  • 1. Data: 2009-04-10 16:26:23
    Temat: Rozmnazanie iglakow
    Od: "e" <...@e...pl>

    Czy ktos wie jak najskuteczniej rozmnazac iglaki.

    Czy galazki uciete z igalaka po znuzeniu w ukorzeniaczu wysadzac na pole czy
    do doniczek w tunelu?
    Czy nawozic jakims specjalnym nawozem?

  • 2. Data: 2009-04-10 17:10:48
    Temat: Re: Rozmnazanie iglakow
    Od: "W." <h...@g...pl>

    Użytkownik "e" <...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos wie jak najskuteczniej rozmnazac iglaki.
    >
    > Czy galazki uciete z igalaka po znuzeniu w ukorzeniaczu wysadzac na pole
    > czy do doniczek w tunelu?
    > Czy nawozic jakims specjalnym nawozem?

    Po zanużenie w ukorzeniaczu, do doniczek. Doniczki zakopać w ziemi. Korzenie
    będą w doniczkach, zakopane w ziemi nie wysychają tak szybko i lepiej się
    ukorzeniają. Tak robiłam i świetnie wychodziło . Powodzenia.

  • 3. Data: 2009-04-10 17:36:37
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Czy ktos wie jak najskuteczniej rozmnazac iglaki.

    Niech zajączek sprawi Tobie prezent:
    http://www.eogrodnik.pl/pozycja.php?id=215&s=284

    W razie jakby mu się nie udało lub u niego podpadłeś to czytaj tutaj:

    Pobieranie sadzonek iglastych.
    Pomimo określanych przez różnych autorów, terminów sadzonkowania iglastych,
    można w zasadzie sadzonkować je w dowolnym czasie. Warto jednak znać pewne
    doświadczenia i poglądy na ten temat. Np. świerki karłowate sadzonkuje się
    przed pękaniem pąków, odcinając sadzonki na granicy przyrostu rocznego. Cisy
    ponoć lepiej ukorzeniają się z sadzonek ciętych po pierwszych mrozach.
    Materiał na sadzonki pozyskujemy na kilka sposobów, ważne jednak jest aby kolor
    dolnej jej części, wskazywał na przynajmniej rozpoczynający się proces
    drewnienia. Czasami zalecane jest pobieranie sadzonek z tzw. piętką. Ważne
    jest to wtedy, gdy pozyskujemy na sadzonki pędy nie zdrewniałe, osadzone na
    pędzie półzdrewniałym. W takim wypadku warto wygładzić piętkę i skrócić tzw.
    języczek. Bez piętki, sadzonki ukorzeniają się równie dobrze.

    Kiedyś po tym linkiem była całość:
    http://www.ogrod.to.jest.to/ogrody/r_polzdrew.htm
    ale cóż samo życie;-(
    Dzis ten link nie jest już od spraw ogrodniczych.
    Może ktoś poda właściwy (odnowiony)

    Pozdrawiam pogodnie

  • 4. Data: 2009-04-10 20:30:48
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    skryba pisze:
    [...]
    > Kiedyś po tym linkiem była całość:
    > http://www.ogrod.to.jest.to/ogrody/r_polzdrew.htm
    > ale cóż samo życie;-(
    > Dzis ten link nie jest już od spraw ogrodniczych.
    > Może ktoś poda właściwy (odnowiony)

    TiA, aGROSN TEż BYł PADł.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 5. Data: 2009-04-10 20:49:00
    Od: "MM" <m...@w...pl>

> [...]
    > Czy ktos wie jak najskuteczniej rozmnazac iglaki.
    >
    > Czy galazki uciete z igalaka po znuzeniu w ukorzeniaczu wysadzac na pole
    O ile wiem, to iglaków nie da się rozmnożyć z gałącek...

  • 6. Data: 2009-04-10 22:37:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Apr 2009 19:36:37 +0200, skryba napisał(a):

    > Niech zajączek sprawi Tobie prezent:
    > http://www.eogrodnik.pl/pozycja.php?id=215&s=284
    >
    > W razie jakby mu się nie udało lub u niego podpadłeś to czytaj tutaj:
    >
    > Pobieranie sadzonek iglastych.

    Fajno, tylko że nie wszystkie iglaki hodowane z sadzonek mają identyczny
    pokrój, jak roślina macierzysta. Kiedy sie np. pobiera sadzonkę z rośliny o
    pokroju kolumnowym, da ona rośline potomną o pokroju krzaczastym. Dokładnie
    nie wiem, które tak mają, ale wydaje mi się, że cisy i któreś jeszcze.
    Dawno temu czytałam artykuł o tym i nie pamiętam, o które iglaki chodziło.

  • 7. Data: 2009-04-11 00:09:53
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > O ile wiem, to iglaków nie da się rozmnożyć z gałącek...

    Masz problemem.
    Czytaj - dowiesz się więcej.

  • 8. Data: 2009-04-11 00:13:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 02:09:53 +0200, skryba napisał(a):

    > Masz problemem...

    ...em. Słuchajjajjaj ;-)