  • 1. Data: 2009-01-08 17:55:38
    Temat: jaka maszyna do szycia?
    Od: emu <"tomaszkalicki[ciach]"@poczta.onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Jaką maszynę do szycia kupić, tak do 500zł? Proszę o opinie.

    dziękuję i pozdrawiam,
    tk

  • 2. Data: 2009-01-08 18:31:04
    Temat: Re: jaka maszyna do szycia?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 18:55:38 +0100, emu napisał(a):

    > Witam szanownych grupowiczów.
    >
    > Jaką maszynę do szycia kupić, tak do 500zł? Proszę o opinie.

    Zajrzyj na pl.rec.robotki-reczne, tam własnie jest o tym wątek.

  • 3. Data: 2009-01-09 03:09:42
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 8 Sty, 18:55, emu <"tomaszkalicki[ciach]"@poczta.onet.pl> wrote:
    > Witam szanownych grupowiczów.
    >
    > Jaką maszynę do szycia kupić, tak do 500zł? Proszę o opinie.
    >
    > dziękuję i pozdrawiam,
    > tk

    Niekoniecznie nowa - czasem trafiają się zadbane stare
    konstrukcje, niezawodne jeżeli zadbane i nie wytarte. Nowe, raczej
    dobrych firm, o dużych możliwościach, jeżeli mają być przedłużeniem
    twórczości użytkowniczki (użytkownika).
    Od dawna znane są konstrukcje szwajcarskie - ale też nowość
    japońskich. Trzeba wybrać, czy to ma byc hafciarka, overlock czy jakaś
    inna dziedzina szycia. Wybierając trzeba pamiętać, że każda z nich
    zawsze ma podstawowe funkcje dostępne "od załączenia".
    Czyli wybierać tę, która ma dużo opcji w obszarze głownych i
    planowanych działań. Tak jest w każdej dziedzinie działalności
    człowieka. Albo produkcja (maszyny proste i szybkie), albo wariacje na
    temat (dużo opcji), oba warianty drogie. Jeżeli potrzebujesz zeszyć
    podszewkę, spodnie czy majtki męża lub dziecka, kup najtańszą, z
    funkcją zygzaka czy overlocka. Schowasz na dnie szafy przedpokojowej,
    wyjmiesz gdy się nazbiera robót.

  • 4. Data: 2009-01-10 12:34:25
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com>

    Użytkownik "emu" <"tomaszkalicki[ciach]"@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gk5eem$p30$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Jaką maszynę do szycia kupić, tak do 500zł? Proszę o opinie.

    W Leclerc'u na warszawskich Bielanach sprzedają maszyny SINGER, wśród nich
    model 4210 który kosztuje 499.50 PLN.
    Ja na takiej maszynie przyszywam guziki do swoich koszul, ostatnio wszyłem
    sobie nowy suwak do spodni w rozporku!
    Niestety, Żona nie zna się na szyciu maszynowym.
    Znajoma która wizytuje nas z Niemiec kilka razy w roku i zawsze ma coś do
    przeszycia mówi że to dobra maszyna i dobrze szyje.
    Ja też tak uważam, mimo że korpus maszyny jest wykonany z jakiegoś
    kosmicznego kompozytu. Ma chwytak rotacyjny i patentowany przez Singera
    poziomy bębenek z dolną nicią. Inne marki z rotacyjnym chwytakiem są na ogół
    dwukrotnie droższe.
    Może niebawem w ramach hobby kupię sobie wykrój Burdy i uszyję sobie piżamę?

    Pozdrowienia!
    Tadeusz

  • 5. Data: 2009-01-11 19:55:38
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 10 Jan, 13:34, "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com>
    wrote:
> [...]
    > model 4210 który kosztuje 499.50 PLN.
    > Ja na takiej maszynie przyszywam guziki do swoich koszul,

    Najwyraźniej szukasz sobie roboty, ręczne przyszycie guzika trwa
    minutę, a maszyna stójki i tak nie zrobi,

    > ostatnio wszyłem
    > sobie nowy suwak do spodni w rozporku!

    Poważna sprawa (serio, serio). Moja TŻ mimo że maszyną się posługuje
    to zadanie za każdym razem spaprze,

    > Może niebawem w ramach hobby kupię sobie wykrój Burdy i uszyję sobie piżamę?
    Byle nie elastyczną :-)

    Sorry że nie pomogłem, ale mamy w domu maszynę Predom, wystana w
    Domach Centrum czy też kupiona po znajomości w latach 80 i ciągle
    działa.

    --
    ZZ@private