  • 11. Data: 2009-08-24 21:29:17
    Temat: Re: dostep dzialki do drogi publicznej - impas?
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    > Bzdura.

    no wlasnie nie wiem. Urzad twierdzi ze bez uprzedniego podzialu nie mam
    dostepu do drogi publ - a moim zdaniem bez dostepu nie dokonam podzialu.

  • 12. Data: 2009-08-25 06:21:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jubel" <s...@j...pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie tak samo twierdze.
    > Natomiast powolujac sie na definicje dostepu do drogi publicznej
    > (ust.o.plan.przestrz) to nie mam ani dostepu bezposredniego, ani droga
    > wewnetrzna, ani sluzebnosci - innych opcji ustawa nie przewiduje.

    A czy gmina uchwaliła przebieg tej nowej drogi? Bo już zupełnie kończą mi
    się pomysły o co moze im chodzić.

  • 13. Data: 2009-08-25 06:46:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Sie, 19:26, "jubel" <s...@j...pl> wrote:
> [...]
    > wydzielic ze swojej dzialki pas terenu pod droge i poczekac na realizacje
    > drogi gminnej.
    > Wydaje mi sie ze mozna przeciez uzgodnic zjazd z mojej dzialki poprzez
    > dzialke drogowa gminy (2), do czasu realizacji docelowej drogi - co wydaje
    > sie zupelnie normalne.
    >
    > Jak moge udokumentowac dostep do drogi publicznej i uzyskac pozytywne
    > ugodnienie,  skoro to nie jest bezposredni dostep do istniejacej drogi, nie
    > mam sluzebnosci itd?
    >
    > szkic sytuacji z ponumerowaniem dzialek:

    IMHO wydziel pas drogowy. Ustal na nim służebność polegającą na prawie
    przejazdu, przechodu i prowadzenia mediów dla każdoczesnego
    właściciela działki nr 4. A potem przekaż pas (działkę) gminie.
    ;-)

    Niestety na drogę (więc i uzgodnienia zjazdu) trzeba będzie poczekać.
    Nikt jednakże nie będzie Ci mógł odmówić "zjazdu".
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-08-25 10:45:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:
    > Użytkownik "jubel" <s...@j...pl> napisał w wiadomości

    > A czy gmina uchwaliła przebieg tej nowej drogi? Bo już zupełnie
    > kończą mi się pomysły o co moze im chodzić.

    pozostaje ktoś chce w łapę albo w gminie siedzą kompletni idioci.

  • 15. Data: 2009-08-25 15:48:34
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wskaż podstawę prawną takiego twierdzenia. Podpowiem - nigdzie nie ma
    > takiego przepisu, ze każda działka ma miec dostęp do dorgi publicznej.

    > Bzdura.

    > Bzdura.

    > Lepiej nie dawaj już rad.

    no to uważaj panie urak od rad typu mi się wydaje
    art 93 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami
    3. Podział nieruchomości nie jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do
    wydzielenia działki gruntu nie mają dostępu do drogi publicznej; za dostęp
    do drogi publicznej uważa się również wydzielenie drogi wewnętrznej wraz z
    ustanowieniem na tej drodze odpowiednich służebności dla wydzielonych
    działek gruntu albo ustanowienie dla tych działek innych służebności
    drogowych, jeżeli nie ma możliwości wydzielenia drogi wewnętrznej z
    nieruchomości objętej podziałem. Nie ustanawia się służebności na drodze
    wewnętrznej w przypadku sprzedaży wydzielonych działek gruntu wraz ze
    sprzedażą udziału w prawie do działki gruntu stanowiącej drogę wewnętrzną.
    Przepisu nie stosuje się w odniesieniu do projektowanych do wydzielenia
    działek gruntu stanowiących części nieruchomości, o których mowa w art. 37
    ust. 2 pkt 6.

    tak więc buraku proponuję sięgnąć do przepisów i cytować je a nie tylko
    rzucać słowa na wiatr które łatwo ci przychodzą
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-08-25 17:34:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > tak więc buraku proponuję sięgnąć do przepisów i cytować je a nie tylko
    > rzucać słowa na wiatr które łatwo ci przychodzą

    Po pierwsze to sam podajesz wyjątek od stosowania obecnie obowiązujących
    przepisów w/w. Po drugie to co powiesz na działki istniejące i nie mające
    dostepu do drogi publicznej bo były dzielone w oparciu o dawniejsze
    przepisy? Szczególnie na terenach rolnych. Zgodnie z twoim widzimisię takie
    działki nie powinny istnieć a jednak istnieją i są nawet przedmiotem obrotu.
    Autor nic nie napisał kiedy była dzielona działka i na jakich zasadach, a ty
    juz na niego naskoczyłeś. Przykładów takich działek mam mnóstwo. Mam ci
    podać adresy z mojej okolicy? Nawet w myśl obecnych przepisów są dokonywane
    rózne dziwne podziały, szczególnie jeśli chodzi o odzyskane działki. Też mam
    ci podać dokładne adresy byś uwierzył?
    Ty mozesz sobie teoretyzować, ja jestem praktykiem. A buraka to szukaj w
    lustrze.

  • 17. Data: 2009-08-25 19:40:26
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

> [...]
    > ci podać dokładne adresy byś uwierzył?
    > Ty mozesz sobie teoretyzować, ja jestem praktykiem. A buraka to szukaj w

    to że są takie działki istniejące to wina takich buraków jak ty którzy nie
    potrafią przestrzegać ustalonych zasad a mają kolesi którym smarują kasę i z
    którymi żyją jak pan wójt i pleban
    poza tym to nigdy nie można było dzielić działek bez dostępu do drogi
    publicznej ta zasada jest chyba jeszcze z czsów prawa rzymskiego pacanie a
    to że ktoś woli kolesiowi smarować i włazić w dupę dzieląc działki to takie
    szuje znam nie od dziś
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-08-25 19:42:14
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > publicznej ta zasada jest chyba jeszcze z czsów prawa rzymskiego pacanie a
    > to że ktoś woli kolesiowi smarować i włazić w dupę dzieląc działki to

    Z takimi komentarzami to wracaj na onet.

  • 19. Data: 2009-08-25 19:44:27
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nie

    > nie

    > IMHO wydziel pas drogowy. Ustal na nim s=B3u=BFebno=B6=E6 polegaj=B1c=B1
    na=
    > prawie
    > przejazdu, przechodu i prowadzenia medi=F3w dla ka=BFdoczesnego
    > w=B3a=B6ciciela dzia=B3ki nr 4. A potem przeka=BF pas (dzia=B3k=EA) gminie.
    > ;-)
    >
    > Niestety na drog=EA (wi=EAc i uzgodnienia zjazdu) trzeba b=EAdzie poczeka=
    > =E6.
    > Nikt jednak=BFe nie b=EAdzie Ci m=F3g=B3 odm=F3wi=E6 "zjazdu".

    niczego nie trzeba przekazywać gminie wystarczy wydzielić drogę wewnętrzną
    lub obciążyć działkę służebnością zapisaną w księdze wieczystej i już jest
    to zgodnie z ustawą o gospodarowaniu nieruchomościami uznane za dostęp do
    drogi publicznej, przekazywanie gminie działek pod drogi to bezsens i
    niepotrzebna papierologia

  • 20. Data: 2009-08-25 22:25:28
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "olob kowalski" napisał:
> [...]
    > prawa rzymskiego pacanie a to że ktoś woli kolesiowi smarować i włazić w
    > dupę dzieląc działki to takie szuje znam nie od dziś

    taką gadkę to rozumiem!:O)
    masz u mnie piwo:O)