  • 31. Data: 2021-02-03 12:02:38
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 11:56:33 UTC+1 collie napisał(a):

    > Zaraz stodoła. Przyjemniej będzie nazywanie tej "koncepcji"
    > szopą, ma lepsze skojarzenia - vide szopa betlejemska.
    > --
    > Koń jaki jest, każdy widzi
    > (ks. Benedykt Chmielowski)
    Można jeszcze nazywać budą.

  • 32. Data: 2021-02-03 12:15:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 11:59, Budzik napisał:

    > kiedy ogladam te wszystkie domy tego typu to nasuwa mi sie jedno
    > podstawowe pytanie - dlaczego nie podniesc tego budynku tak zeby dach
    > był wyzej a co za tym idzie, zeby na pietrze było jak najmniej skosów?
    >
    > To jest pytanie laika ale tak mi sie nasuwa ze skosy zabieraja metraze,
    > podniesc sciane troche to nie az tak wielki koszt (moze sie myle) a
    > zysk całkiem spory.

    Ale koncepcje budowy szop/stodół systemem gospodarczym MzŚiT idą
    w przeciwnym kierunku: jak najmniej ścian, jak najwięcej dachu,
    bo fotowoltaika. O, coś w tym stylu:

    https://zapodaj.net/5cc2ce6e136a0.jpg.html

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi
    (ks. Benedykt Chmielowski)

  • 33. Data: 2021-02-03 12:34:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Można zaoszczędzić na zgłoszeniu mniejszej powierzchni użytkowej (wysokość wg jednej
    z norm)?

    -----

  • 34. Data: 2021-02-03 12:35:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 12:02, Zenek Kapelinder napisał:

    > Można jeszcze nazywać budą.

    Tak, wiem, pożydowskie rudery - w jakiej przyszło ci mieszkać na
    stare lata - nazywane są potocznie na Bałutach budami, ale prawdziwa
    buda wygląda tak:

    https://zapodaj.net/4d76525cc5674.jpg.html

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 35. Data: 2021-02-03 16:31:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.02.2021 o 09:02, budynPL pisze:

    > zrobiłem dodatkowy kibelek

    4 kible w takim domu to nie przesada?
    Dyzenterii się obawiasz?

  • 36. Data: 2021-02-03 16:53:15
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 16:31:41 UTC+1 nadir napisał(a):

    > 4 kible w takim domu to nie przesada?
    > Dyzenterii się obawiasz?

    Instalacje podprowadzę ale myśle, że będzie ich mniej, użytkownik zdecyduje
    czy wyposaży ubikację na górze czy na dole. A pomieszczenie bez kibelka
    zostanie graciarnią jakąś.

    b.

  • 37. Data: 2021-02-03 17:15:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 16:31 nadir <n...@h...org> pisze:

    > 4 kible w takim domu to nie przesada?

    Nie wielkość domu ma znaczenie - ale ilość, płeć i wiek użytkowników :-)
    Jak się zrobi rozsądnie (a budynPL napewno do rozsądnych należy) to taka
    łazienka/kibelek nie jest znaczącym wydatkiem a znacznie podnosi komfort
    mieszkania.

    TG

  • 38. Data: 2021-02-03 17:19:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 09:02, budynPL pisze:
    > parter:
    > zlikwidowałem drzwi od wiatrołapu i poszerzyłem korytarz do 120cm
    > przedłużyłem ścianę korytarza aby ukrtyć nieco kibelek pod schodami
    > w kuchni dodałem ścianę z przesuwnymi drzwiami
    > z pokoju 1.3 jest dostęp do schowka pod schodami, odkurzacz sie zmieści
> [...]

    Jest lepiej.
    Na piętrze jednak masz za małą łazienkę. To jest główna łazienka w domu,
    tu się spędza czas, na dole to tylko sikniesz i ręce umyjesz. W trybie
    awaryjnym może ktoś weźmie prysznic. Umywalka na dole musi być dość
    duża, żeby wygodnie umyć zabłocone buty, nalać wodę do wiadra dla umycia
    podłóg, itp.

    Dlatego zachęcam: łazienka na piętrze - zamień ją z pomieszczeniem
    gospodarczym i daj po podłodze ok 10 m2. Będzie w sam raz. Na piętrze
    powinna być też pralka i suszarka. Dlaczego nie na dole? Bo szafy są na
    piętrze. Nikt nie lubi latać góra-dół z ciuchami do prania i po praniu.

