  • 31. Data: 2009-01-11 12:35:21
    Temat: Re: magnetyzery do wody
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Michał Sobkowski pisze:
    > On 1/9/2009 6:08 PM, AW wrote:
    > [...]
    >
    > Pała z historii Usenetu w Polsce! :-)
    > W tym przypadku pisze się "chomor", bo grupa nazywa się
    > "pl.listserv.chomor-l". Jedna z najstarszych polskich grup dyskusyjnych,
    > zbramkowana pierwotnie z listą o tej samej nazwie na Politechnice
    > Lubelskiej.

    No to strzeliłem babola.
    Odszczekuję ten HUMOR.

    AW

  • 32. Data: 2009-01-14 06:11:41
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "PeJot ( home)" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś znalazłem w necie artykuł n.t. magnetyzerów stosowanych w silnikach
    > okrętowych. Po pierwsze to miejsce zamontowania magnetyzera i jego
    > parametry jest określane doświadczalnie, a po drugie zyski z jego
    > stosowania są na poziomie pojedynczych %, co i tak się opłaca.

    A ja czytałem kiedyś w prasie (nie pamiętam tytułu bo to było dobre 9-10 lat
    temu) o magnetyzerach paliwa stosowanych przez koleje Chińskie. Zastosowanie
    przyniosło oszczędności paliwa rzędu 5% w skali całych kolei.
    A jeśli chodzi o "polaryzację" do dokładnie o chodzi o to że pole
    magnetyczne silnego magnesu stałego polaryzuje, czyli mówiąc obrazowo
    "ustawia w jednym kierunku" spiny atomów wodoru znajdującego się w
    substancjach poddawanych działaniu pola.
    Taką uporządkowaną przez jakiś czas materię można potem w różny sposób
    wykorzystać. Dokładnie tak działa np diagnostyka MRN czyli popularny
    rezonans magnetyczny. Ta wielka tuba do której wjżdża pacjent podczas
    badania to właśnie magnes a ściślej mówiąc ogromna cewka wytwarzająca pole
    magnetyczne o dużym natężęniu rzędu >1 T.
    --
    Jackare