  • 1. Data: 2009-04-14 20:23:00
    Temat: Skoszona trawa - moje przemyślenia :)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Witam,
    Właśnie dzisiaj rozdziewiczyłem trawnik - w zeszłym roku założony we
    wrześniu, skoszony pierwszy i ostatni raz w październiku (ale jeszcze
    elektryczną zabawką - dwa dni, z czego połowę czasu zajmował mi taniec z
    kablem.
    Teraz mam już fajną kosiarkę - Craftsmann, 52cm szerokość pokosu,
    mulczowanie/zbieranie do kosza/wyrzut boczny, ale nie o tym chciałem...
    Po skoszeniu 1/4 trawnika (i to tej 'gorszej' części, od północnej strony)
    mam upakowany 120l. wór trawy - po paru koszeniach (a rośnie jak głupia ta
    trawa) nie będzie widać ogródka, tylko pryzmę skoszonej trawy...

    Pomysł jest taki: na allegro 1-2 kompostowniki po
    95pln/szt -http://www.allegro.pl/item607810731_eko_kompostowni
    k_450_l_najtaniej_na_allegro.html
    Do tego albo dżdżownice kalifornijskie, albo bakterie. I przerabiamy trawę
    na kompost.
    Czy możecie mnie oświecić jak długo trzeba czekać aż z takiej świeżej
    zielonej trawy powstanie coś co będzie można bezpiecznie rozsypać pod
    drzewkami/krzewami?

    Adam

  • 2. Data: 2009-04-14 20:45:17
    Temat: Re: Skoszona trawa - moje przemyślenia :)
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> napisał w wiadomości

    Najprostsze to mulczowanie i bez kosza, za to koszenie dwa razy w tygodniu.

  • 3. Data: 2009-04-14 22:08:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://www.kpodr.pl/dom/inne/nowoz_ogrod.php

    --
    "Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
    ;-PPP

  • 4. Data: 2009-04-15 06:49:25
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > http://www.kpodr.pl/dom/inne/nowoz_ogrod.php

    Ale czy taki prawie jednolity skład kompostu (w zasadzie sama trawa) nie
    będzie zły?

    Adam

  • 5. Data: 2009-04-15 07:48:23
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gs2rd6$q0k$1@news.onet.pl Adam
    <a...@p...onet.tnij.tu.pl> napisał(a):

> [...]
    > północnej strony) mam upakowany 120l. wór trawy - po paru koszeniach
    > (a rośnie jak głupia ta trawa) nie będzie widać ogródka, tylko

    Hejka. W worze trawa się zakisi. Lepiej po skoszeniu trawę podsuszyć na
    trawniku przez dwa, trzy dni i taką podsuszoną można ścielić od razu. :-)
    Pozdrawiam mulczująco Ja...cki

  • 6. Data: 2009-04-15 10:10:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 08:49:25 +0200, Adam napisał(a):

    > Ale czy taki prawie jednolity skład kompostu (w zasadzie sama trawa) nie
    > będzie zły?
    >
    > Adam

    Myślę, że nie, ale jednak żeby to zyskało prawdłową strukturę, a nie
    zgniło, trzeba co pewien czas przekładać kompost góra na spód i odwrotnie.
    W końcu trawa ma wszystkie składniki konieczne innym roślinom...

  • 7. Data: 2009-04-19 21:09:09
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    > Myślę, że nie, ale jednak żeby to zyskało prawdłową strukturę, a nie
    > zgniło, trzeba co pewien czas przekładać kompost góra na spód i odwrotnie.
    > W końcu trawa ma wszystkie składniki konieczne innym roślinom...

    Zmodyfikowałem trochę pomysł - od kuzyna dostanę 2 worki zrębków - to
    gałęzie przepuszczone przez rozdrabniarkę - i tym będę 'przekładał' trawę.
    No i mieszanie też potem nie zaszkodzi...

    Adam