  • 1. Data: 2009-01-10 10:30:54
    Temat: aluminiowe elementy sciemnialy
    Od: "Marek (UK)" <n...@u...na.newsach>

    hej,
    nieopatrznie włozylem maszynke do mielenia miesa do zmywarki i niestety
    aluminiowe elementy sciemnialy, pewnie sie utlenilo czy cos takiego.
    jest brudząca, matowa warstwa na powierzchni. z zewnatrz mozna to
    wyczyscic, ale ciezko dojsc do wewnetrznych powierzchni. jest jakas
    metoda 'chemiczna'?
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-10 13:26:03
    Temat: Re: aluminiowe elementy sciemnialy
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek (UK) <n...@u...na.newsach> napisał(a):

> [...]
    > jest brudząca, matowa warstwa na powierzchni. z zewnatrz mozna to
    > wyczyscic, ale ciezko dojsc do wewnetrznych powierzchni. jest jakas
    muszę Cie zmartwić. W warunkach domowych nie dasz rady tego naprawić. Silnie
    zasadowy proszek ze zmywarki zniszczył powłokę chemiczną jaka było pokryte
    aluminium. Bez problemu w warunkach przemysłowych można to zrobić. Nie trwa
    taka operacja dłużej niż kilka minut. W warunkach domowych możesz spróbować
    wykapać te aluminiowe elementy w roztworze kwasku cytrynowego. Jeśli po
    włożeniu do takiego roztworu się rozjaśnią to jest szansa ze nie będą
    brudziły. Ale wcale nie muszą się rozjaśnić i wcale to nie musi być aluminium.
    Na wszelki wypadek radzę Ci spakować maszynkę w pudełko i wyrzucić na śmieci.
    Jak następną będziesz kupował to nie kupuj z aluminiowymi elementami.
    Aluminium niby jest obojętne dla człowieka ale stwierdzono ponad wszelką
    wątpliwość że potrafi wywołać taką chorobę w której wszystko ginie i ciągle
    poznaje się nowych ludzi. Przy maszynce zagrożenie jest pewno niewielkie bo
    używa się jej nie tak często jak kiedyś aluminiowych garnków. Ale jakieś jest.

  • 3. Data: 2009-01-10 17:20:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik * sok marchwiowy* napisał(a):

    > Aluminium niby jest obojętne dla
    > człowieka ale stwierdzono ponad wszelką wątpliwość że potrafi wywołać
    > taką chorobę w której wszystko ginie i ciągle poznaje się nowych ludzi.

    To mnie zaintrygowało. Na chorobie mi nie zależy, zwłaszcza takiej w której
    wszystko ginie, ale poznawać nowych ludzi lubię. Co to za choroba??

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2009-01-10 17:50:58
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    wujek dobra rada moze i ma racje ale wystawia sie smieci przy kuble, tak by
    panowie zlomiarze to widzieli i byli szczesliwi.

    Pudelko oddaje sie na makulature. Aluminium jest drogie i cenne, nie wywala sie
    tego na wysypisko bo tam do niczego to nie polsuzy.

  • 5. Data: 2009-01-10 19:11:38
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:
    zeta.pl

    > To mnie zaintrygowało. Na chorobie mi nie zależy, zwłaszcza takiej w
    > której wszystko ginie, ale poznawać nowych ludzi lubię. Co to za choroba??

    - Wnusiu, jak nazywa się ten niemiec, co mi wszystko chowa?
    - Alzheimer dziadku.

  • 6. Data: 2009-01-10 19:22:53
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    > W wiadomości:
    zeta.pl

    > To mnie zaintrygowało. Na chorobie mi nie zależy, zwłaszcza takiej w której
    > wszystko ginie, ale poznawać nowych ludzi lubię. Co to za choroba??

    Znowu zgubiłem kartkę z nazwą tej choroby. O już ktoś znalazł i mi dał. Jacy
    mili ludzie teraz do mnie do domu przychodzą. Choroba Alzheimera się toto
    nazywa. Mógłbyś jeszcze raz napisać o co ci chodzi bo zapomniałem.

  • 7. Data: 2009-01-11 07:08:25
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Aluminium było anodowane, a teraz po umyciu już nie jest. Poza tym wewnątrz
    maszynki elementy trą o siebie i niezależnie od tego, czy są anodowane, czy
    nie, aluminium w minimalnych ilościach się ściera i miesza z mięskiem. Tak
    więc nowa choroba tak i tak nam grozi. Z tego, co (jeszcze;-) pamiętam to
    aluminium reaguje z żywnością przy gotowaniu kwaśnych potraw, a kapuśniaku w
    maszynce do mielenia raczej nie gotujemy.
    Ja bym się nie przejmował. Moja maszynka ściemniała tylko raz - przy
    pierwszym myciu a teraz bardzo lubi zmywarkę. Nie mam zamiaru jej wyrzucać z
    powodu ciemniejszego koloru. Nalot był też tylko za pierwszym razem.
    Z tym ciemnieniem to mniej więcej tak, jak z ruskim automatem do golenia za
    50 kopiejek:
    Konstruktor prezentuje automat do golenia (taki na monety). Ktoś mówi, że
    każdy ma przecież inny kształt twarzy, więc ostrza mogą pokaleczyć. Na to
    konstruktor odpowiada: może i tak ale tylko do pierwszego golenia.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-01-11 09:34:40
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 10 Sty, 14:26, " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    Zależność tej choroby (Altzheimera) od Alu nigdzie nie została
    udowodniona, ot stwierdzono odłożone aluminium w mózgu u
    altzheimerowców (badania po zejściu), zasugerowano, ze niby choroba
    powstaje od aluminium, a nie odwrotnie. Dziwne to stwierdzenie - skoro
    część skorupy ziemskiel to SIAL, czyli krzem i aluminium to dwa
    najbardziej rozpowszechnione pierwiastki, z którymi biosfera ziemska
    ma do czynienia praktycznie od powstania.
    Wniosek - maszynki do mielenia (i inne) z aluminium, znalu, żeliwne
    cynowane itp trzeba sbie wymyć ręcznie unikając roztworów zasadowych.
    Na kwasy aluminium reaguje dużo słabiej, praktycznie można zaniechać
    uwzględniania tego wpływu. Plamy na powierzchni można przetrzeć
    szmatką z naniesioną warstwą pasy do zębów.

  • 9. Data: 2009-01-12 15:28:10
    Od: bynio <n...@w...pl>

    w nieśmiertelnej książeczce pt "Galwanotechnika domowa" lub "Metale w
    naszym domu" pana Sękowskiego są dokladne opisy kąpieli chemicznych
    dotyczących aluminium. Przy odpowiedniej ostrożności (NaOH) i uwadze
    może z tego wyjść całkiem dobry efekt.
    Po wstępnej aktywacji i płukaniu stosujesz kąpiel wybłyszczającą i
    pasywującą.
    Zabawa całkiem zajmująca efekty ładne ale zależą częściowo od rodzaju
    stopu aluminium.