  • 1. Data: 2009-01-09 07:30:07
    Temat: Zmywarka-odwieczny dylemat
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
    jakich środków najlepiej używać. Przegooglowałem temat, ale jakoś nie mogłem
    znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
    Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i nabłyszczacza?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-01-09 07:53:25
    Temat: Re: Zmywarka-odwieczny dylemat
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
    > jakich środków najlepiej używać. Przegooglowałem temat, ale jakoś nie
    > mogłem

    Proszek syp.

    > znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
    > Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i
    > nabłyszczacza?

    Tak, zawsze. Możesz ewentualnie próbować ustawić twardość na zero, ale sól
    musi być wsypana.

    Poza tym, to Twoje pytanie jest troszeczkę kretyńskie.
    1. Jaki sens jest w oszczędzaniu 7 zł na paczce soli wystarczającej na
    kwartał lub dłużej i późniejsze przepłacanie 20 zł na paczce kostek? Gdzie
    tu logika???
    2. W instrukcji zmywarki jak byk jest napisane że nasypać soli przed
    pierwszym użyciem. Jak Ci to wymalują na ścianie kuchni czerwoną farbą, to
    też będziesz się pytać czy używać soli?
    3. Kupujesz zmywarkę za 1,5-2,5 tysiąca i masz dylemat czy wydać 7 zł na
    sól?
    4. W skróconej instrukcji Boscha jest obrazkowo dla kretynów i debili
    narysowane, że mają sypać sól przed pierwszym użyciem. Jak myślisz, trzeba
    sypać sól, czy nie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-01-09 08:01:59
    Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

> [...]
    > znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba 7w1) lub
    > Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i

    Było, przynajmniej 100 razy, archiwum grupy polecam.

    P.

  • 4. Data: 2009-01-09 08:07:45
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > 4. W skróconej instrukcji Boscha jest obrazkowo dla kretynów i debili
    > narysowane, że mają sypać sól przed pierwszym użyciem. Jak myślisz, trzeba

    ...żes naskoczył na człowieka... trochę be z sensu...
    jest w instrukcji napisane, żeby używać soli, ale jak masz tabletki
    all_in_one, to pytanie, czy używać dodatkowej soli, jest całkiem zasadne,
    proszek jest bardziej upierdliwy w stosowaniu, jak ktoś ma wybujałą
    motoryke, to potem pełno go na podłodze wokół zmywarki
    generalnie nadmiar soli nie zaszkodzi, ale kosztuje, jak używałem tabletek 7
    w 1 to nie sypałem, teraz używam eko i tam trzeba dać oddzielnie sól i
    nabłyszczacz

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-01-09 08:36:12
    Od: e-Shrek <e...@w...pl>

    > jutro zainstalują mi moją pierwszą zmywarkę Boscha i kompletnie nie wiem
    > jakich środków najlepiej używać. \

    taz mamy Boscha.

    > Przegooglowałem temat, ale jakoś nie
    > mogłem znaleźć nic konkretnego. Czy można np. samych kostek Somat (chyba
    > 7w1) lub Calgonit, czy też należy prócz kostek używać dodatkowo soli i
    > nabłyszczacza?

    My kupujemy na allegro Calgonit, ten najprostszy, classic chyba sie to
    nazywa. Z reguly kupisz zestawy po 100 lub 140 tabletek, dal nas to
    zapasik na pol roku ;-)

    Do tego z podobna czestotliwoscia dosypujemy sol (zalezy jak je ubedzie)
    i dziala pieknie.

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 6. Data: 2009-01-09 08:41:29
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    wiadomości news:gk709m$llp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > sypać sól, czy nie?
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Niepotrzebnie się tak denerwujesz udzielając odpowiedzi. Nie mama zamiaru
    oszczędzać na środkach, a jedynie pytałem, o sens używania soli i
    nabłyszczacza, skoro na kostkach pisze, że nie trzeba używać ani soli, ani
    nabłyszczacza, ponieważ one już to zawierają. Często teoria rozmija się z
    praktyką i właśnie o praktykę pytałem używających zmywarki. Dziękuję za
    pomoc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2009-01-09 11:33:52
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jarek" <w...@o...pl> wrote in message

    > nabłyszczacza, skoro na kostkach pisze, że nie trzeba używać ani soli, ani
    > nabłyszczacza, ponieważ one już to zawierają. Często teoria rozmija się z
    > praktyką i właśnie o praktykę pytałem używających zmywarki.

    Dobra, będzie praktyka: sól nie bierze udziału w myciu naczyń, jest ona tam
    potrzebna do regeneracji zmiękczacza wody. Tabletki "pincet w jednym" jakoby
    zawierają środki zmiękczające (a nie sól!!!!) i jakoby zmiękczanie wody
    przez zmywarkę nie jest już potrzebne. Ale nie wskakują one przecież do
    zmiękczacza i nie regenerują go. A nieregenerowany zmiękczacz wody w
    zmywarce po pewnym czasie po prostu trafi szlag.
    A druga rzecz to samo zmiękczanie. Załóżmy, że taki zmiękczacz z tabletki
    jest super i hiper i w czasie mycia faktycznie wystarczy. Ale co z
    płukaniem? Wtedy tabletki już nie ma, spłynęła do kanalizacji. Naczynia więc
    płukane są w wodzie twardej. Wysychająca twarda woda zostawia po zobie
    pozostałości...

    J.

  • 8. Data: 2009-01-09 12:03:55
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > płukaniem? Wtedy tabletki już nie ma, spłynęła do kanalizacji. Naczynia
    > więc płukane są w wodzie twardej. Wysychająca twarda woda zostawia po

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;). Wiem zatem, że mimo używania
    "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
    Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2009-01-09 12:15:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jarek" <w...@o...pl> wrote in message

    > Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;). Wiem zatem, że mimo używania
    > "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
    > Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.

    Myślę, że to już rzecz gustu, bo w przeciwieństwie do soli nie ma "musu".
    Jeśli naczynia po tabletkach są ok, to chyba nie ma sensu.
    Ja tam jednak jestem zwolennikiem sypania proszku i dawania nabłyszczacza
    oddzielnie. Po pierwsze jest to rozwiązanie tańsze, po drugie pozwala na
    pewną dowolność dozowania - brudniejsze "panie" - sypię proszku do pełna, a
    jak się coś naokoło zasobnika rozsypie, to tym lepiej bo w tym momencie
    pranie wstępne już eż odbywa się w detergencie. A jeśli naczynia są czyste i
    nieoblepione - proszku sypię mniej. Z tabletkami tak się nie da.

    J.

  • 10. Data: 2009-01-09 12:15:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 13:03:55 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
    > Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.

    Tak. I najzwyklejszych tabletek lub proszku.