  • 1. Data: 2009-04-12 14:26:15
    Temat: pomysł na niedogie ogrodzenie
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Macie jakiś pomysł na niedrogie ogrodzenie (prawie 20 metrów długosci) - w
    miarę estetyczne (siatka odpada)
    - fotki mile widziane.

    Ogrodzenia z elementów są drogie, i kradną.
    U kowala najprostrze z druta cokolwiek - było poza budżet.
    Jestem zdana na paliki i linkę?

  • 2. Data: 2009-04-12 15:44:54
    Temat: Re: pomysł na niedogie ogrodzenie
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    > - fotki mile widziane.
    >
    > Ogrodzenia z elementów są drogie, i kradną.
    > U kowala najprostrze z druta cokolwiek - było poza budżet.

    Zdaj się na żywopłot z ałyczy lub tarniny.
    Pozbierasz pestki i masz bezkosztowo.
    1. Obrona nie do przebycia,
    2. Owoc do zjedzenia i na przetwory,
    3. Materiał na wina i nalewki - palce lizać,
    4. Możliwość dowolnego niemal formowania własnoręcznie.

    Pozdrawiam kulinarnie

  • 3. Data: 2009-04-12 15:51:36
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Pozbierasz pestki i masz bezkosztowo.
    za ile (czasu)

    > 2. Owoc do zjedzenia i na przetwory,
    ale jak się nie zbiera, to się wala.... (?)

    pikny pomysł, z pewnych wzglów chodzi o coś bardziej bezobsugowego no i
    raczje jednak bardziej od-zaraz.

  • 4. Data: 2009-04-12 17:02:10
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - fotki mile widziane.
    >
    > Ogrodzenia z elementów są drogie, i kradną.
    > U kowala najprostrze z druta cokolwiek - było poza budżet.

    Może opłotki? Gałęzie z wierzby - swieże - ukorzenią się i pozrastają.
    Trzeba tylko solidne słupki, aby ktoś lub coś nie przewróciło. A później
    tylko przycinać i zaplatać jezeli gałązka wypadnie, aby dziur nie było.
    Widziałem takie, że nawet mysz by się nie prześliznęła...
    Siatki wcale nie są takie głupie - chronią przed ludźmi i psami.
    Wystarczy zielona ściana np. z topinamburu, albo żywopłot.

  • 5. Data: 2009-04-12 17:03:17
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > za ile (czasu)

    > ale jak się nie zbiera, to się wala.... (?)
    >

    > pikny pomysł, z pewnych wzglów chodzi o coś bardziej bezobsugowego no i
    > raczje jednak bardziej od-zaraz.

    Podaj, co nie powinno przedostać się za to ogrodzenie...

  • 6. Data: 2009-04-12 18:09:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2009 17:44:54 +0200, skryba napisał(a):

    > Zdaj się na żywopłot z ałyczy

    Nie mylić z mirabelką.

    > lub tarniny.
    > Pozbierasz pestki i masz bezkosztowo.
    > 1. Obrona nie do przebycia,

    Owszem, jeśli się przycina, aby się zagęszczało; no i trwa...

    > 2. Owoc do zjedzenia i na przetwory,
    > 3. Materiał na wina i nalewki - palce lizać,

    O, ałycza tu zdecydowanie odpada: nawet osy się tego nie imają, taki
    kwach... RAZ dżem zrobiłam, no tragedia. Ałycza zdecydowanie nadaje się
    jedynie na odpęd, daje dużo "procentów" ;-PPP

    > 4. Możliwość dowolnego niemal formowania własnoręcznie.

    Aj! - na samą myśl czuję się pokłuta.

    Mój TŻ właśnie parę dni temu "uformował" (piłą) 100m żywopłotu z prawie
    trzydziestoletniej ałyczy do wysokości 1,5m: kupa drewna do palenia :-)

  • 7. Data: 2009-04-12 18:11:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2009 19:03:17 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Podaj, co nie powinno przedostać się za to ogrodzenie...

    Po mojemu najtańszy i najszybszy - elektryczny pastuch: tani, szybki,
    bezobsługowy... Jeden mankament: "na ludzi" tego stosować nie wolno ;-)

  • 8. Data: 2009-04-12 18:30:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Po mojemu najtańszy i najszybszy - elektryczny pastuch: tani, szybki,
    > bezobsługowy... Jeden mankament: "na ludzi" tego stosować nie wolno ;-)

    A kto powiedział, że ludź ma tam wchodzić? Wystarczy zawiesić tabliczki,
    że ogrodzenie elektryczne - zwierzęta szybko się nauczą omijać. Chociaż
    widziałem byka jak załatwiał takie ogrodzenie - brał rozpęd i po ogrodzeniu.
    Szarnąć go musiało, bo wtedy dopiero się wkurzał na dobre i druty na rogi
    brał... A później wszystko co po drodze. U sąsiada leżała kupa łęcin - jeden
    ruch - pochylenie głowy w pędzie i kupy nie było...

  • 9. Data: 2009-04-12 18:31:37
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Podaj, co nie powinno przedostać się za to ogrodzenie...
    większy pies i jego człowiek.
    (bo że kocurów się wyzbędę, to nie wierzę).

  • 10. Data: 2009-04-12 18:41:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Po mojemu najtańszy i najszybszy - elektryczny pastuch: tani, szybki,
    > bezobsługowy... Jeden mankament: "na ludzi" tego stosować nie wolno ;-)

    Jest jeszcze tanie - słupy drewniane i żerdzie - np. grabowe, wyrąbane w
    jakiejś gęstwie - wyrastają dosyć długie i proste. Wystarczy dolne, grubsze
    części pni użyć na słupy po opaleniu tego co ma iśś do ziemi i posmarowaniu
    jakiimś bitumitem, a żerdzie przybić gwoździami na wysokości około 0,5m
    dolne i 1m górne. Górę słupków sciąć na skos w kierunku odwrotnym do żerdzi
    i tez potraktowac bitumitem.
    Podobne są też z metalu i drewna - gotowe słupki z dowolnego
    kształtownika i przykręcone do nich deski - te można pomalować lakierem
    bezbarwnym typu "Drewnochron". Nie jest to tanie rozwiązanie - i niezbyt
    trwałe. Sąsiad tak miał zamiar zrobić - odradziłem - zrobił ogrodzenie z
    prętów metalowych mocowanych do metalu - ogrodzenie z segmentów mocowane do
    słupów murowanych z klinkierówki. Ładne, widoczność pełna - ale wleźć
    trudno, za to ogród wychodzi na zewnątrz... Niekosztowna konserwacja co parę
    lat - tylko farba antykorozyjna...