  • 11. Data: 2010-09-02 09:30:42
    Temat: Re: jaki model ogrzewania domu wybrac
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:e7bd0b5d-6104-415c-8e4c-9a581877d74a@y11g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > ogrzewanie podlogowe - duza bezwladnosc - koniecznosc ciaglej pracy,
    > wylaczanie ogrzewania na noc jest bezsensu. Dobre dla pieca na wegiel
    > lub niskotemperaturowych np pompa ciepla., problemy zdrowotne np z
    > krazeniem niewskazana
    > .
    > ogrzewanie grzejnikowe - mala bezwladnosc, lepsza reakcja systemu na
    > zmieniajace sie warunki na zewnatrz, lepsza sterowalnosc, nie dobre
    > dla alergikow, mniejsze zuzycie gazu vs ogrzewanie podlogowe. (na noc
    > mozna zmniejszac temp w domu)

    bzdury, bzdury, bzdury..... widziales ty kiedy ogrzewanie takie na
    oczy??????

    b.

  • 12. Data: 2010-09-02 18:38:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 08:35:34 Kudlaty <p...@g...com> napisał(a):

    > ogrzewanie podlogowe - duza bezwladnosc - koniecznosc ciaglej pracy,
    > wylaczanie ogrzewania na noc jest bezsensu.
    Ty pleciesz bez sensu, poprzedniej zimy mimo że nie mam kompletnego
    ocieplenia
    grzałem tylko przez dzień i to po klilka godzin, w nocy było wyłączone,
    spadek temp po nocy do rana to 0.5st.

    Dobre dla pieca na wegiel
    > lub niskotemperaturowych np pompa ciepla.,
    Nie ma znaczenie piec, są mieszacze które ustawiają temp a są konieczne
    gdy się ma także grzejniki np w łązience.

    problemy zdrowotne np z
    > krazeniem niewskazana
    Bzdury, w dobrze zaprojektowanym ogrzewaniu podłoga jest ledwo ciepła,
    w łazience jest cieplejsza ale tam taka ma być.

> [...]
    > zmieniajace sie warunki na zewnatrz, lepsza sterowalnosc, nie dobre
    > dla alergikow, mniejsze zuzycie gazu vs ogrzewanie podlogowe.
    Bzdura, większe zyżycie.

    (na noc
    > mozna zmniejszac temp w domu)
    Na noc podłogówkę można spokojnie wyłączyć, a nawet wcześniej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-09-02 21:10:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > (na noc
    > Na noc podłogówkę można spokojnie wyłączyć, a nawet wcześniej.

    generalnie dobrze policzona podłogówka, z dobrze dobraną krzywą sterującą
    zapewnia temperautry normatywne w pomieszczeniach bez żadnego kombinowania.

  • 14. Data: 2010-09-03 09:33:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 23:10:35 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > generalnie dobrze policzona podłogówka, z dobrze dobraną krzywą
    > sterującą zapewnia temperautry normatywne w pomieszczeniach bez żadnego
    > kombinowania.
    Masz rację, tylko że ja jeszcze nie mam sterownika i ręcznie włączam
    piec, który chodzi na full, i dlatego muszę go wyłączać.
    Poza tym obserwuję jakie mam straty ciepła i jaka bezwładność jest układu.

    --
    Pozdr
    JanuszK