  • 1. Data: 2009-04-16 11:50:46
    Temat: drewniana altanka
    Od: "D" <d...@o...pl>

    Witam
    Czy ktoś z Was stawiał samodzielnie altankę na działce? Rozpatrujemy
    możliwość kupna takiego domku
    http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=3cols
    &idLSPub=1204797535&idEIPub=1204795959
    do tego jeszcze z 200 zł za transport :-(, ale znajomi radzą, by kupić
    płyty OSB (cena za jedną ok. 50 zł) i z nich zbudować domek. Nie ukrywam, że
    zależy nam na cenie, ale też nie mamy żadnego doświadczenia stolarskiego.
    Maszyn, poza wiertarką też nie. Wymiary - maksymalnie 2,4x2,4 m (większy
    nie wejdzie). Może ktoś doradzi, czy sam budowałby z płyt (desek? - kubik
    drewna zaimpregnowanego to koszt ponad 500 zł), czy jednak zdecydować się na
    "kupny" domek? A może ktoś ma w swoich ulubionych linka do stron, które
    pokazują, jak samemu zbudować altankę?

    Bardzo proszę o pomoc.

    D.

  • 2. Data: 2009-04-16 12:11:38
    Temat: Re: drewniana altanka
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "D" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednak zdecydować się na "kupny" domek? A może ktoś ma w swoich ulubionych
    > linka do stron, które pokazują, jak samemu zbudować altankę?

    Stawiałem z ojcem podobną szopę dwa lata temu
    2,5x3,5 a więc nieco większą. Deski i kanciaki kupowałem w tartaku,
    łączenia metalowe, wkręty, impregnat i papę w hurtowni.
    Na podłogę poszło stare linoleum i parę europalet.
    Całość wyszła równe 1000 zł. Oprócz wiertarko/wkrętarki
    przyda się tania wyrzynarka (np; Allegro) aby wyrównać dach i ściany.

  • 3. Data: 2009-04-16 12:56:14
    Od: "D" <d...@o...pl>

> [...]
    > łączenia metalowe, wkręty, impregnat i papę w hurtowni.
    > Na podłogę poszło stare linoleum i parę europalet.

    Czyli cena przez pół . Chyba jednak spróbujemy zrobić ją samodzielnie. No i
    satysfakcja będzie większa ;-).

    Dzięki

    D.

  • 4. Data: 2009-04-16 13:57:15
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czyli cena przez pół . Chyba jednak spróbujemy zrobić ją samodzielnie. No
    > i satysfakcja będzie większa ;-).

    Satysfakcja będzie, ale kupa roboty.

    Ja bym robił :-)

    I nieważne, że taniej.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2009-04-16 15:35:56
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > Czyli cena przez pół .

    Pewnie ;)

    >Chyba jednak spróbujemy zrobić ją samodzielnie. No i satysfakcja będzie
    >większa ;-).

    Nam we dwóch zajęło to pełne dwa dni.
    Szopę wcześniej tylko widzieliśmy, może nie wyszło jakze sklepu
    ale w 100 % spełnia swoje zadanie.
    http://yfrog.com/0oimg1463cajj
    Teraz w miarę `pozyskiwania` wierzchnich płyt z palet
    obijam środek coby w zimie przez dechy śnieg nie nawiewał.
    A drzwi pomalowałem nawet jakimś lakierem z odzysku ;-)
    Powodzenia !

  • 6. Data: 2009-04-16 18:23:21
    Od: "D" <d...@o...pl>

    > Nam we dwóch zajęło to pełne dwa dni.
    > Szopę wcześniej tylko widzieliśmy, może nie wyszło jakze sklepu
    > ale w 100 % spełnia swoje zadanie.
    > http://yfrog.com/0oimg1463cajj

    Super wyszło. Takie cóś właśnie będziemy stawiać.
    Dzięki za duchowe wsparcie !

    Dorota

  • 7. Data: 2009-04-16 19:00:01
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Super wyszło. Takie cóś właśnie będziemy stawiać.
    > Dzięki za duchowe wsparcie !

    Możesz jednak poszaleć:Okucia: http://multigrip.pl/
    http://www.buildeazy.com/
    http://www.absolutelyfreeplans.com/OUTDOOR%20PROJECT
    S/outdoor_projects.htm
    845
    Kopalnia pomysłów:
    http://images.google.com/images?hl=en&lr=&q=gazebo+p
    lans&btnG=Search

    http://www.google.pl/search?q='budowy+szkieletowe&ie
    =ISO-8859-
    2&hl=pl&lr=lang_pl

    I rozwiązań:

  • 8. Data: 2009-04-16 20:04:40
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    D pisze:

    > Super wyszło. Takie cóś właśnie będziemy stawiać.
    > Dzięki za duchowe wsparcie !

    Na tej stronie jest reklama desek elewacjnych:
    http://www.castorama.pl/
    Potrzebujesz ich na całość ok. 25 mkw + tanie drzwi i okno, wkręty +
    ramiaki = ok. 1200 zł.
    Dechy solidne bo grubość 190 mm i obrobione. Jak przykręcisz je w pionie
    to 40-50 lat postoją.
    I zdecyduj się czy to ma być altana czy szopa.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 9. Data: 2009-04-17 22:09:34
    Od: "gallo" <v...@v...vv>

    > Witam
    > Czy ktoś z Was stawiał samodzielnie altankę na działce?

    Zachęcam do budowy własnymi siłami.
    Ten domek http://rysko.pronet.lublin.pl/domek.htm oparty jest na module
    płyty OSB 250*125 - ma wymiar 375*250*250 + weranda. Szkielet jest z
    krawędziaka 10*10, poszycie z płyty OSB ściany gr10mm, dach i drzwi 18 mm.
    Dach z wiatrownicami z blachy powlekanej z kolorową papą termozgrzewalną, na
    daszek wykorzystałem resztki gontów (w hurtowniach często mają koncówki -
    tanio). Fundament (fundamencik raczej) na bloczkach betonowych. Podłoga
    50/50 płyta na legarach i posadzka betonowa. Podwaliny dodatkowo
    przymocowane do betonowych obciążników.

    W piątek po południu ułożyłem bloczki i narysowałem plan. W sobotę o 8
    pojechałem z bratem do składu drzewnego po materiał. Postawiliśmy go we
    dwóch bez narzędzi elektrycznych, jedynie z dwoma wkrętarkami, ręczną piłą,
    siekierą i poziomicą. O 18 dom już stał. Wprawdzie dach był bez papy i
    obróbek, nie było posadzki i werandy ale już było się gdzie schować. To był
    czerwiec 2005, zdjęcie z 2008.

    jozef

  • 10. Data: 2009-04-20 15:40:46
    Od: "D" <d...@o...pl>

    > Zachęcam do budowy własnymi siłami.
    > Ten domek http://rysko.pronet.lublin.pl/domek.htm oparty jest na module
    > płyty OSB 250*125 - ma wymiar 375*250*250 + weranda.

    Śliczny. Dzięki za szczegółowe informacje.

    d.