  • 21. Data: 2023-01-02 15:33:24
    Temat: Re: akumulatory kwasowe do PV?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 14:35, Lisciasty pisze:

    > Samochodowe to szkoda sensu się babrać. Jakbyś miał używki z
    > trakcyjniaków od wózków widłowych wtedy to co innego ;)
    Ale trakcyjnych nikt dobrych się nie pozbywa, a jego idea leży w tym że
    dwie spięte 12 nie równo się zużywają.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2023-01-02 16:46:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 2 January 2023 at 15:33:28 UTC+1, Janusz wrote:

    > Ale trakcyjnych nikt dobrych się nie pozbywa, a jego idea leży w tym że
    > dwie spięte 12 nie równo się zużywają.
    >
    > --
    > Janusz
    W Hameryce nowa technologia.

    Każdy kupuje najtansze akumulatory samochodowe, bo wszystkie mają 3 lata gwarancji
    i przed koncem okresu 3 lat, przynosi do sprzedawcy i dostaje na wymiane nowe
    i tak do końca świata.

    A wszystkie akumulatory produkuje jedna fabryka, bo wiadomo, że tam monopole,
    a różnia się jedynie nalepkami z nazwami producentów.

    Po co przepłacac, gdy wszystkie akumulatory sa jednakowe
    i dlatego wszyscy kupują najtansze i wymieniaja za frico co 3 lata na nowe.

    Bo przy wymianie nikt niczego nie sprawdza bo czym i jak.

  • 23. Data: 2023-01-02 17:19:38
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 02/01/2023 14:33, Janusz wrote:

    > Ale trakcyjnych nikt dobrych się nie pozbywa, a jego idea leży w tym że
    > dwie spięte 12 nie równo się zużywają.

    dokładnie to znajomy serwisuje tiry i niektóre firmy życzą sobie wymiany
    2 akumulatorów nawet jeśli tylko jeden jest padnięty - twierdzi, że to
    norma że jeden jest dojechany a drugi dobry. On te akumulatory zbiera,
    ale że zbiera wszystko co dobre to zaczyna się to nie mieścić w garażach ;)
    Niebawem pewnie wezmę od niego jeden czy dwa za darmo do przetestowania
    (i tak potrzebuję dodatkowy akumulator w vanie, bo w vanie ładuję
    baterie do elektronarzędzi na postoju, a jeszcze będę chciał webasto
    dołożyć - a to też mało prądu nie bierze)

    W sensie takim, że pewnie oddawałby mi je za darmo, ale że ja za darmo
    nie lubię to (jeśli więcej mi się przyda, a zakładając, że wytrzymają
    kilka lat to tak) albo odkupię po niskiej cenie, albo pójdę w handel
    wymienny, bo mam też na zbyciu coś co jemu się przyda.

    Lukasz

  • 24. Data: 2023-01-02 19:25:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 13:40 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Jesteś w stanie oszacować koszty takiego opomiarowania?

    Teraz ceny są chore.
    Na wiosnę kupowałem 2 liczniki 3f 400imp/1kWh z wyjściem impulsowym za
    niecałe 50 zł szt. Ten sam licznik dzisiaj to ponad 140 zł.
    MEW podrożało o 150 zł - jak bym miał dzisiaj te same graty kupić to bym
    pewnie zapłacił z 2k.
    Napisz co chcesz mierzyć to napiszę jak ja bym to opomiarował.
    Ja mam 2 falowniki, klimę, PC, zencara, dwa licznik 1f na zasobnik i
    serwerownię, ze wszystkiego zbieram dane do HA, ale kupowałem okazyjnie,
    czasami używki.

    > Zastanawiam się czy nie dołożyć czegoś u siebie.
    > Chociaż na razie będę i tak miał nadprodukcję z pv, więc trochę mi bez
    > różnicy kiedy prąd się zużywa....

    Ja to traktuję też jako hobby, trudno mi tutaj coś Tobie doradzić.

    TG

  • 25. Data: 2023-01-03 08:35:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > pewnie zapłacił z 2k.
    > Napisz co chcesz mierzyć to napiszę jak ja bym to opomiarował.

    Generalnie chodziłoby o umożliwienie ładowania nadwyżką z solplaneta.
    Podobno to potrafi, aczkolwiek nie wiem czy z każdym licznikiem.
    A za to co do niego pasuje ponoć wołają za ponad 1000 zł, czyli jak dla
    mnie gra nie warta świeczki.

    W zewnętrzne sterowanie wolałbym się nie bawić.
    BTW: Też mam poza nim drugi falownik (Solaredge).

    > Ja to traktuję też jako hobby, trudno mi tutaj coś Tobie doradzić.

