  • 41. Data: 2021-02-03 17:50:45
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 03.02.2021 o 11:55, collie pisze:

    > Zaraz stodoła. Przyjemniej będzie nazywanie tej "koncepcji"
    > szopą, ma lepsze skojarzenia - vide szopa betlejemska.

    A panowie krytykanci to sami pewnie  w pałacach mieszkają:

    https://polska-org.pl/808421,foto.html?idEntity=5092
    89

    Ewa

  • 42. Data: 2021-02-03 18:08:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 17:50, FEniks napisała:

    > A panowie krytykanci to sami pewnie  w pałacach mieszkają:
    >
    > https://polska-org.pl/808421,foto.html?idEntity=5092
    89

    Cygany.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html

  • 43. Data: 2021-02-03 18:09:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 17:50, Marcin N pisze:

    > W Autocadzie:
    >
    > https://naforum.zapodaj.net/37551204715e.jpg.html

    Mam jeszcze coś takiego:
    https://zapodaj.net/d7fa1c6332607.jpg.html

    Pełny projekt rozrysowany na konstrukcję. Wykonawca na podstawie tego
    budował.

    --
    MN

  • 44. Data: 2021-02-03 18:29:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 18:09, Marcin N napisał:

    > Mam jeszcze coś takiego:
    > https://zapodaj.net/d7fa1c6332607.jpg.html
    >
    > Pełny projekt rozrysowany na konstrukcję. Wykonawca na podstawie tego
    > budował.

    Mógłbyś być pielęgniarką u doktora Štrosmajera. Tu masz uzasadnienie,
    dlaczego:

    Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
    z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie zakresu i formy projektu
    budowlanego (Dz. U. 2012 r., poz. 462).

    --
    Kdyby hloupost nadnášela, tak se tady budete vznášet jako holubička!
    (doktor Štrosmajer)

  • 45. Data: 2021-02-03 19:33:43
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 18:29:45 UTC+1 collie napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
    > z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie zakresu i formy projektu

    Collie, co w twoim życiu się dzieje że właściwie zawsze i bez powodu się
    czepiasz i obrażasz ludzi? Bo szczegółów takich, że nie odróżniasz projektu
    wykonawczego
    (którego nie dotyczy powyższe rozporządzenie) od budowlanego
    to już sie nie czepiam.
    Może byś tak wyluzował?

    b.

  • 46. Data: 2021-02-03 19:43:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 03 Feb 2021 12:02:12 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Najlepszy stosunek ceny m2 do powierzchni.
    > Nic tańszego nie wymyślisz.

    Owszem, albo tanio albo ładnie.
    W tak na poważnie, o co chodzi w tej taniości na siłę? Jakie to ma
    znaczenie czy rata będzie 1500 czy 1750? I tak w większości przyoy
    nie dożyje spłaty kredytu, więc po co sobie żałować?

    --
    Marek

  • 47. Data: 2021-02-03 19:49:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:43 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > taniości na siłę? Jakie to ma znaczenie czy rata będzie 1500 czy 1750? I
    > tak w większości przyoy nie dożyje spłaty kredytu, więc po co sobie

    Nie wiem jak inni ale ja nie lubię kredytów. Budynia się pytaj czy 250
    zł/miesiąc ma dla niego znaczenie.
    Dla mnie dom ma być użyteczny, nie musi "wyglądać". Jak spełnia wymagania
    planu gminy/powiatu to jest Ok. Szkoda życia na "fajerwerki".

    TG

  • 48. Data: 2021-02-03 20:13:44
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 03.02.2021 o 18:08, collie pisze:

    89
    > Cygany.

    To może w takim?

    https://polska-org.pl/3933318,foto.html?idEntity=509
    289

    Ewa

  • 49. Data: 2021-02-03 20:51:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 19:33, budynPL napisał:

    > Collie, co w twoim życiu się dzieje że właściwie zawsze i bez powodu się
    > czepiasz i obrażasz ludzi?

    Jeśli chcesz zaczynać rozmowę od inwokacji ad personam, to proszę bardzo
    - u mnie to jak splunąć: ciulu głupi, dlaczego zrandomizowała się akurat
    taka stopka przy tej odpowiedzi, zaraz wyjaśnię.

    > Bo szczegółów takich, że nie odróżniasz projektu wykonawczego
    > (którego nie dotyczy powyższe rozporządzenie) od budowlanego
    > to już sie nie czepiam.

    Nie masz pojęcia co to jest projekt wykonawczy - zwany inaczej projektem
    technicznym - jeśli jakiś komputerowy rysuneczek 3D, o którym inny mądry
    inaczej napisał, że "wykonawca na podstawie tego budował" - nazywasz
    projektem wykonawczym i uważasz, że nie ma on nic wspólnego
    z przytoczonym rozporządzeniem. A projekt techniczny to nic innego jak
    uzupełnienie i uszczegółowienie projektu budowlanego i §5 pkt.4
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu
    i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania
    i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego,
    wyraźnie o tym mówi: wymagania dotyczące formy projektów wykonawczych
    przyjmuje się odpowiednio jak dla projektu budowlanego.

    > Może byś tak wyluzował?

    Należysz do tych, którzy każdą krytykę nazywają hejtem, a każdy opierdol
    - trollowaniem. Więcej czytaj, nie tylko newsy.

    --
    Pasą się, pasą, barany wełniane...
    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

  • 50. Data: 2021-02-03 21:41:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 19:43, Marek pisze:

> [...]
    > taniości na siłę? Jakie to ma znaczenie czy rata będzie 1500 czy 1750? I
    > tak w większości  przyoy nie dożyje spłaty kredytu, więc po co sobie

    Oczywiście, że ma znaczenie. Na przestrzeni 30 lat to już prawie 100 tys zł.

    Takie "pozwalanie sobie na luksus" albo mówiąc wprost - życie ponad stan
    - prowadzi do tego, że umierasz jako biedak, bo całe życie płacisz
    bankowi za coś czego "nie umiesz sobie odmówić", zamiast zatrzymywać dla
    siebie.

    --
    MN