  • 11. Data: 2010-02-01 07:06:22
    Temat: Re: dachówka czy blachodachówka
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Łukasz C. <a...@r...to> wrote:

    > Owszem, nie - nie ma potrzeby robienia deskowania pod dachówkę.

    Potrzeby może i nie ma, ale sens jest wielki. Począwszy od
    możliwości zrobienia smuklejszej więźby (deskowanie usztywnia), na
    takim może i smiesznym na pozór argumencie, jakim jest odporność na
    szkody wyrządzane przez kunę, skończywszy. Kuna staje się coraz
    częstszym lokatorem w domach i o ile przy dachu w pełni deskowanym,
    jest to lokator niemal nie uciążliwy, tak bez deskowania kuna w
    dachu potrafi doprowadzić do płaczu rzewnymi łzami.

    J.

  • 12. Data: 2010-02-01 16:00:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > ano wiem z tym ze pod blachodachowka temperatury z tego co
    > pamietam moga osiagnac powyzej 100st. co jest bardzo destrukcyjne
    > dla folii.
    >
    > Ale wymadrzal sie nie bede poniewaz nie mam doswiadczenia.

    Generalnie technologia folii sie w naszym klimacie nie sprawdzila (mamy najwieksza
    roczna amplitude temperatur w Europie) i stosuje sie ja juz tylko w budownictwie
    deweloperskim. Inwestorzy prywatni daja deskowanie i pape.

  • 13. Data: 2010-02-02 08:52:32
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    1. Każda porządna hurtownia przedstawi ci kilka kalkulacji na dach
    (niektórzy poproszą zaliczkę, byś nie uprawiał "turystyki" z już
    zrobionym kosztorysem po innych hurtowniach, co moim zdaniem jest Ok,
    bo dokładne wyliczenie kosztuje. Dodatkowo doświadczeni sprzedawcy
    potrafią wychwycić błędy projektowe w "gotowych projektach"
    2. Pilnuj się zaniżonych kosztorysów - duży % hurtowni stosuje je po
    to byś do nich ciągle wracał.
    3. Nie oszczędzaj się - pojedź z wykonawcą po jego realizacjach i
    porozmawiaj z jego dotychczasowymi Klientami.
    4. Wybierz dachówkę / zrób pełne deskowanie / zadbaj o szczelinę
    wentylacyjną.
    5. Zwróć uwagę na rynny i obróbki - to są najbardziej eksploatowane i
    przeciekające elementy dachu (np. woda spływając z połaci dachowej
    zbiera piasek i brud, działając w rynnach niczym papier ścierny.... o
    obciążeniach śniegiem, lodem i odbarwieniach nie wspomnę) W obróbkach
    unikaj silikonów i pianek - to są "skróty" stosowane przez
    niedoświadczonych wykonawców. Ponad 70% obróbek i rynien w Niemczech
    wykonuje się z materiałów stopowych (z cynku i miedzi) właśnie z ww
    powodów
    6. Niektórzy producenci oferują możliwość bezpłatnej wyceny:
    http://www.e-rz.pl/forms/order/ lub http://www.dachy.org/zapytaj_o_oferte

  • 14. Data: 2010-02-02 09:02:32
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    >bo dokładne wyliczenie kosztuje. Dodatkowo doświadczeni sprzedawcy
    >potrafią wychwycić błędy projektowe w "gotowych projektach"

    IMHO troche nierozsadnym bylo by wplacanie zaliczki
    przed wycena... Ja rozumiem ze wycena zajmuje czas, ale
    wlasnie tym hurtownie sie zajmuja.
    Jezeli ktokolwiek chcial by pieniadze przed wycena z miejsca
    bym go spisal na straty.

    Ale to tak OT wiec nie chce rozwijac dyskusji, dziwne sie to dla mej
    skromnej osoby wydało.

    Pzdr
    Darek

  • 15. Data: 2010-02-03 08:58:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Igor Pilutkiewicz" <i...@r...pl> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    >1. Każda porządna hurtownia przedstawi ci kilka kalkulacji na dach
    >(niektórzy poproszą zaliczkę, byś nie uprawiał "turystyki" z już
    Omijac hurtownie które wymagaja kasy za kalkulacje.
    Brać kase za przedstawienie oferty to jakieś jaja. Chcą sprzedać robia
    oferte i klient decyduje czy kupuje u nich czy u konkurencji.
    Ja zawsze brałem oferty z kilku hurtowni wtedy negocjowałem upusty opierajac
    sie o ceny konkurentów

    Krzysiek