  • 1. Data: 2010-08-31 16:10:08
    Temat: [do praktykow] jaki model ogrzewania domu wybrac
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    parter 1165m2 w tym 35m2 garaz
    poddasze uzytkowe 60 m2

    gaz, ew gaz+solary
    rodzina 2+1/moze 2

    czy wybrac wszedzie podlogowke, oddzielne obiegi: kuchnia+salon, pokoje
    szt 2, sypialnia szt 1, garaz, kotlownia i korytarze bez, WC+lazienka,
    poddasze

    czy lepiej w pokojach, garazu, poddaszu grzejniki

    czy ma ktos w/w podobne rozwiazania i czy jest zadowolony jak tak, to
    jaki dokladnie ma sprzet zainstalowany (piec, rurki, grzejniki)

  • 2. Data: 2010-08-31 16:44:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2010 o 18:10:08 bulba008 <b...@o...pl> napisał(a):

    > parter 1165m2 w tym 35m2 garaz

    jesteś pewien że masz ponad 1tys m2 :)

    > poddasze uzytkowe 60 m2
    >
    > gaz, ew gaz+solary
    > rodzina 2+1/moze 2
    slolary jeżeli juz to do CWU, do CO musiałbyś ich dużo mieć ale wtedy jest
    problem latem.

    > czy wybrac wszedzie podlogowke,
    Ja mam wszędzie podłogówkę i sobie chwalę, wszędzie wyrównana temp i ciepło
    ale nie duszno jak przy grzejnikach, tyle że podłogówkę się inaczej
    reguluje niż grzejniki, bo wolno grzeje i wolno stygnie,
    przydaje się piec CO z tzw modułem pogodowym który wyprzedzająco
    reguluje temp wody CO.

    oddzielne obiegi: kuchnia+salon, pokoje
    > szt 2, sypialnia szt 1, garaz, kotlownia i korytarze bez,
    To wychodzi z obliczeń i trudno mi cokolwiek powiedzieć.

    WC+lazienka,
    I tak będziesz miał drabinkę czyli grzejnik :)
    ale podłogówka szczególnie w łazience to baaardzo przyjemna rzecz.

    > poddasze
    podłogówka.

    > czy lepiej w pokojach, garazu,
    garażu się nie grzeje ale jak już musisz to chyba grzejniki lepiej.

    poddaszu grzejniki

    > czy ma ktos w/w podobne rozwiazania i czy jest zadowolony jak tak, to
    > jaki dokladnie ma sprzet zainstalowany (piec, rurki, grzejniki)

    Najtańsze i grzeje :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-31 17:10:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bulba008 wrote:
    > parter 1165m2 w tym 35m2 garaz
    > poddasze uzytkowe 60 m2

    mały ten garaż zrobiłeś, na jednego humera tylko?

    > gaz, ew gaz+solary
    > rodzina 2+1/moze 2

    podłogówki przy takich powierzchni to pewnie masz kubatrue ze 4000m3 :)

    do tego jakaś solidna pompa ciepła

  • 4. Data: 2010-08-31 20:28:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > parter 1165m2 w tym 35m2 garaz
    > poddasze uzytkowe 60 m2
    >
    > gaz, ew gaz+solary
    > rodzina 2+1/moze 2

    Jak masz dom 1165 m kw to weź jakiekolwiek ogrzewanie. Na każde cię będzie
    stać.

    MS

  • 5. Data: 2010-08-31 21:03:53
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W dniu 2010-08-31 22:28, Maciej S. pisze:

    > Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz dom 1165 m kw to weź jakiekolwiek ogrzewanie. Na każde cię
    > będzie stać.
    >
    > MS
    Ojej 165m2 i dalej jest OK. czy nik nie moze mi podac sprawdzonego
    modelu ogrzewnia+konkretne urzadzenia do takiej powierzchni.

  • 6. Data: 2010-08-31 22:47:38
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Ojej 165m2 i dalej jest OK. czy nik nie moze mi podac sprawdzonego modelu
    > ogrzewnia+konkretne urzadzenia do takiej powierzchni.

