    Nie napisałem że ma mniejszą powierzchnię tarcia. :P

    > - powierzchnię pracy
    > - przez co siły przeciwdziałające tej pracy rozkładają się na większą
    > powierzchnię i dzięki temu elementy ruchome w sprężarce spiralnej są
    > poddawane mniejszym obciążeniom, co wydłuża ich żywotność.

    Czyli jest jak napisałem. Większa jest powierzchnia styku, ale przede
    wszystkim posiada inny ruch (mimośrodowy), rezultatem jest mniejsze tarcie
    i mniejsze zużycie.

    > Ślimakowa jest jeszcze bardziej wytrzymała, z tego samego powodu. Bo
    > jeszcze bardziej zwiększa powierzchnię pracującą.

    Może miałeś na myśli śrubową (screw), bo spiralna i ślimakowa (scroll) to
    jest to samo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2020-12-08 19:20:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 05 Dec 2020 19:28:45 +0100, Irek.N.

    > Pytanie czy klima jest inaczej projektowana? W końcu ktoś może założyć
    > 24/365, co przy PC nie ma sensu chyba.

    W zasadzie to jeden grzyb. Jak wymienisz lamelę na wymiennik płytowy to z
    klimatyzatora split zrobisz pompę PW. Tu jest tylko kwestia dobrania mocy
    wymiennika płytowego. Na FB jest nawet grupa i tam co chwilę ktoś wrzuca
    przeróbkę z jakiegoś zezłomowanego klimatyzatora. Nawet sam myślałem czy
    czegoś takiego nie zrobić w obecnym starym domu.

    > Pomyślałem o polskich producentach, ale kiepsko wyszło. Dwaj nie
    > odezwali się jak podałem parametry, jeden w ogóle olał i chyba dobrze,
    > bo jak zacząłem szperać to robią głównie kotły. Jeden ma fajną ofertę,
    > cenowo bardzo dobrze, ale na za 2 miesiące :(
    > Trwają negocjacje z jeszcze jednym, ale jak się nie dogadam, to chyba
    > zrobię sobie samemu - na wkurwie :(

    Czego w ogóle potrzebujesz? Bo się nie doczytałem. Potrzebujesz pompę PW i
    chcesz nią zasilać nagrzewnice na hali?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2020-12-08 20:31:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czego w ogóle potrzebujesz? Bo się nie doczytałem. Potrzebujesz pompę PW i
    > chcesz nią zasilać nagrzewnice na hali?

    Podnieść troszeczkę parametry wody w obiegu grzewczym. W zasadzie
    potrzebuję PC W/W :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 59. Data: 2020-12-08 21:18:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 08 Dec 2020 20:31:31 +0100, Irek.N.

    > Podnieść troszeczkę parametry wody w obiegu grzewczym.
    > W zasadzie potrzebuję PC W/W :)

    Co ma być dolnym źródłem w tym wypadku?
    Jaką ma temperaturę górne źródło i o ile będziesz podbijać?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2020-12-08 21:35:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Co ma być dolnym źródłem w tym wypadku?
    > Jaką ma temperaturę górne źródło i o ile będziesz podbijać?

    Mam od ch...a wody o temperaturze powiedzmy 20C, a chcę ogrzać budynek i
    w tym celu potrzebuję powiedzmy do 30C. Wypada więc wykorzystać 20C jako
    DZ i grzać nim GZ do 30C.
    Dorwałem się do not dla pomp pozwalających na takie podłączenie. COP
    wychodzi od 4.7 do 6.5 :) Podoba mniem siem.

    Miłego.
    Irek.N.