  • 21. Data: 2021-02-03 09:02:23
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: budynPL <b...@g...com>

    parter:
    zlikwidowałem drzwi od wiatrołapu i poszerzyłem korytarz do 120cm
    przedłużyłem ścianę korytarza aby ukrtyć nieco kibelek pod schodami
    w kuchni dodałem ścianę z przesuwnymi drzwiami
    z pokoju 1.3 jest dostęp do schowka pod schodami, odkurzacz sie zmieści
    w salonie jedno dodatkowe okno

    piętro
    zlikwidowałem długi korytarz
    powiększyłem pom. gospodarcze
    zrobiłem dodatkowy kibelek
    zmiana w oknach

    https://zapodaj.net/08fd568507291.jpg.html
    https://zapodaj.net/cf24f9618cde9.jpg.html
    https://zapodaj.net/98ac54924ee52.jpg.html

    b.

  • 22. Data: 2021-02-03 09:04:45
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 2 lutego 2021 o 22:36:01 UTC+1 nadir napisał(a):
    > W dniu 02.02.2021 o 20:02, budynPL pisze:

    > A wejście do domu musi być od zachodu czy może być od północy?

    gdybym robił wejście od północy to całkiem inny budynek bym robil, więc to zostawmy
    front budynku będzie od zachodu i dlatego tu wejscie

    > Bo rozumiem, że brak okien na południowej połaci dachu to pod fotowoltaikę?
    tak

    b.

  • 23. Data: 2021-02-03 09:45:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 09:02 budynPL <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > w kuchni dodałem ścianę z przesuwnymi drzwiami
    > z pokoju 1.3 jest dostęp do schowka pod schodami, odkurzacz sie zmieści

    Dla mnie teraz praktycznie bez wad, pogłówkowałbym tylko na łazienkami i
    pom. gospodarczym na piętrze - nie pasuje mi tam jeszcze układ drzwi. Może
    odwrócić kolejność? - mała łazienka obok pokoju 2.3?
    Da się tam sikać na stojąco? - jaki jest skos?
    Czy nad schodami nie będzie ciemno? - może okno dachowe?

    Wiem, że ktoś doradzał otwarty wiatrołap - ale ja bym go zamknął. Teraz
    mam otwarty i cierpię, zwłaszcza przy psie, który zylion razy dziennie
    wchodzi i wychodzi z chałupy i się jeszcze zawsze zastanawia na progu czy
    za mocno nie wieje na wyściubienie nosa. Wiatrołap ma łapać wiatr, jak
    jest otwarty to nie spełnia swojego zadania.

    Wnęka pod schodami to dobry pomysł, ale widzę, że nie planujesz osobnej
    pralni (pralka na parterze w łazience - czy na piętrze w pom.
    gospodarczym?). Jak na parterze to może wstawić ją pod schody? - z jednej
    strony mały schowek w pokoju 1.3, z drugiej strony pralka. No chyba, że to
    narysowana kabina prysznicowa - wtedy niema tematu.

    TG

  • 24. Data: 2021-02-03 10:02:43
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 09:45:48 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Da się tam sikać na stojąco? - jaki jest skos?

    tylna ścianka jest wysunieta dlatego żeby uzyskać odpowiednie wysokosci

    > Czy nad schodami nie będzie ciemno? - może okno dachowe?

    chyba bym wolał oświetlenie ledowe niż okno, dziura termiczna, kłopoty z dostępem
    do mycia, te sprawy

    > Wiem, że ktoś doradzał otwarty wiatrołap - ale ja bym go zamknął.

    a nie, pisał o zmianie jakis wymiarów, drzwi wywaliłem z włąsnej inicjatywy :)
    U znajomka jest bez drzwi i też żyją bez kłopotów.

> [...]
    > strony mały schowek w pokoju 1.3, z drugiej strony pralka. No chyba, że to
    > narysowana kabina prysznicowa - wtedy niema tematu.

    tak, to kabina

    pralka trafi moze do kotłowni, dlatego ważne ile te rumple od pompy ciepła i baniaki
    zajmą
    albo na piętro, w pomieszczeniu gospodarczym można zrobić pralnie z suszarnią

    b.

