  • 31. Data: 2009-01-20 21:15:57
    Temat: Re: Zmywarka-odwieczny dylemat
    Od: Nux <y...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Na pewno serwis odmówi naprawy gwarancyjnej zmiękczacza, jeżeli nie
    > nasypałeś soli.

    Nie wiem jak jest w innych zmywarkach, ale w instrukcji do mojej jest
    napisane:
    "Przy nastawieniu [ustawienia twardości wody] na H0 nie ma potrzeby
    napełniania zbiornika soli, ponieważ w czasie eksploatacji sól nie
    będzie pobierana."

    Więc wynika z tego, że gdy w instalacji jest woda już zmiękczona, to
    ustawiamy twardość na zero i wtedy sól nie jest potrzebna.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 32. Data: 2009-01-21 06:59:32
    Od: "Peters" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości >>> J.
    > "wszystkomających" tabletek, muszę i tak używać soli.
    > Nie wiem jednak nadal, czy używać dodatkowo nabłyszczacza.
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Przyglądając się tej dyskusji chciałbym coś dodać bardzo ważnego. Nikt nie
    wspomniał o tym aczkolwiek wszyscy (mam nadzieję) wiedzą to. Sól dodajemy
    wtedy do zmywarki , i to jest główny powód, gdy nasza woda jest twardsza
    niż ok 6`n (w skali niemieckiej). Wtedy należy wtedy pomyśleć o soli i
    załączyć 1 stopień dozowania (czyli ten najmniejszy) . Aby się o tym
    dowiedzieć to dostarczamy wodę do znajomej chemiczki :) i dowiadujemy sie
    (tak jak w moim przypadku ) że woda ma 4`n i jest bardzo miekka . Można
    oczywiście zadzwonić do lokalnych wodociągów i oni również z pewością
    powiedzą jaką mamy wodę . Odradzam stosowania wszelkich cudownych pasków
    dodawanych do proszków , bo pomiar jest mało dokładny. Zastanawiam się ilu
    ludzi zadaje sobie trudu aby to sprawdzić bo jeżeli w moim regionie na to
    nie zwracają uwagi tylko sypią tyle ile fabryka nastawiła to jest to
    zatrważające. A potem słyszę takie głosy - wiesz jak nie sypię soli to nie
    widzę żadnej róznicy . Ręce opadają.

    Pozdrawiam
    PK

  • 33. Data: 2009-01-21 08:11:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Peters pisze:
    Aby sie o tym
    > dowiedzieae to dostarczamy wode do znajomej chemiczki :) i dowiadujemy sie
    > (tak jak w moim przypadku ) ?e woda ma 4`n i jest bardzo miekka . Mo?na
    > oczywi?cie zadzwoniae do lokalnych wodoci?gów i oni równie? z pewo?ci?
    > powiedz? jak? mamy wode . Odradzam stosowania wszelkich

    Albo sprawdzamy na stronie WWW naszego dostawcy.
    Np. http://mpwik.wroc.pl/sub.php?92

    --
    Pete

  • 34. Data: 2009-01-27 15:14:44
    Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 01:37:05 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Skuteczna zmywarka to baba przy zmywaku. Serwis jej i tak kosztuje, a
    > przynajmniej pożyteczna jest.

    Ale zużywa strasznie dużo wody i jest głośna.

  • 35. Data: 2009-01-27 15:19:10
    Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 10:35:28 +0100, gasper napisał(a):

    > i za to mam przez kilka lat płacić tyle co za nową zmywarke? Ty jednak jesteś
    > troche nie teges....

    Tanie zmywarki tam u was macie... U mnie paczka soli za 4,99 starcza na ok.
    kwartał. Czyli przez 5 lat kupię soli za całe 100zł.

  • 36. Data: 2009-01-28 11:09:10
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Maciej Kulawik pisze:

    > Ale zużywa strasznie dużo wody i jest głośna.

    hehe, i to nawet po zakończeniu cyklu zmywania :-)

    pozdrawiam
    mario