    To jest troche zle pytanie. Nie ma dobrych rozwiazan dla wszystkich. Jedni
    lubia podlogowke a inni sufitowe. Wszystkie systemy maja swoje wady i
    zalety, a my nie wiemy chocby czym zamierzasz wykonczyc podloge i co na niej
    ma lezec. Sa jakies tam ogolne teorie i znajdziesz je bez problemu w
    niezliczonej ilosci w sieci. Dobrze zaczac od stron producentow
    kompleksowych rozwiazan. Znajdziesz tam instrukcje montazowe, ale rowniez
    opisy wad i zalet. Na ich podstawie dokonasz wlasciwego i swiadomego wyboru.
    Natomiast co do kotla to niestety musisz sobie zadac trud jaki serwis
    gwarancyjny masz najblizej, bo w zasadzie to determinuje wybor konkretnych
    urzadzen, ktore bardziej lub mniej sa jakosciowo do siebie zblizone. Reszta
    zalezy od stopnia skomplikowania systemu i zasobnosci portfela. Jak myslisz
    o solarach to pewnie dobrze bylo by kupic kociol z mozliwoscia sterowania
    tym np. Dedietrich MC 15 o ile czegos nie pomylilem w symbolu. Generalnie
    kazdy system grzewczy o ile jest prawidlowo wykonany nie stwarza zadnych
    problemow uzytkowych, ale tez nie zawsze daja sie zastapic. Pytanie co kto
    lubi i jakie ma mozliwosci.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-09-01 08:19:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > niezliczonej ilosci w sieci. Dobrze zaczac od stron producentow
    > kompleksowych rozwiazan. Znajdziesz tam instrukcje montazowe, ale rowniez
    > opisy wad i zalet.

    Wady na stronie producenta? Chyba wady systemów konkurencji :-)

    A co do meritum: ogrzewanie podłogowe w całości +piec gazowy z sieci
    kondensacyjny ewentualnie ekogroszek. Kominek tylko jako dodatek do whisky.

    b.

  • 8. Data: 2010-09-01 17:44:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    >

    > Wady na stronie producenta? Chyba wady systemów konkurencji :-)

    Wady jako ogolne przeciwwskazania konkretnego systemu, np. gruba deska albo
    gruby dywan na podlodze, duze przeszklone pomieszczenia i co tam jeszcze co
    moze warunkowac wybor konkretnego czy mieszanego systemu.

    > A co do meritum: ogrzewanie podłogowe w całości +piec gazowy z sieci
    > kondensacyjny ewentualnie ekogroszek. Kominek tylko jako dodatek do
    > whisky.

    Kominek to jak dla mnie rowniez alternatywa na nieprzewidziane zdazenia typu
    zaniki pradu, najlepiej z rozprowadzeniem grawitacyjnym. Ogolnie jestem za,
    choc sam w sypialniach trzech mam grzejniki a to z powodu mniejszej
    bezwladnosci i byc moze wiekszym zastawieniem gratami podlogi przez
    dzieciakow.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-09-02 06:35:34
    Temat: Re: jaki model ogrzewania domu wybrac
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 31 Sie, 18:10, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > czy ma ktos w/w podobne rozwiazania i czy jest zadowolony jak tak, to
    > jaki dokladnie ma sprzet zainstalowany (piec, rurki, grzejniki)

    ogrzewanie podlogowe - duza bezwladnosc - koniecznosc ciaglej pracy,
    wylaczanie ogrzewania na noc jest bezsensu. Dobre dla pieca na wegiel
    lub niskotemperaturowych np pompa ciepla., problemy zdrowotne np z
    krazeniem niewskazana
    .
    ogrzewanie grzejnikowe - mala bezwladnosc, lepsza reakcja systemu na
    zmieniajace sie warunki na zewnatrz, lepsza sterowalnosc, nie dobre
    dla alergikow, mniejsze zuzycie gazu vs ogrzewanie podlogowe. (na noc
    mozna zmniejszac temp w domu)

  • 10. Data: 2010-09-02 07:43:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

> [...]
    > zmieniajace sie warunki na zewnatrz, lepsza sterowalnosc, nie dobre
    > dla alergikow, mniejsze zuzycie gazu vs ogrzewanie podlogowe. (na noc

    tja przy ogrzewaniu grzejnikowym trzeba wiecej energii dostarczyc bo musi
    sie ogrzac praktycznie cala kubature powietrza w pomieszczeniu. Wszelkie
    teorie swiadcza o tym ze ogrzewanie podlogowe jest oszczedniejsze.

    Zyski widac szczególnie przy duzych wysokosciach pomieszczen, przy
    ogrzewaniu grzejnikowym cyrkulacja powoduje ze najwiecej ciepla mamy pod
    sufitem a na dole dalej zimno.

    efekt przetestowany w warunkach rzeczywistych.

    3.5 kw mocy z nagrzewnicy powietrznej nie bylo w stanie ogrzac wielkiego
    salon ( na dole bylo wciaz 15 stopni, na antresoli zas bylo juz 20 st

    po wlaczeniu podlogowego ogrzewania mniejsza moc po jednej nocy zrobila
    komforotowe 21 stopni na dole, im wyzej tym temperatura jest nizsza.