  • Data: 2020-10-08 12:42:23
    Temat: Re: dofinansowanie wymiany ogrzewania w Bytomiu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jak sie wyprowadzonymi pieniedzmi dzielic mozna zostawic sobie w
    niedpopwiedzeniu.

    > W calej tej zabawie wlasnie chodzi o to ile sie wyprowadza z systemu jak jest
    dotacja. To jak ewentualnie Ty na tym wychodzisz zostawmy do czasu az ustalimy ile
    cena puchnie "bo dotacja"

    > Umiesz to wyliczyc/wyjasnic?
    nie do końca
    kocioł 2854
    zestaw kominowy 576 (bez rozpiski, kwota wzięta z płatności karta)
    wywiewka kominowa 127
    rura 60- 22,92
    rura 2scienna- 51,52
    razem 3631,44
    w cenę nie wliczam kolanka, nypla, mufki śrubunku, ale kaman, to nie
    więcej niż 50-100zł. jak gość był obczaić to filtry leżały na wierzchu.
    czy widział - ze względu na rachunek 10tyś - mam to w dupie.
    Nie wliczam też ceny za sprawdzenie czy jest to poprawnie zrobione i
    przybicie pieczątki że zrobiła to firma. Jeden z instalatorów proponował
    mi to za 200. ja to mam za darmo, w sensie oddam przysługę.

    czyli rezygnując z dofinansowania (skrót myślowy "po bandzie")
    zaoszczędziłem 2768zł.
    Pytasz ile by gościu zażądał za robociznę bez PONE?
    Niestety nie wiem. mogę tylko gdybać, choćby przez to że w takich
    mieszkaniach powinny być kaloryfery, a ja mam podłogówkę

    takie luźne gdybanie:

    O ile wiem, (jak czyta to "użytkownik" to prosze o sprostowanie), kocioł
    c.o. sprzedawany w sklepie ma 23% vat. ale jak jest elementem usługi
    wymiany ogrzewania dla osoby prywatnej to ma 8% vat. Pojechałem do
    sprzedawcy/instalatora porozmawiać o takim zamontowaniu pieca (cena
    3350) żeby rachunek był na 8% vatu, co więcej ja papierka nie
    potrzebuję, wiec może to dołączyć do innej większej roboty. Nie
    powiedział "nie", ale strasznie kręcił. wspomniał o robociźnie za
    1500zł, ja o tym że ten sam kocioł jest w sąsiednim mieście za 2850.
    ale potem wycofał się "rakiem" bo sumaryczna kwota mała. a ja kupiłem u
    niego zestaw kominowy, a piec gdzie indziej.
    (jego zarobek: sprzeda piec, 8% vat, sprzeda zestaw kominowy, odpali
    piec za co płaci termet i... jeszcze 1500zł - wydawało mi się wysoką kwotą)
    Reasumując : sądzę ze cennikowo powinno to kosztować 1500zł, ale jako
    składnik większej inwestycji

    Mieszkanie o którym mowa, wiedziałem że kupię wiele lat wcześniej i
    proponowałem właścicielowi, że mu zrobię w nim ogrzewanie gazowe, jakość
    w 2017-2018 roku. Po kosztach miało być 12tyś za całość, ale powiedział
    ze to nie jest po kosztach i za tyle to on sam może to zlecić. trzeba by
    podzwonić, ale tak na wiosnę i zapytać ile by to kosztowało bez pone.
    Ale usługi budowlane, monterskie mooooocno podrożały.

    za jednym zamachem odpowiadam:
    cała ta instalacja jest w 100% legalna, zgłoszona, wszelkie pozwolenia
    mam, sprawdzenie szczelności rurek, piec odpalony przez partnera
    termeta. Projektu nie było, bo nowy kocioł co jest w miejscu i kominie
    starego "junkersa". Nawet jak poszedłem ze zgłoszeniem do UM, poprosili
    o opinę kominiarską i powiedzieli ze zgłoszenie też jest niepotrzebne.
    chociaż kominiarze dali opinię wstępną i końcową/odbiór co kosztowało
    100+100. czarne cwaniaczki. Ale nie mam żalu bo "wyprostowaliśmy" sprawy
    z wentylacją całego mieszkania i podłączeniem okapu do wolnego kanału

    Gdyby robiła to firma, koszty byłby oczywiście wyższe! to jest
    oczywiste. Pytanie czy w tym przypadku robocizna polegająca na montażu
    wkładu 4,24m + kotła za ponad 6 tyś nie jest dużą przesadą. moim zdaniem
    jest, stąd dzielę się z Wami moją historią. Ale szkoda ze w
    sierpniu/wrześniu nie zapytałem ile by kosztowało bez PONE

    ToMasz