  • 1. Data: 2009-05-03 20:12:33
    Temat: co wybrac
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Nie wiem na co sie zdecydowac:

    dzialka 1000m za 220000+budowa(dom 160m, dwa garaze, pietro, male skosy,
    okna, tynki, dach, instalacje - czyli taki stan jak oddaje deweloper)

    dom na dzialce 900m o pow 160m jeden garaz, pietro stan j.w za 650000zl

    Czyli pytanie jest takie

    ile +/- bedzie moze mnie kosztowac postawienie domu j/w do stanu jak
    wyzej: materialy + robocizna

    Wiem ze to trudno okreslic ale tak +/-

    Z.

  • 2. Data: 2009-05-03 20:47:10
    Temat: Re: co wybrac
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem na co sie zdecydowac:
    >
    > dzialka 1000m za 220000+budowa(dom 160m, dwa garaze, pietro, male skosy,
    > okna, tynki, dach, instalacje - czyli taki stan jak oddaje deweloper)

    Deweloper zdaje sie oddaje bez instalacji, posadzek i tynkow wewnetrznych
    przy najmniej u mnie w okolicy. Nie wiem czy to wazne, ale to co najmniej
    kilkadziesiat tysiecy i moze znaczaco zmienic wycene.

> [...]
    >
    > Czyli pytanie jest takie
    >
    > ile +/- bedzie moze mnie kosztowac postawienie domu j/w do stanu jak

    Zaraz sie zacznie, ze tyle ile zechcesz, tyle co helikopter, albo lokomotywa
    i beda mieli racje. Moim zdaniem 200 tys. to realne minimum o ile sa media
    na dzialce, instalacje w stopniu podstawowym i sporo czasu poswiecisz sam na
    budowe, a wykonczenie bedzie co najwyzej srednich lotow. Kazda wyzsza kwota
    oczywiscie jest mozliwa, ale za 400 tys. moze juz wyjsc juz calkiem niezle
    jak troche sie przemysli.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-05-03 21:48:08
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > oczywiscie jest mozliwa, ale za 400 tys. moze juz wyjsc juz calkiem niezle

    OK dzieki, co w tych 200 czy 400 jest najdrozsze, sciany
    (pustaki+ocieplenie+tynk, czy dach, czy instalacje?

  • 4. Data: 2009-05-03 22:00:00
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Deweloper zdaje sie oddaje bez instalacji, posadzek i tynkow wewnetrznych
    > przy najmniej u mnie w okolicy. Nie wiem czy to wazne, ale to co najmniej
    > kilkadziesiat tysiecy i moze znaczaco zmienic wycene.

    deweloper oddaje mieszkanie/dom tak jak zapisze w umowie i ja nalezy czytac
    :)
    nie ma ogolnie zadnego zapisu co to ma niby byc stan deweloperski ale
    ogolnie przyjelo sie ze obejmuje on
    instalacje(elektryczna, CO, wod-kan), wylewki, tynki i pomalowanie(na bialo
    byle by bylo :)
    nie widzialem juz od dawna zeby ktos odbieral mieszkanie w innym stanie
    jesli mial go odebrac w "stanie deweloperskim" :)

    ale tak jak mowie, co deweloper wmowi klientowi to jego wiec jesli u was
    oddaja bez tynkow i instalacji to tylko i wylacznie klienta sprawa ze sie na
    to godzi :)
    jesli mu cena odpowiada to niech kupuje i kupe cegiel na palecie i mowi ze
    odebral dom w stanie deweloperskim bo mu tak sprzedawca powiedzial :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2009-05-03 22:16:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie widzialem juz od dawna zeby ktos odbieral mieszkanie w innym stanie
    > jesli mial go odebrac w "stanie deweloperskim" :)

    Dom nie mieszkanie. Rok temu moja kolezanka kupila szeregowca w stanie
    doslownie golym za 365 tys. Nie wiem co bylo w umowie, ale takie budowy to
    nie rzadkosc. Z drugiej strony jak mozna sobie wyobrazic instalacje w domu
    nie majac pojecia co klient sobie zyczy? Jak bedzie to wykonczone, gdzie
    postawi telewizor, piekarnik, lodowke i jaki rodzaj ogrzewania ma byc
    stosowany. Osobiscie nie uwazam tego za jakis blad, a chodzi glownie o cene.
    Jezeli mial bym kupowac dom z tynkami i instalacjami, gdzie bedzie na pokoj
    jedno gniazdko i jeden obwod oswietlenia, do tego jakies grzejniki marketowe
    i kociol elektryczny do ogrzewania to ja dziekuje za taki stan i
    zdecydowanie wole to sam wykonczyc.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-05-03 22:30:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > OK dzieki, co w tych 200 czy 400 jest najdrozsze, sciany
    > (pustaki+ocieplenie+tynk, czy dach, czy instalacje?

