  • 11. Data: 2010-07-09 00:43:06
    Temat: Re: [do praktykow] kominek z plaszczem wodnym
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W dniu 2010-07-06 22:29, bulba008 pisze:
    > Prosze o informacje od praktykow, czyli tych ktorzy taki kominek maja:
    >
    > - konkretny model kominka
    > - jaka jest pozostala czesc instalacji tj. np jaki piec CO - konkretny
    > model
    > - koszty instalacji i eksploatacji
    > - czy dostarczanie ciepla z kominka nie wplywa na to, ze piec pracuje na
    > za malych obrotach i psuje sie przez to szybciej (tak samo jak w
    > przypadku dobrania zbyt duzego pieca do domu)
    > - co nalezy dodac do instalacji wod kan na poziomie stanu "0" budowy
    >
    > pozdr

    W sumie malo sie dowiedzialem od praktykow. Jednak biorac ilosc
    problemow jakie maja posiadacze takich rozwiazan z Internetu zdecyduje
    sie na:

    - super dobry piec kondensacyjny z mozliwoscia dolaczenia solara moze
    sterowany przez WWW
    - ogrzewanie praktycznie tylko podlogowe
    - w przyszlosci solar dolaczony do calosci
    - kominek zwykly - jak sobie w nim napale to czujniki z pokojow dadza
    sygnal do sterownika ze nie grzac i to pewnie tez troche gazu zaoszczedzi

    wiekszosc postow w necie zdecydowanie odrazdza lacznie kominka z
    plaszczem do instalacji z piecem kondensacyjnym (ekonomia) a DGP za
    brudzenie

    pozdr

  • 12. Data: 2010-07-09 09:27:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - super dobry piec kondensacyjny z mozliwoscia dolaczenia solara moze
    > sterowany przez WWW

    Solarem chcesz ogrzewac dom czy CWU?
    Co do tego www to jeszcze przemysl. Dziala to mniej wiece tak, ze wlaczasz i
    chodzi bez zagladania. Po co tam www o ile nie wyjezdza sie czesto i na
    stosunkowo dlugo?

    > - kominek zwykly - jak sobie w nim napale to czujniki z pokojow dadza
    > sygnal do sterownika ze nie grzac i to pewnie tez troche gazu zaoszczedzi

    Takie proste to to nie bedzie zawsze i wszedzie. :-)

    > wiekszosc postow w necie zdecydowanie odrazdza lacznie kominka z plaszczem
    > do instalacji z piecem kondensacyjnym (ekonomia) a DGP za brudzenie

    Ekonomia instalacji chyba.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-07-09 09:54:46
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W dniu 2010-07-09 11:27, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "bulba008"<b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Solarem chcesz ogrzewac dom czy CWU?

    to i to pewnie jak sie da

  • 14. Data: 2010-07-09 18:57:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > to i to pewnie jak sie da

    Na dzis ogrzewac nie bardzo sie da, albo nie jest oplacalne.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-07-09 22:17:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Solarem chcesz ogrzewac dom czy CWU?
    > Co do tego www to jeszcze przemysl.

    Tak się zastanawiam" do czego sterowanie www moze sie przydac w kotle
    gazowym/
    Bo ja np nie zaryzykowal bym właczenia kotła przez www podczas gdy nikogo
    nie ma w domu a tym bardziej po długiej nieobecnosci domownikow. Zresztą po
    co/taki drogi nic nie dajacy gadżet.

    > Dziala to mniej wiece tak, ze wlaczasz i chodzi bez zagladania. Po co tam
    > www o ile nie wyjezdza sie czesto i na stosunkowo dlugo?

    Jak chcesz grzac gazem to grzej gazem a kominek dla rekracji ew. Grzanie
    kominkiem to bez senu.
    No chyba ze chcesz pozniej sie pochwalic że za ogrzewanie gazowe płacisz
    rocznie tylko 3ty zl a czasami dodatkowo rekraacyjnie kominek odpalasz(i 10
    m3 drewna na sezon zuzywasz)

  • 16. Data: 2010-07-09 22:23:06
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W dniu 2010-07-10 00:17, Kris pisze:

> [...]
    > nikogo nie ma w domu a tym bardziej po długiej nieobecnosci domownikow.
    > Zresztą po co/taki drogi nic nie dajacy gadżet.

    Lubie takie bajery, bardziej chodzilo mi o wykresy temperatur w kotle
    wej wyj zuzycie gazu temp w pokojach ale to ostatnie juz za chwile opanuje.

    Kamerki i rejestrator cyfrowy tez sie znajdzie.

  • 17. Data: 2010-07-09 22:37:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >W dniu 2010-07-10 00:17, Kris pisze:
    >>
    > Lubie takie bajery,
    A to ok
    > bardziej chodzilo mi o wykresy temperatur w kotle
    A na co Tobie ta wiedza
    > wej wyj zuzycie gazu
    To na rachunkach z gazowni widac

    >temp w pokojach
    A ta się przeciez ustawia wg domowników. Po co tu www?

    >ale to ostatnie juz za chwile opanuje.
    >
    > Kamerki i rejestrator cyfrowy tez sie znajdzie.

    Jesli masz takie hobby to ok;)

    Kris