    Małe okienko nad spocznikiem - będzie naprawdę pomocne, bo za dnia
    wyraźnie doświetli schody. Niech nawet będzie zasłonięte częściowo przez
    skosy dachu, ale dobrze, żeby było - przy okazji doświetli cały korytarz
    na piętrze.

    No i ponownie zachęcę do pomniejszenia łazienki na dole i usunięcie
    dodatkowego WC pod schodami. Dałoby się wtedy powiększyć kotłownię,
    która będzie pomieszczeniem gospodarczym.

    Bardzo fajna ta wnęka pod schodami - ale chyba za niska. Ja mam bardzo
    podobną i musiałem zrobić 11 schodów w dolnym biegu, żeby dało się tam
    wejść bez schylania. Ty masz tylko 8 więc będzie ciasno, nawet gdy
    obniżysz posadzkę pod schodami.

    Zapomniałeś o pomieszczeniu na rekuperator. On jest większy od pompy
    ciepła i zbiornika 300l na wodę. Pasowałby idealnie do kotłowni (o ile
    ją powiększysz).

    Skoro spodobał Ci się mój pomysł z drzwiami przesuwnymi do kuchni - to
    zaproponuję identyczne rozwiązanie do gabinetu na dole.

    Układ Twojego parteru jest niemal identyczny z moim (który powstawał rok
    i w całości jest zaprojektowany przeze mnie), wymiary też są niemal
    identyczne. Między kuchnią i salonem mam drzwi 2x 90 cm a między
    gabinetem i salonem 2x 70 cm. Przy obu otwartych drzwiach salon jest
    większy, bo te szerokie otwory drzwiowe dają wrażenie, że pomieszczenia
    za nimi są częścią całości.

    No i wisienka na torcie: wąskie drzwi na taras w kuchni. Między ścianą a
    szafkami. Mam coś takiego - i to są najczęściej używane drzwi na taras.
    Widzę, że niedaleko planujesz drugie - ja też tak samo niedaleko mam
    drugie, ale te kuchenne - niesamowita sprawa...

    Gdy masz w kuchni te drzwi tarasowe - to okno nad zlewem możesz zrobić
    takie nowoczesne - niskie i szerokie, nieotwierane. Nad nim mogą
    zawisnąć szafki. Poszukaj w Internecie zdjęcia, jak to może wyglądać. JA
    oczywiście tak zrobiłem - jest super.

    Coś w tym rodzaju:

    https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-X62
    t-TTDg-96zS_okno-w-kuchni-664x442-nocrop.jpg

    --
    MN

  • 39. Data: 2021-02-03 17:40:38
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 17:18:55 UTC+1 Marcin N napisał(a):

> [...]
    > awaryjnym może ktoś weźmie prysznic. Umywalka na dole musi być dość
    > duża, żeby wygodnie umyć zabłocone buty, nalać wodę do wiadra dla umycia

    tego nikt nie wie jakie będą zwyczaje, u nas na przykład każdy leży w wannie z
    książką
    i drugi kibelek jest na wagę złota :-)
    > Zapomniałeś o pomieszczeniu na rekuperator. On jest większy od pompy
    > ciepła i zbiornika 300l na wodę. Pasowałby idealnie do kotłowni (o ile
    > ją powiększysz).

    rekuperator się zmieści na strychu

    > Skoro spodobał Ci się mój pomysł z drzwiami przesuwnymi do kuchni - to
    > zaproponuję identyczne rozwiązanie do gabinetu na dole.

    w tym domu któy juz stoi zrobiłem kasety na 2szt drzwi przesuwnych - do dziś ich nie
    ma i chyba nie będzie.
    A komplikacja była spora. Więc unikam raczej jak mogę.

    > Układ Twojego parteru jest niemal identyczny z moim (który powstawał rok
    > i w całości jest zaprojektowany przeze mnie),

    jakbyś narysował w corelu to byłbyś dopiero gość :P

    b.

  • 40. Data: 2021-02-03 17:50:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 17:40, budynPL pisze:

    > jakbyś narysował w corelu to byłbyś dopiero gość :P

    W Autocadzie:

    https://naforum.zapodaj.net/37551204715e.jpg.html

    --
    MN