    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 25 Jun 2015 01:23:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: budowa altanki - kilka pytan
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 09:15:24 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Te kotwy nie trzymają słupa na boki tylko po to by wiatr go nie wyrwał. Do
    > tego by słup nie poleciał na bok stosuje się zastrzały - których Ty nie
    > chcesz :-)

    No wlasnie. Zastrzalow bym nie chcial - burza cala koncepcje, bo bardziej mi
    te zastrzaly podpadaja pod goralski domek niz taki nowoczesny projekt :)
    Nie pamietam, skad mam te wizualizacje ale to chyba z jakiegos projektu -
    czyli, ze jakos ta altana musi prosto stac, tylko jak? :-)

    > Załóżmy na chwilę że znajdziesz jakieś idealne sztywne mocowanie słupa do
    > stopy - w jaki sposób zabezpieczysz stopę przed przechyleniem jeśli na nią
    > bezie działała silła?

    To raczej nie problem - stopy beda zabetonowane w stopach fundamentowych -
    na oko mysle ze 30x30 albo nawet wiecej wyjdzie (minimum ile sie uda lopata
    wykopac ;) i ~1m gleboko.

    Teraz mi do glowy wpadlo ze najprosciej byloby np. zabetonowac dwa dlugie
    (wysokie) plaskowniki, przewiercic na wylot i skrecic. Na oko to te z
    wizualizacji wystaja na ~50cm. Aczkolwiek rzeczywiscie nie bedzie to wygladac
    za specjalnie, choc zawsze mozna pozniej samo mocowanie oblozyc dodatkowym
    drewnem - optycznie bedzie bardziej "muskularnie" ;)

    BTW. Spojrzcie na te pierwsza jetke, krokwie i ten element pionowy. Jak sie
    przyjrzec to jest to niemozliwe do wykonania, zludzenie optyczne :-)

    > Altanka (jaki i każdy dom) w uproszczeniu powinna być zrobiona tak by jedyna
    > siła jaka działa na grunt działała pionowo w dół.
    >
    > Dlatego nie przejmuje się tymi kotwami tylko zastanów się jak chcesz
    > zapewnić sztywność konstrukcji na boczny wiatr - a jak to zapewnisz to takie
    > kotwy wystarczą :-)

    Przy braku zastrzalow jedyna mozliwosc to jednak solidne zamocowanie slupow
    do samych kotw :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.