  • 25. Data: 2021-02-03 10:25:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 10:02 budynPL <b...@g...com> pisze:

    > pralka trafi moze do kotłowni, dlatego ważne ile te rumple od pompy
    > ciepła i baniaki zajmą
    metr kwadratowy na podłodze na zasobnik CWU i pół metra kwadratowego na
    pozostałe żelastwo, które będzie wisieć na ścianie obok zasobnika.
    Pompa powietrzna hałasuje, są normy na poziom hałasu dochodzący do okien
    sąsiadów.
    Z tego co pamietam jak się z tego doktoryzowałem to moja Toshiba musiała
    stać 12 lub 16 m w lini prostej od okna sąsiada (u mnie jest jeszcze
    dalej). Wszystko zależy od mocy urządzenia, ale trzeba to przewidzieć
    przed posadowieniem aby nie było zonka.

    > albo na piętro, w pomieszczeniu gospodarczym można zrobić pralnie z
    > suszarnią

    Nie zawsze się da i jest taka potzreba, ale ja mam osobną pralnię z
    suszarnią i sobie chwalę.
    Ale na pietrze może być to uciążliwe - wszystko pewnie zależy od
    indywidualnych upodobań.

    TG

  • 26. Data: 2021-02-03 11:20:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Feb 2021 09:11:11 -0800 (PST), budynPL
    <b...@g...com> wrote:
    > https://zapodaj.net/10aaa84cbe50d.jpg.html

    Styl "stodoła" ciągle w modzie? :)

    --
    Marek

  • 27. Data: 2021-02-03 11:42:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 2.02.2021 o 19:28, ToMasz napisał:

    > na 100% ma być szkieletowy tak jak ten pierwszy?
    > dlaczego pytam. otóż narysowałes "stodółkę" z bardzo dużą powierzchnią
    > dachu. (wiem że pod panele, ale pominimy to)
    > Czy gdybyś narysował kostkę, o tej same powierzchni "mieszkaniowej" z
    > betonowym płaskim dachem, było by taniej czy drożej? Konstrukcja dachu
    > musiała by byś mocnejsza, ale dach mniejszy i mniej ocieplenia

    Odpowiedź jest raczej oczywista dla budowników systemem gospodarczym
    MzŚiT (my ze śwagrem i teściu). Z poprzedniej budowy stodoły ostał mu
    się na pewno młotek, gwoździe i coś do rżnięcia. Do budowy kostki
    musiałby dokupić betoniarkę do produkcji pustaków. To się nie kalkuluje.

  • 28. Data: 2021-02-03 11:55:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 11:20, Marek napisał:

    > Styl "stodoła" ciągle w modzie? :)

    Zaraz stodoła. Przyjemniej będzie nazywanie tej "koncepcji"
    szopą, ma lepsze skojarzenia - vide szopa betlejemska.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi
    (ks. Benedykt Chmielowski)

  • 29. Data: 2021-02-03 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik budynPL b...@g...com ...

> [...]
    > https://zapodaj.net/d8671a0d37105.jpg.html
    > https://zapodaj.net/b79f784873e00.jpg.html
    >
    > żeby na grupie budowlanej było o budowie zapraszam do
    > komentowania, nie wykluczam wykorzystania rozsądnych pomysłów.
    >
    > Jest jakaś szansa, że to pójdzie do realizacji metodą chałupniczą
    > jak mój poprzedni https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    > Dach południowy pod fotowoltaikę, ogrzewanie powietrzną pompą
    > ciepła. Od wschodu teoretycznie dałoby się jeszcze jakąś dobudówkę
    > dołożyc (dlatego tam unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w
    > przyszłości oceniam marniutko, chyba nikt tego nie zrobi.

    kiedy ogladam te wszystkie domy tego typu to nasuwa mi sie jedno
    podstawowe pytanie - dlaczego nie podniesc tego budynku tak zeby dach
    był wyzej a co za tym idzie, zeby na pietrze było jak najmniej skosów?

    To jest pytanie laika ale tak mi sie nasuwa ze skosy zabieraja metraze,
    podniesc sciane troche to nie az tak wielki koszt (moze sie myle) a
    zysk całkiem spory.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 30. Data: 2021-02-03 12:02:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 11:20 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Styl "stodoła" ciągle w modzie? :)

    Najlepszy stosunek ceny m2 do powierzchni.
    Nic tańszego nie wymyślisz.

    TG