  • 1. Data: 2009-01-05 17:05:00
    Temat: nawilżacz i oczyszczacz
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Przeczytałam wszystko co znalazłam na temat nawilżaczy powietrza. Chciałam
    kupić 2 w 1.Czyli oczyszczcz nawilżacz i ewentualnie jonizator I wybrałam
    firme Boneco.(ewentualnie Venta ale przy podobnej cenie chyba sporo
    słabsze )
    Problem polega na tym, że z oczyszczaczem to są tzw talerzowe. Producent
    podaje wydajność 300g/godz. Zastanawiam się czy to wystarczy mam baaardzo
    sucho zimą. Większych modeli nie widziałam. Czy ktos ma tego typu sprzęt.
    lub wie jak działa nawilżanie w takich nawilżaczach?Czy ultradzwiękowe są
    bardziej wydajne?Bez oczyszczania to kupię ultradzwiekowy.

  • 2. Data: 2009-01-06 10:07:58
    Temat: Re: nawilżacz i oczyszczacz
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Podstawowym problemem nawilżaczy są:

    * zużycie prądu w skali miesiąca;
    * zawapnianie powierzchni mebli. itp (lub konieczność stosowania wody
    demineralizowanej).

    Polecam jednak pranie lub akwarium ;-))
    Poza tym są w sklepach różne nawilżacze zawieszane na grzejniki.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-01-06 11:13:11
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    JaC

    -----

    > Problem polega na tym, że z oczyszczaczem to są tzw talerzowe.

    zuzycie pradu nie jest dla mnie istote, ponieważ wydaję kasę na rózne kremy
    nawilżajace, roslinki domowe marnieją, pranie suszę tylko w mieszkaniu
    (brak strychu i bezpiecznego balkonu)
    Akwarium 100 l z pokrywa i 30 l otwarte, z małego patuje mi ko 1,5 l na
    dobę
    wilkotność w tej chwili to 27% mieszkanie 60 m, chę nawilzyć pokój 20mkw.
    Ogolnie mam stare nieszczelne okna i sprawna wentylacje. no chyba ze
    wymienię okna pozakladam gestsze kratki na wentylacje i kupie czujnik
    czadu...

  • 4. Data: 2009-01-06 11:21:39
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "tama" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > lub wie jak działa nawilżanie w takich nawilżaczach?Czy ultradzwiękowe są
    > bardziej wydajne?Bez oczyszczania to kupię ultradzwiekowy.

    Ultradźwiękowe są bardzo wydajne (oczywiście zależy od modelu, jak kupisz
    malutki, to i wydajność będzie malutka), ale i bardzo upierdliwe, zwłaszcza
    jeśli masz twardą wodę.

    J.