  • 1. Data: 2009-01-06 17:57:55
    Temat: magnetyzery do wody
    Od: "Maciejos" <dupa@dupa>

    Instalator, który będzie mi robił rurki w łazience polecił mi założenie
    magnetyzera za licznikiem. Fakt że mam dość twardą wodę i trochę obawiam się
    o elektryczny przepływowy podgrzewacz. Podobno taki magnetyzer nie usuwa
    kamienia ale powoduje, że mniej się go wytrąca na grzałkach, bateriach
    itp... Czy ktoś jest w stanie potwierdzić że takie magnetyzery działają
    choćby w 20%? Jak słyszę "magnetyzer" to od razu mi się kojarzy z takim do
    samochodu a jeżeli ten do wody ma być tak skuteczny jak ten samochodowy to
    sobie daruję.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-06 19:42:45
    Temat: Re: magnetyzery do wody
    Od: "M" <e...@w...pl>

    a jak myślisz gdzie ten kamień będzie się odkładał????

  • 3. Data: 2009-01-06 20:28:22
    Od: "Maciejos" <dupa@dupa>

    "M" <e...@w...pl> wrote in message news:gk0b84$oev$1@tasak.trzebnica.net...
    >a jak myślisz gdzie ten kamień będzie się odkładał????

    tak sobie mysle ze moze zostanie po prostu w wodzie

  • 4. Data: 2009-01-06 20:48:28
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maciejos <dupa@dupa> wrote:

    > tak sobie mysle ze moze zostanie po prostu w wodzie

    Którą wypijesz...

    J. (w sumie... usuwanie kamieni nerkowych NFZ _jeszcze_
    refinansuje i chyba nawet zapisy są na terminy poniżej roku, więc
    w sumie, czemu nie...)

  • 5. Data: 2009-01-06 20:51:16
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Maciejos" <dupa@dupa> napisał w wiadomości
    > "M" <e...@w...pl> wrote in message
    >
    > tak sobie mysle ze moze zostanie po prostu w wodzie

    Z tego co czytałem o magnetyzerach, to tak to właśnie działa.
    Kamień się nie odkłada na elementach instalacji, tylko pozostaje
    w wodzie w postaci "zamulenia".

    Witek

  • 6. Data: 2009-01-06 20:52:01
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Jarek P. pisze:

    > J. (w sumie... usuwanie kamieni nerkowych NFZ _jeszcze_ refinansuje i
    > chyba nawet zapisy są na terminy poniżej roku, więc w sumie, czemu nie...)

    Ale czyszczenia zębów za kamienia już nie refunduje bo to w końcu
    'tylko' kosmetyka.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 7. Data: 2009-01-06 20:53:53
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Którą wypijesz...
    >
    > J. (w sumie... usuwanie kamieni nerkowych NFZ _jeszcze_ refinansuje i
    > chyba nawet zapisy są na terminy poniżej roku, więc w sumie, czemu nie...)

    a ty myślisz, że kamienie nerkowe tworzą się z kamienia w wodzie :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 8. Data: 2009-01-06 21:16:50
    Od: "Maciejos" <dupa@dupa>

    "hephalump" <b...@t...pl> wrote in message

    > Ale czyszczenia zębów za kamienia już nie refunduje bo to w końcu 'tylko'
    > kosmetyka.

    Ani kamienie nerkowe ani kamień nazębny nie powstaje z twardej wody wiec to
    troche OT.

  • 9. Data: 2009-01-06 21:22:11
    Od: "Maciejos" <dupa@dupa>

    "witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

    > Z tego co czytałem o magnetyzerach, to tak to właśnie działa.
    > Kamień się nie odkłada na elementach instalacji, tylko pozostaje
    > w wodzie w postaci "zamulenia".

    No właśnie ja też czytałem jednak ciekawi mnie to czy ktokolwiek na własnej
    skórze przekonał się że to rzeczywiście działa. Czy da się to zauważyć
    poprzez mniejsze zasyfienie glazury/kabiny pod prysznicem na przykład albo
    rzadszą konieczność czyszczenia siteczek w wylewkach baterii, tudzież
    nieblokowanie się dzyndzla od włączania prysznica po miesiącu od kupienia
    baterii :)

  • 10. Data: 2009-01-06 21:37:25
    Od: "Maciejos" <dupa@dupa>

    "Maciejos" <dupa@dupa> wrote in message news:4963ca4b$1@news.home.net.pl...
    > "hephalump" <b...@t...pl> wrote in message

    > Ani kamienie nerkowe ani kamień nazębny nie powstaje z twardej wody wiec
    > to troche OT.

    A nawet zakładając, że jakiś tam wpływ kamień w wodzie by mógł mieć na
    kamienie nerkowe to i tak piję wodę z kranu puszczoną przez filtr dzbankowy.
    Jeśli chodzi o magnetyzery to chodzi mi wyłącznie o ochronę urządzeń i
    łatwiejsze utrzymanie czystości w łazience.