  • 151. Data: 2021-02-09 21:01:52
    Temat: Re: =-09876543
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Nie, położył łeb, ale zabrałem laptopa i widocznie nosem zahaczył o te
    > cyferki.

    Fajne psisko.

    --
    Ewa

  • 152. Data: 2021-02-09 21:05:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 21:01 FEniks <x...@p...fm> pisze:

    > Fajne psisko.

    Mój to jest klon tego:

    https://psy24.pl/files/gallery/89/1833-landseer-5.jp
    g?1431817836

    80kg, na stojąco z kuchennego zlewu wodę pije :-)

    TG

  • 153. Data: 2021-02-09 21:15:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Przy tych drzwiach nic nie działa, pis szczeka

    Miejmy nadzieję, że już niedługo tylko tyle będzie mógł zrobić.

    --
    Jarek

  • 154. Data: 2021-02-09 21:20:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 21:15 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Miejmy nadzieję, że już niedługo tylko tyle będzie mógł zrobić.

    niestety, ale moim zdaniem kolejne wybory też wygrają.

    TG

  • 155. Data: 2021-02-09 21:21:28
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > No to na moim przykładzie: mam 25kPLN na to foto 10kW (zestaw 17 + 5
    > na "klamoty" +3 na nieprzewidziane wydatki).
    > Szacuję (na podstawie poprzedniego i aktualnego zużycia), że za prąd w
    > tym roku zapłacę 5,5-6kPLN.
    > W co wg Ciebie można obecnie "zainwestować" te 25k aby uzyskiwać
    > rocznie 3-4k PLN bonusu do prądu?
    >

    > TG

    Inwestuj w to co umiesz, bo tu jest najłatwiej inwestować. Tylko
    przestań myśleć jak konsument, a zacznij jak inwestor.

    Ja dla przykładu w zeszłym roku zainwestowałem ok. 15 tys. w wiedzę,
    uprawnienia i narzędzia, a zwróciło się kilkakrotnie. Mówię tu tylko o
    dodatkowych pieniądzach, poza normalnym dochodem. Inwestycja zwróciła
    się w przeciągu roku i dodatkowo przyniosła wielokrotny zysk. Spokojnie
    mi starczy na zakup prądu przez najbliższych kilka lat.

    Co ciekawsze to zeszłoroczna inwestycja przyniesie mi w tym roku kolejne
    zyski, bo już klienci ustawiają się w kolejce.

  • 156. Data: 2021-02-09 21:30:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 21:21 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Co ciekawsze to zeszłoroczna inwestycja przyniesie mi w tym roku kolejne
    > zyski, bo już klienci ustawiają się w kolejce.

    Też poczyniłem podobne inwestycje (w szkolenia i uprawnienia, kolejne
    przede mną) - ale doba ma 24h a ja chcę też sobie pogrzebać w ziemi i nie
    odbierać telefonów od klientów czy pracowników.
    Myślałem, że czegoś nie wiem i coś przegapiłem.

    TG

  • 157. Data: 2021-02-09 21:36:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Pozostałą kwotę znam szacunkowo - na podstawie rozmowy telefonicznej,
    > około 3200 na resztę.
    > Dodatkowo od niedawna trzeba bulić strażakom - max 1000PLN.

    > Do podłączenia do PGE potrzebne są tylko uprawnienia SEP, zrobię je
    > sobie w stosownym czasie.

    Niezupełnie. Potrzebne są uprawnienia UDT.

    SEP też kosztuje - u nas E + D 560zł ostatnio.

    Dzisiaj, kilka godzin temu rozmawiałem z gościem - firma wyliczyła mu
    montaż paneli fotowoltaicznych na 72 tys. zł za 10kWp.

  • 158. Data: 2021-02-09 21:47:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 21:36 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Niezupełnie. Potrzebne są uprawnienia UDT.

    W PGE RE Pruszków potrzebne są tylko SEP do 1kV.
    Znajomy zgłaszał instalację na tych uprawnieniach i mu odebrali.

    > SEP też kosztuje - u nas E + D 560zł ostatnio.

    te do foto do zrobienia online za 99 zł.

    > Dzisiaj, kilka godzin temu rozmawiałem z gościem - firma wyliczyła mu
    > montaż paneli fotowoltaicznych na 72 tys. zł za 10kWp.

    Do mnie też tacy przychodzą i co najdziwniejsze mają podobno klientów...

    TG

  • 159. Data: 2021-02-09 22:09:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 lutego 2021 o 21:47:33 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > te do foto do zrobienia online za 99 zł.
    > >
    > Do mnie też tacy przychodzą i co najdziwniejsze mają podobno klientów...

    Z tymi klientami co chcą dużo płacić jak mogą mniej jest jak z szynką po 8,99 i
    udkami po 2,99. Firma kupi szynkę po kilka złotych za kilogram, przerobi i sprzeda ją
    za 31 złotych za kilogram. Taka sama sumie kupię za 8,99 przerobie i mam lepsza
    szynkę niż ta z wytwórni szynek. Jeśli już czegoś nie kupować to nie kupuj tej
    drogiej szynki co jaj kupujesz. Ona taka jak te panele po 72 tysiące za 10kW. I niech
    ktoś powie że nieprawdziwe jest zdanie że handel istnieje tylko dlatego że co kilka
    sekund na ziemi rodzi się frajer.

  • 160. Data: 2021-02-09 22:22:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 9.02.2021 o 20:56, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Nie, położył łeb, ale zabrałem laptopa i widocznie nosem zahaczył o te
    > cyferki.

    W muzyce to się nazywa glissando.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.