  • 1. Data: 2009-04-10 08:05:40
    Temat: Nawóz do trawnika - Florovit, Polifoska, Biopon?
    Od: a...@g...com

    Witam!

    Mam jakieś 800 m2 trawnika.
    Do tej pory regularnie co roku nawoziłem trawnik Florovitem (25 kg -
    80zł w 2008r) .
    W tym roku cena w sklepie (Białystok) - to ok. 110 zł!!!!

    Myślę, o zastosowaniu np: Polifoski, poniżej podaję skład chemiczny
    nawozów:

    Polifoska 8 zawiera:
    N:8 P:24 K:24 S:9
    Florovit z dużą zawartością żelaza zawiera:
    N:18 P:2 K:9 Fe:4

    Jak widać, skład chemiczny różni się znacznie.
    Czym to będzie skutkować dla trawnika?

  • 2. Data: 2009-04-10 11:51:39
    Temat: Re: Nawóz do trawnika - Florovit, Polifoska, Biopon?
    Od: "dexth" <d...@o...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Podam Ci mój sposób na trawnik na piaszczystej glebie. Przed posianiem trawy
    rozsypałem 10 kg Azofoski na 400 m2. Raz na trzy lata to powtarzam w maju. Koszę
    trawę jak ma tak ok 10 cm długości i nie grabię tej skoszonej. Trawnik grabię
    późną jesienią, jak zalegają na nim liście. Ja jestem z tego zadowolony. Możesz
    spróbować na jakimś wydzielonym kawałku.

    pozdr dexth

  • 3. Data: 2009-04-10 20:20:41
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    > 80zł w 2008r) .
    > W tym roku cena w sklepie (Białystok) - to ok. 110 zł!!!!

    Ile to piw?
    Nie masz kompostownika?

    --
    pozdr. Jerzy

  • 4. Data: 2009-04-27 10:12:51
    Od: "zd" <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "dexth" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Trawnik grabię późną jesienią, jak zalegają na nim liście. Ja jestem z
    > tego zadowolony. Możesz spróbować na jakimś wydzielonym kawałku.

    a możesz napisać jaką trawę posiałeś, jaki rodzaj lub producent?
    jest tego jak w Moskwie rakiet i nie wiem co wybrać, a im więcej czytam tym
    mniej wiem...

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-05-01 13:13:55
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    Użytkownik "zd" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "dexth" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    a.googlegroups.com...

    > a możesz napisać jaką trawę posiałeś, jaki rodzaj lub producent?

    Dzis mi trudno na to odpowiedzieć. Nie mam tych opakowan. Ja kupilem taka
    jaka byla aktualnie w sklepie ogrodniczym. Kupilem chyba 6 opakowan
    kilogramowych, 5 kg w najnizszej cenie i 1 kilogram drozszej (sportowej). Te
    tansze zmieszalem i wysialem, a tą sportową na koncu poprawilem w te miejsca
    co mi sie wydawalo. ze beda najwiecej deptane. W tym roku juz kosilem 17
    marca. Dzis juz jest do koszenia, ale zaczekam na okres deszczowej pogody.
    Pomimo braku opadow od niepamietam kiedy, w tym roku nie podlewałem i jest
    w dobrej kondycji. Staram sie zeby w czasie suszy byla wieksza.

    > jest tego jak w Moskwie rakiet i nie wiem co wybrać, a im więcej czytam
    > tym mniej wiem...

    Proponuje po prostu isc do sklepu, kupic kilka na "chybil trafil". Ja jak
    sialem pierwszy raz , nie mialem zadnego doswiadczenia. Poczytalem troche w
    internecie i zdalem sie na wlasna intuicje.

    pozdr dexth