    Za kilka stówek może faktycznie warto wykorzystać autokonsmupcję w
    większym stopniu...
    Ale za tysiąc i więcej to bez sensu.

  • 26. Data: 2023-01-03 19:34:08
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 03/01/2023 07:35, Cavallino wrote:
> [...]

    Ty chyba coś z programowaniem masz wspólnego (o ile dobrze pamiętam),
    więc pewnie jakieś RPi w szafie leży:
    https://circuitdigest.com/microcontroller-projects/i
    ot-based-raspberry-pi-smart-energy-meter

    tutaj wersja na 6 obwodów:
    https://github.com/david00/rpi-power-monitor/wiki/Ha
    rdware-1.-Acquiring-the-Components#a-note-on-current
    -transformers

    ja chyba właśnie w coś takiego pójdę (m.in. dlatego, że się uczę Pythona
    a to też dobra nauka)

    Lukasz

  • 27. Data: 2023-01-03 21:49:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 3 January 2023 at 19:34:10 UTC+1, ddddddddddd wrote:

> [...]
    -transformers

    > ja chyba właśnie w coś takiego pójdę (m.in. dlatego, że się uczę Pythona

    latem zakwasy się zagotują bo energia z solarów wzrośnie 10 krotnie
    a zima pozostana niedoladowane, b o tylko 10% mocy nominalnej

  • 28. Data: 2023-01-04 06:33:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2023 o 19:34, ddddddddddd pisze:

    > Ty chyba coś z programowaniem masz wspólnego (o ile dobrze pamiętam),

    Ale nie niskie poziomy, zupełnie nie moja bajka, sprzęt również.

> [...]
    >
    > tutaj wersja na 6 obwodów:
    > https://github.com/david00/rpi-power-monitor/wiki/Ha
    rdware-1.-Acquiring-the-Components#a-note-on-current

    Tyle że ja chcę to podpiąć wprost pod falownik Solplanet, który obsługę
    tego wszystkiego ma już w std, ponoć również z ładowaniem nadwyżkami, a
    nie doktoryzować się w czymś naookoło.

  • 29. Data: 2023-01-04 11:25:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > akumulatorów kwasowych w niskiej cenie (akumulatory z ciężarówek,
    > wymieniane parami np. po roku, nawet jeśli tylko jeden z nich jest

    Przerabiałem bo też mam dostęp. Ro max wytrzyma, potem złom. Nawet
    kupiłem nówkę i po 2 latach ma 50% pojemności. Jaki sens wywalać 1kzł na
    rok, skoro z energetyki mam to samo?

    > Czy jest sens myśleć nad zbudowaniem z tego baterii do PV (albo tylko
    > ładowania z II taryfy)?

    Jak dla mnie bezsens. Koszt całości przewyższa zysk. Przy PV podobnie.
    Ja akurat mam PV bo nie mam (działka) dostępu do energetyki. Gdybym
    miał, to średni koszt roczny w zwykłym gospodarstwie (dom) to 2tys zł
    Na działce to miałbym max 1kzł/rok a to dopiero cena 2 dobrych paneli,
    nie pisząc już o akumulatorach + dobry osprzęt gdzie MPPT kosztuje tyle
    co roczne zużycie prądu.

    > Jak ogarnąć balansowanie ładowania w takim wypadku (przyjmijmy że będę
    > je łączył w pakiety 48V)? A może nie przejmować się tym i tylko
    > monitorować czy napięcie naładowanego szeregu nie jest za niskie?
    > Czy jeśli chciałbym je trzymać w domu to wystarczy odprowadzić od aku
    > rurkę wentylującą, czy lepiej mieć je poza domem? A jeśli poza domem -
    > jak je zabudować na zewnątrz? A może umieścić na strychu?

    Kwasowiec w domu, to jedynie dobra wentylacja ale i tak nie polecam.
    Przesiadłem się ostatnio na akumulatory żelowe i te mają znacznie
    wiekszy potencjał, nie tylko ilość cykli ale też żywotność...niestety
    cena 2-3 większa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-01-04 12:04:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.01.2023 o 17:19, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > kilka lat to tak) albo odkupię po niskiej cenie, albo pójdę w handel
    > wymienny, bo mam też na zbyciu coś co jemu się przyda.

    Ja mam układ "wypożyczania" bo znajomy od TIRów, sprzedaje je jako złom
    za 100zł. Skoro jakiś jest jeszcze dobry, to wypożyczałem na pół roku i
    później oddałem. Sztuka/sztuka. Nic nie traci w sumie. Ale ostatnio
    zrezygnowałem bo nie jest to stabilne w sensie, że padają pod PV jak
    muchy a żonglowanie takim 220Ah też nie jest łatwe samemu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>