    Material na stan surowy to najmniejszy z problemow. Najdrozszy na tym etapie
    bedzie z pewnoscia dach. Moj kolega w zeszlym roku zaplacil za dach 75tys. z
    czterema oknami i blacha Ruki. Zaden jakis wielki. Najdrozsza bedzie
    oczywiscie tzw. wykonczeniowka. Moja kuchnia po wycenie wg. projektu bedzie
    kosztowala ok. 15tys. bez wyposazenia tj. zmywarki, piekarnika itd., a to
    tylko kuchnia tj. meble do niej. Drzwi wejsciowe 5300, okna 20 000, brama
    garazowa 2500, 1600 m rury do podlogowki po 3zl/m, kociol 5400, grzejniki w
    niewielkiej ilosci, posadki 7000, styropian, papa, folia, kibel, wlaczniki,
    instalacja elek. i cala masa roznych niepoliczalnych dupereli. Podlogi
    srednio oby po 100zl/m^2, tynki u mnie 1300m^2, drzwi wewnetrzne, schody,
    balustrady, parapety, trawa, ogrodzenie, drzewka, kosiarka, taczka,
    drabina... Szybko traci sie orientacje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-05-04 07:09:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > grzejniki marketowe i kociol elektryczny do ogrzewania to ja dziekuje za
    > taki stan i zdecydowanie wole to sam wykonczyc.

    Kilkaset metrów odemnie: szeregowiec 140mkw na mikroskopijnej działce(tzw.
    ogódka jezst może ze 150mkw) cena 430tys. 3 szt juz sprzedane, 3 czekaja na
    nowego właściciela.
    Tam stan deweloperski to: ocieplenie, elewacja, tynki,gładż, farba,posadzka
    bez podłóg, drzwi zewnętrzne(wewnetrznych brak)
    Akurat w zeszłym tygodniu kolejkny segment znalazł nabywce.
    Jak to budowali to przemilczę;))) ale zakryli wszystko styrem i tynkiem i
    wygląda ok. Ja bym tego nie kupił- zresztą za prawie połowe taniej
    wybudowałem dom na większej działce i tak jak chciałem;))
    Znajomy wybudował "na sprzedaż" dwa domki jednorodzinne(*parter+poddasze
    użytkowe) na działkach 800mkw. Całkiem fajne nawet. Za stan deweloperski(jak
    wyżej) chce też ok 450tys. Gdybym miał wybierać wybrałbym któryś z jego
    domków zamiast tego szeregowca.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-05-04 08:37:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Tam stan deweloperski to: ocieplenie, elewacja, tynki,gładż,
    > farba,posadzka bez podłóg, drzwi zewnętrzne(wewnetrznych brak)

    Ja jednak bym wolal bez instalacji i odpowiednio teniej. W przypadku jaki
    opisalem jest ocieplenie elewacja, drzwi zewn., okna, brama garazowa, a w
    srodku jakby murarz dopiero co poszedl. A i scianki dzialowe mogla wybrac
    gdzie chce. No ale ogrzewanie na calym dole zrobila podlogowe, na gorze
    grzejniki. Kociol jaki chciala, elektryk w kuchni zrobil gniazdka pod
    projekt zabudowy kuchni, podswietlane barki w scianach i takie tam.
    Odkurzacz centralny, podgrzewane schody zewn. (byly w planie, czy sa nie
    wiem). Jednak wolal bym jak ona wykanczac po swojemu. Patrzac na ubogosc
    tego co sie oddaje trudno pozniej nic nie przerabiac, nie wspominajac o
    rzeczach, ktorych po prostu nie bedzie juz mozna zrobic. Bo jak ulozyc
    podlogowke po wykonczonej instalacji CO bez rozdzielacza i po wylanych
    posadzkach?

> [...]
    > wygląda ok. Ja bym tego nie kupił- zresztą za prawie połowe taniej
    > wybudowałem dom na większej działce i tak jak chciałem;))

    Swoja droga jak ta moja kolezanka kupowala ten z nazwy dom a faktycznie
    tylko wieksze mieszkanie z garazem, to zastanawialem sie za co placi sie
    tyle pieniedzy? Dzialka jak mowisz, co kot naplakal, w srodku niby dom poki
    na balkon nie wyjdziesz, powierzchnia sto cos metrow i taki golas za tyle
    pieniedzy. Byla to wowczas normalna rynkowa cena i nic taniej nie bylo. Do
    wykonczenia tego 200 tys. okazalo sie za malo, bo sama hydraulika kosztowala
    ponad 40 tys., a dom wykonczony z rozmachem bez oszczednosci. Po podliczeniu
    ceny zakupu i wykonczenia wychodzi jakis kosmos pamietajac, ze za sciana
    jednak jest sasiad. Jak patrze po cenach i porownuje to do swojego domu,
    dzialki, lokalizacji i stanu wykonczenia to taki dom kosztuje moze i ponad
    milion zlotych, jak za jakos wykonczony segment z dzialka 100m^2 krzyczy sie
    600-700tys. Ale to jakis kosmos. Zdecydowanie lepiej budowac samemu.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-04 08:47:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > rzeczach, ktorych po prostu nie bedzie juz mozna zrobic. Bo jak ulozyc
    > podlogowke po wykonczonej instalacji CO bez rozdzielacza i po wylanych

    100% racji

> [...]
    > kosztuje moze i ponad milion zlotych, jak za jakos wykonczony segment z
    > dzialka 100m^2 krzyczy sie 600-700tys. Ale to jakis kosmos. Zdecydowanie

    100% racji- tylko niektórzy nie maja czasu/ nie potrafią/ nie chce im
    sie/...
    Za 700tys to ja w u mnie teraz bym dwie działki kupił i dwa domy pod klucz
    wybudował. Bez wodotrysków ale przyzwoite by były

    Krzysiek