eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniecentralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji › Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji
  • Data: 2014-09-27 08:31:32
    Temat: Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo dziekuje za konkrety,
    (...)
    > rozliczane lacznie. Kwota miesieczna to 300-500 zl.
    > Trudno mi z kwoty rachunku wyizolowac komponent samego grzania,
    ja może trochę nieprecyzyjnie napisałem. ja mam mieszkanie "gazowe"
    czyli kaloryfery, prysznic, objadek - na gazie, - za to rachunek roczny
    wynosi 1600zł (rodzina 2+2,ale często jemy w pracy/szkole)
    Kolega ma mieszkanie bez gazu, czyli tak jak Ty - wszystko na prąd. on
    nagrzewa grzejniki akumulacyjne nocą do czerwoności, a rano wentylatorki
    wydmuchują mu ciepło. Ten system pozwala mu przeżyć za 2 tyś. OBydwa
    mieszkania są nieocieplone, a jego jeszcze jest rogowe.
    Tak więc coś za dużo zużywasz enegii. My dużą część dnia spędzamy w
    pracy. nocą wogóle nie grzejemy (chyba że temp spada poniżej minus 15).
    Zastanów się czy potrzebujesz grzać non stop, przez wiele lat. jeśli
    tak, to niestety musisz się dowiedzieć jakie będą opłaty w przypadku
    podłączenia do sieci miejskiej. Koledzy o wadach napisali. monopol,
    trudne do oszacowania zużycie, niemożność, lub nieopłacalność rezygnacji.
    Reszta to już loteria. Teraz płacisz bardzo dużo, ale nie wiem dlaczego.
    Albo masz saunę w mieszkaniu - jak lubisz i robisz to celowo - Twoja
    sprawa, masz pełne prawo - ale jak masz 21 stopni to coś jest nieteges,
    a wtedy rurki z miasta mogą być tańsze.
    JA bym zrezygnował, ale mocno szukał oszczędności. Najwięcej pomogła by
    opinia sąsiadów którzy w przeciągu paru lat przeszli "na rurkę z miasta"
    ToMasz